Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
Pante skrev:Så er du måske gået det forkerte sted hen? Jeg mener ikke mine guldkorn er flere penge værd, men det er servicen som vi som butik yder til kunden.

Så kan man veje det op med prisen kontra service, de 65% de taler om må være et enkelt stående tilfælde ellers kommer jeg bare ikke særlig meget over vandet til Sjælland.
Kan du forklare vilken service du/i rent faktisk tilbyder??

For det er ikke service, at stå og tale med en kunde i 1-2 timer,,, hvis i alligevel ikke kan forklare hvordan et Tv klare sig, i forhold til et andet.
Og hvis i kun bedømmer ud fra hvad i har stående i butikken, så har i jo ingen reel viden, og kan derfor ikke yde nogen reel service på det punkt.
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Så er du måske gået det forkerte sted hen? Jeg mener ikke mine guldkorn er flere penge værd, men det er servicen som vi som butik yder til kunden.

Så kan man veje det op med prisen kontra service, de 65% de taler om må være et enkelt stående tilfælde ellers kommer jeg bare ikke særlig meget over vandet til Sjælland.
Kan du forklare vilken service du/i rent faktisk tilbyder??

For det er ikke service, at stå og tale med en kunde i 1-2 timer,,, hvis i alligevel ikke kan forklare hvordan et Tv klare sig, i forhold til et andet.
Og hvis i kun bedømmer ud fra hvad i har stående i butikken, så har i jo ingen reel viden, og kan derfor ikke yde nogen reel service på det punkt.
Nej så er det jo netop ikke service, men disse sælgere som de andre taler om er vel de dårligste man kan komme med. Utroligt nok det end kan lyde så findes der faktisk også sælgere som er gode.

Det vigtigste er nu ikke at have en stor viden indenfor alle produkter, men at være ærlig og forholde sig til kundens behov eller ønske.

Jeg vil da hellere sige til en kunde, at jeg gerne vil undersøge det og det og det, og om modellen kan det hvis jeg ikke ved det, men at stå og lyve.
Af Kejserjorn
Jeg er 100 % uenig med trådstarter!

Som kunde har du ret til at handle præcis hvor det passer dig, og så længe den fysiske butik vælger at stå til rådighed med vejledning, udstillinger eller hvad det ellers måtte være, jamen så er man da som kunde, i sin gode ret til at benytte sig af det.

Butikken er der for kundens skyld - ikke omvendt. Og vil man have fat i kundens penge, så må man indrette sig efter markedet, ændre salgsstrategi, tilbyde noget ekstraordinært, sælge billigt, eller hvad ved jeg. Men i sidste ende, må og skal det være kundens valg, hvor pengene skal lægges....

Jeg forstår skam udemærket, at det er surt som handlende, at bruge tid og energi på en kunde, som så vælger at handle et andet sted, men det er altså butikkens problem, det kan aldrig blive kundens....

/Kejserjorn
Af Cutter
Pante skrev:Det vigtigste er nu ikke at have en stor viden indenfor alle produkter, men at være ærlig og forholde sig til kundens behov eller ønske.

Jeg vil da hellere sige til en kunde, at jeg gerne vil undersøge det og det og det, og om modellen kan det hvis jeg ikke ved det, men at stå og lyve.
Kunden er jo igang med at undersøge markedet,,, det er sgu da ingen service at man så skal vende tilbage til butikken, efter et par dage, når sælger så har sat sig ind i tingende!

Sig det dog som det er; I ved ikke en brik mere, end kunden der kommer ind og ser på Tv,,,
Senest rettet af Cutter 29 maj 2010, 12:36, rettet i alt 1 gang.
Af Pante
Kejserjorn skrev:Jeg er 100 % uenig med trådstarter!

Som kunde har du ret til at handle præcis hvor det passer dig, og så længe den fysiske butik vælger at stå til rådighed med vejledning, udstillinger eller hvad det ellers måtte være, jamen så er man da som kunde, i sin gode ret til at benytte sig af det.

