Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claustrier
efter hvad jeg har hørt kommer de mindre modeller først (midt/sidst juni) og de største engang derefter i juli.

LX har integreret 3D og wifi, og har side LED belysning. HX har full LED men til gengæld en seperat 3d sender og ingen wifi.
Af dybbe
Hey

Jeg har lige fået fortalt idag, at LX 52 og 60" kommer den 2/7.

Til ca. 28 og 35 K.

Men du skal nok være hurtig til at bestille hvis du skal have nogle af de første, da der ikke kommer så mange stk i starten.

Ps. HX skulle have at bedre billed men blive noget dyrere.
Af VillainStyle
Ok damn.... Siden januar ville jeg købe mig en 55+ tommers fjernsyn - først så ventede jeg på samsungs 8xxx serie - den er nu kommet, men lige pludselig siger folk, at panasonic og sony har bedre 3d support, etc.. Men det er klart, man vil altid kunne se et bedre model ude i horisonten.

Så spørgsmålet er - er Sony 60'' LX9000 værd at vente på i forhold til f.eks. samsung 55'' 8xxx serie ? Jeg ved godt den er lidt større - men udover det - og den sædvanlige "mærke-afgift-fordi-det-er-en-sony", kan Sony anbefales fremfor Samsung?

@dybbe - ved du hvor man kan forudbestille sådan en henne ?
Af claustrier
har selv været i samme overvejelser, mellem
samsung 55c8705
lg 55lx950n, og
sony 52 lx/hx 900

den eneste af de 3 jeg har set indtil videre er samsung 8000. Et flot tv, men var noget skuffet over at sortniveauet falder så hurtigt når du bevæger dig væk fra midten af skærmen - bare en meter til siden er det sorte næremere blå-grå end sort. derudover frygter jeg lidt for kvaliteten / fejlraten da jeg synes jeg allerede har set mange indlæg på nettet med fejl på briller, ir transmitter og andet. Oveni alt dette er der meldinger om ghosting på 3D (har ikke selv set 3d på tv' et).

lg lover rigtigt fint, og har faktisk bestilt dette i 55" selvom jeg ikke har set det. Det potentielt 'ufede' på dette tv er risikoen for at man kan se grid linierne som man nogengange kan på le8500 ifølge tests på nettet. og så er der noget betjeningsmæssigt, har lånt et sl9000 lg tv, og der sutter text-tv delen (man kan ikke splitte txt og tv på samme skærm?), mon ikke det er samme 'fejl' på de nye lg? alt andet virker rigtigt fedt på dette tv, så det er nok 'mindst ringe' valg ;-)

sony: lang leveringstid (kan ikke vente længere), dyrt(?), KÆMPE ramme/kant, løs IR reciever (HX), ellers flot flot tv... men det er jo ca. samme design som LG..
Af kenegs
Er der nogen der ved noget om prisniveau på HX900 i 46"??
Af lennon
For mig at se er Sony´s 900-serie efterhånden eneste bud i 2010 line-up på et LCD, som måske kan puste de bedste plasma i nakken mht rå billedkvalitet . Samsungs 8000 kan i hvert fald ikke i følge diverse test . .
Af Leviathan
lennon skrev:For mig at se er Sony´s 900-serie efterhånden eneste bud i 2010 line-up på et LCD, som måske kan puste de bedste plasma i nakken mht rå billedkvalitet . Samsungs 8000 kan i hvert fald ikke i følge diverse test . .
Hvad med LG LX950N? Sidste års topmodel fra LG fik da gode anmeldelser.
Af dybbe
@ VillainStyle:
Har selv bestilt i et Sony center 52", De har lovet at holde en til mig :)
Brugeravatar
Af michelskovbo
40HX800 - 14.000,-
46HX800 - 18.000,-

46HX900 - 22.000,-
52HX900 - 26.000,-

40LX900 - 19.000,-
52LX900 - 28.000,-

Vejl. udsalg. Er ikke sikker på jeg har husket 100% rigtigt, men det er i hvert fald der omkring.