Butikken er der for kundens skyld - ikke omvendt. Og vil man have fat i kundens penge, så må man indrette sig efter markedet, ændre salgsstrategi, tilbyde noget ekstraordinært, sælge billigt, eller hvad ved jeg. Men i sidste ende, må og skal det være kundens valg, hvor pengene skal lægges....

Jeg forstår skam udemærket, at det er surt som handlende, at bruge tid og energi på en kunde, som så vælger at handle et andet sted, men det er altså butikkens problem, det kan aldrig blive kundens....

/Kejserjorn
Kan du så forklare mig hvordan du vil drive en fysisk butik, med de priser som netbutikkerne kører med?
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Det vigtigste er nu ikke at have en stor viden indenfor alle produkter, men at være ærlig og forholde sig til kundens behov eller ønske.

Kunden er jo igang med at undersøge markedet,,, det er sgu da ingen service at man så skal vende tilbage til butikken, efter et par dage, når sælger så har sat sig ind i tingende!

Sig det dog som det er; I ved ikke en brik mere, en kunden der kommer ind og ser på Tv,,,
I ? Du siger altså at ALLE sælgere i hele Danmark intet ved.

Og hvem snakker om det tager dage? det tager 10min i telefonen, hvis man som kunde ikke vil vente for at være sikker, så har man da et problem.

Jeg er godt klar over du nok havde skredet, men alle har jo ikke den viden du åbenbart ligger inde med. :)
Af Cutter
Jeg ville stille krav til min arbejdsgiver om at få fx. et kursus i hvordan man kalibrere et Tv. Hvis altså det var mig der arbejdede et sådan sted!

Du nævner stadigt ikke hvilken service i kan tilbyde,,?
Af Pante
Cutter skrev:Jeg ville stille krav til min arbejdsgiver om at få fx. et kursus i hvordan man kalibrere et Tv. Hvis altså det var mig der arbejdede et sådan sted!

Det ligger dig meget på det med at kalibrere et tv, hvorfor mener du det er så vigtigt?

For du får det til at lyde som om at ingen andre i hele DK, end dem herinde ved det.

Bare for at hører din mening.

Service er for mig at vi er i butikken for kunden 6dage om ugen fra åbent til luk, at vi kommer ud til kunden med en times varsel og løser det som er problemet, og ikke kører igen før kunden er tryg ved sit produkt. Også er service for mig ligeså meget ærlighed som så meget andet.
Af Kejserjorn
Pante skrev:

/Kejserjorn
Kan du så forklare mig hvordan du vil drive en fysisk butik, med de priser som netbutikkerne kører med?
Nej det kan jeg ikke, og det er heller ikke min pointe!

Pointen er, at kunden har ret til at gøre præcis som det passer ham/hende.

Den fysiske butik har selv valgt at stille udstilling og personlig betjening til rådighed. Der er ingen krav om at man skal købe for at få vejledning, så det er da logisk at benytte sig at dette, er det ikke...?

Markedets sammensætning er ingen hemmelighed - heller ikke for de fysiske butikker. De billige netbutikker findes, og dem må de fysiske butikker bare forholde sig til. Det prøver man at gøre med service og vejledning, men måske man bare må erkende, at det ikke er nok?

/Kejserjorn
Af Cutter
Pante skrev:Det ligger dig meget på det med at kalibrere et tv, hvorfor mener du det er så vigtigt?

Også er service for mig ligeså meget ærlighed som så meget andet.
Så kan du se om et Tv rent faktisk kan lave et korrekt billed.

hahaha,,,,ærligehed O-O
Af Pante
Kejserjorn skrev:
Pante skrev:

/Kejserjorn
Nej det kan jeg ikke, og det er heller ikke min pointe!

Pointen er, at kunden har ret til at gøre præcis som det passer ham/hende.

Den fysiske butik har selv valgt at stille udstilling og personlig betjening til rådighed. Der er ingen krav om at man skal købe for at få vejledning, så det er da logisk at benytte sig at dette, er det ikke...?

Markedets sammensætning er ingen hemmelighed - heller ikke for de fysiske butikker. De billige netbutikker findes, og dem må de fysiske butikker bare forholde sig til. Det prøver man at gøre med service og vejledning, men måske man bare må erkende, at det ikke er nok?

/Kejserjorn
Sådan kan vi jo forsætte hele vejen rundt til der ikke er flere butikken, og hvor vi kun handler online og kun kan se varen der.

Jeg siger gerne det igen at jeg intet har imod folk kommer ned til mig, og ser på varen og siger de faktisk køber på nettet fordi det er billigere, for så ved jeg også jeg ikke skal ligge så meget arbejde i det. Jeg hjælper da og svare på de ting som han vil vide, men det er også det.

Det er dog ganske sjovt at folk ikke kan se, at de spilder min tid og faktisk kan koste mig mit job pga deres numre. Hvis jeg bruger en time på en som allerede har bestemt sig for at købe det på nettet, men ikke siger det har jeg spildt en time, hvor jeg måske kunne have solgt så meget andet.

Det må i sku da også kunne indse?

Jeg har det bestemt ikke dårligt med det er billigere på nettet , hele mit indlæg til at starte med var at folk bare skal fortælle hvad de vil.

Så kan man snakke om dårlige sælgere osv og derfor køber folk det online, men det var slet ikke et punkt i mit indlæg til at starte med.
Af Pante
Cutter skrev:
Pante skrev:Det ligger dig meget på det med at kalibrere et tv, hvorfor mener du det er så vigtigt?

Også er service for mig ligeså meget ærlighed som så meget andet.
Så kan du se om et Tv rent faktisk kan lave et korrekt billed.

hahaha,,,,ærligehed O-O
Korrekt er jo en smagssag? Vi er enige om at det bliver som det skal være, men de fleste kunder sætter alligevel farven på max når det kommer til stykket, det er min erfaring.

Og hvad er det sjove ved ærlighed? du finder det altså fint en sælger står og lyver? Eller hvad prøver du at sige?

Hvad arbejder du forresten som Cutter? hvis jeg må spørger..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pante skrev:
Cutter skrev:Jeg ville stille krav til min arbejdsgiver om at få fx. et kursus i hvordan man kalibrere et Tv. Hvis altså det var mig der arbejdede et sådan sted!

Det ligger dig meget på det med at kalibrere et tv, hvorfor mener du det er så vigtigt?
At en sælger kan kalibrere et TV mener jeg ikke er vigtigt, men hvis du ikke kan se hvorfor en kalibrering generelt er en god ting, så har jeg desværre nok sat dig i bås på forhånd.

Vi har tidligere bragt en artikel om hvordan man kalibrerer et TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1249652432

og i en mere forsimplet version om hvordan man bare indstiller det:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196

Derudover så har vi også brugt noget tid på at forklare hvordan et dårligt billede ser ud:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1225350000

Hvis man sælger TV, så bør man som minimum have kendskab og forståelse for disse ting, hvis man vil undgå vildledning af kunden. Det er muligt, at kunden selv ønsker at sætte kontrasten på max, men typisk så rør man slet ikke ved noget når man har fået sat sit TV op - man lader det bare stå med de bundelendige indstillinger det er leveret med. Og DET kunne du jo som sælger godt forklare lidt om - og måske endda rode lidt med i butikken.
Senest rettet af Torben Rasmussen 29 maj 2010, 13:02, rettet i alt 1 gang.
Af Pante
yakken skrev:
Pante skrev:

At en sælger kan kalibrere et TV mener jeg ikke er vigtigt, men hvis du ikke kan se hvorfor en kalibrering generelt er en god ting, så har jeg desværre nok sat dig i bås på forhånd.

Vi har tidligere bragt en artikel om hvordan man kalibrerer et TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1249652432

og i en mere forsimplet version om hvordan man bare indstiller det:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196

Derudover så har vi også brugt noget tid på at forklare hvordan et dårligt billede ser ud:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1225350000

Hvis man sælger TV, så bør man som minimum have kendskab og forståelse for disse ting, hvis man vil undgå vildledning af kunden.
Jeg kender godt til det, jeg mener bare ikke at det er vigtigt for største delen af kunder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10