LX900 er Sonys 3D model, EGDE LED og med 200HZ PRO.
HX900 er med Intelligent Dynamic LED og med 400HZ PRO.

HX800 er ikke med Monolithic design, Dynamic EGDE LED og med 200HZ PRO.
Af lennon
Leviathan skrev:
lennon skrev:For mig at se er Sony´s 900-serie efterhånden eneste bud i 2010 line-up på et LCD, som måske kan puste de bedste plasma i nakken mht rå billedkvalitet . Samsungs 8000 kan i hvert fald ikke i følge diverse test . .

Har ikke rigtig styr på LG og Sharp .

Men Areadvd.de popper lige nu op med endnu en super-anmeldelse af PanaV(T)20, - hvor de begejstret deltager i heppekoret med Flatpanels.dk, - HDTVtest.co.uk og AVforums ! ! - hvilket gør det sværere og sværere for mig, at retfærdiggøre et LCD valg . .

Panasonic VT20/V20 er åbenbart det ubetinget bedste 2D/3D TV i 2010 mht billedkvalitet . . . !
Af Leviathan
lennon skrev:
Leviathan skrev:

Men Areadvd.de popper lige nu op med endnu en super-anmeldelse af PanaV(T)20, - hvor de begejstret deltager i heppekoret med Flatpanels.dk, - HDTVtest.co.uk og AVforums ! ! - hvilket gør det sværere og sværere for mig, at retfærdiggøre et LCD valg . .

Panasonic VT20/V20 er åbenbart det ubetinget bedste 2D/3D TV i 2010 mht billedkvalitet . . . !
Tjo Area DVD giver jeg ikke meget for og hverken AVforums eller HDTVtest anmelder top plasma fra Samsung eller LGs top LCD skærme. Hvordan kan de alle kåre Panasonic til årets bedste tv, når de aldrig tester de bedste skærme fra LG og Samsung?

Fx har Chad fra AVSforum, der er ISF kalibrator, LG H90 som det næst bedste tv (kun overgået af Pioneer G9 kuro).
Af Dressah
Jeg har et Samsung UE55C8705, og jeg kan ikke genkende den kritik som nogen ytre, ud fra tests de har læst. Mig og et par andre der har købt det her TV er utrolig glade, og imponeret over det her TV. Sortniveauet er så sort som sort kan være, og kvaliteten af billedet er superb. Jeg har dog ikke haft mulighed for a teste ægte 3D materiale endnu, da jeg venter på PS3 update og ikke gider investere i en 3D-Blu-ray afspiller da der alligevel tæt på intet materiale er for tiden. Jeg vil dog sige at 2D-3D featuren har imponeret mig mere end jeg regnede med den ville. Her tænker jeg især på gaming, de spil jeg har prøvet på min PS3 med den her feature slået til har fået utrolig meget dybde, dog er jeg sikker på det vil imponere meget mere med dedikerede 3D spil. Hvis du har nogen spørgsmål til TV'et, så spørg endelig. Jeg svarer gerne på dine spørgsmål :)
Af lennon
Leviathan skrev:
lennon skrev:
Leviathan skrev: Hvad med LG LX950N? Sidste års topmodel fra LG fik da gode anmeldelser.

Tjo Area DVD giver jeg ikke meget for og hverken AVforums eller HDTVtest anmelder top plasma fra Samsung eller LGs top LCD skærme. Hvordan kan de alle kåre Panasonic til årets bedste tv, når de aldrig tester de bedste skærme fra LG og Samsung?

Fx har Chad fra AVSforum, der er ISF kalibrator, LG H90 som det næst bedste tv (kun overgået af Pioneer G9 kuro).
Enig ! - Areadvd.de skal man tage med et gran salt - de er altid voldsomt begejstrede . Men alt andet lige, så er de fleste testsites enige om at Pana V20 indtil videre er temmeligt enestående i 2010 .

LG og Samsung - er mig bekendt løbende blevet testet her på Flatpanels.dk . .