Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndersA
Jeg bruger butikkerne udelukkende for at se på den specifikke varer eller bare lure på nye modeller. Men det er da næsten hver gang at en sælger kommer over til mig. Siger da ofte at jeg bare er på en kigger. Hvis der dog derimod ikke er så mange kunder i butikken kan jeg da godt finde på at falde i snak med en sælger. Dette kan jeg godt bruge en halv time på, men syntes ikke det gør mig forpligtet til at købe varen jeg kigger på, hvis sælger opsøgte mig.

Finder de relevante informationer på sider som dette og stoler generelt ikke på sælgere i fysiske butikker, da man høre om så mange der er blevet misvejledt. Så vil jeg hellere danne mine egne indtryk. Ikke at forveksle med at nogle sælgere ikke er dygtige og kan deres kram.
Af Cutter
lennon skrev:Bonderøvsagtigt at bruge ekspedienttid på et produkt,som man alligevel har bestemt sig for at købe et andet sted . . . !:(
Hvorfor så komme i butikken?
For hvis man virkeligt HAR bestemt sig for at købe produktet, men alligevel smutter, efter man har talt med sælger,,, (Ja jeg ved sgu ik' rigtig hvad jeg skal skrive),, så må det vel være fordi man ikke har lyst til at betale, for så ringe information/service, som man får af sælger!
Af AndersA
Jeg havde en oplevelse her den anden dag, da jeg var nede i en fysisk butik, hvor sælger mente at panasonic V20 havde 3d, hvor jeg så måtte fortælle at dette var løgn. Han påstod stadig, men måtte til sidst komme til kort, og ville slå sten saks papir om det. Syntes sq ikke rigtig at dette er troværdigt :P og hvis det er sådan en service butikkerne yder, er det da klart man får indtryk af at der ikke er styr på sagerne, og derfor ikke vil lægge sine penge der.

Man går jo netop ind i en butik og betaler det ekstra end diverse netbutikker for at få relevant information om produktet og en korrekt service.
Senest rettet af AndersA 28 maj 2010, 23:44, rettet i alt 1 gang.
Af hdmi
Var en tur i det lokale panasonic center her forleden dag for at kigge på ny skærm,der var virklig super service,det var en udsøgt fornøjelse.Så det er der jeg køber min nye skærm.....hvis kunderne får en god behandling og en god pris så skal de nok købe i butikkerne.....så lidt selvforskyldt er det nok......
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes man glemmer at skelne mellem typer af butiksbesøg. Den type kunde, som Pante er ude med riven efter, er ham der på forhånd ved, at han ikke vil bruge penge i butikken uanset hvor godt en sælger taler for sig - fordi han agter at købe billigere på nettet. Det er ikke ham, der futter ind i butikken for at brænde 10 minutter af, ham der bare ikke KAN bestemme sig for hvilket TV han skal købe, eller ham der generelt bare forsøger at følge lidt med i udviklingen, som er problemet her. Man kan naturligvis ikke forvente at lave et salg hver gang man hælder information ud af ærmet.

Pante kan naturligvis ikke sige med sikkerhed, at alle kunder - der bare tøffer ud igen efter at salgstalen er brændt af - smutter hjem og tænder for internettet. Faktum er dog, at nogle af de besøgende gør netop dét. Og det er vel de personer, der VED at de hører til i netop dén gruppe, som der skrives til.
Af AndersA
Men jo det er dårlig stil at gå ind i en butik, hvor man allerede har besluttet sig for at købe et andet sted og nasse på deres service og tid.

Jeg er selv i den situation at jeg skal til at købe ny skærm, og har da bået været i fona, pana center og expert. Jeg ved ikke hvilken skærm det bliver, enten V20 eller C7705. To af butikkerne leveret rigtig god service og sagde de ville komme med et godt tilbud, så det er da klart at mine overvejelser går på at købe der.
Af Cutter
yakken skrev:Pante kan naturligvis ikke sige med sikkerhed, at alle kunder - der bare tøffer ud igen efter at salgstalen er brændt af - smutter hjem og tænder for internettet. Faktum er dog, at nogle af de besøgende gør netop dét. Og det er vel de personer, der VED at de hører til i netop dén gruppe, som der skrives til.
Jo men vil der ikke altid være en sådan type kunder? Og dem som gør sådan kender nok ikke denne dejlige hjemmeside.
For hvis de gjorde ville de nok ikke spilde deres tid sådan et sted.

Samtidigt kan jeg heller ikke lade være med at tænke; at hvis en person har tænkt sig at købe produktet over nettet, så ville personen nok også være i stand til at finde bedre info, omkring produktet, end en sælger kan fortælle dig. Og derfor mener jeg, at det må være meget sjældent, at sådan noget sker, ude i butikkerne.
Senest rettet af Cutter 29 maj 2010, 00:11, rettet i alt 1 gang.
Af AndersA
Cutter skrev:
yakken skrev:Pante kan naturligvis ikke sige med sikkerhed, at alle kunder - der bare tøffer ud igen efter at salgstalen er brændt af - smutter hjem og tænder for internettet. Faktum er dog, at nogle af de besøgende gør netop dét. Og det er vel de personer, der VED at de hører til i netop dén gruppe, som der skrives til.
Jo men vil der ikke altid være en sådan type kunder? Og dem som gør sådan kender nok ikke denne dejlige hjemmeside.
For hvis de gjorde ville de nok ikke spilde deres tid sådan et sted.

Samtidigt kan jeg heller ikke lade være med at tænke; at hvis en person har tænkt sig at købe produktet over nettet, så ville personen nok også være i stand til at finde bedre info, omkring produktet, end en sælger fortælle dig. Og derfor mener jeg, at det må være meget sjældent, at sådan noget sker, ude i butikkerne.
Kunne ikke være mere enig.
Af Nick_S
Cutter, jeg kan love dig at jeg har spildt mange timer på Recordere og flatpanels nørder hvor jeg arbejder!

Jeg vælger så i stor stil at spørge kunden om han/hun har tænkt sig at købe på nettet. Hvis jeg får et ja, er det jo ikke værre end at jeg forsøger at finde en pris der kunne være attraktiv både for kunden og for mig (min service er trods alt ikke gratis).
Problemet i mine øjne er at folk ikke spørger!
Hvis du ikke er tilfreds med prisen der står på skiltet, men derimod er tilfreds med sælgeren der har fortalt og forklaret - så forsøg da at slå en handel af der kan gøre alle tilfredse!
Klart, det er ikke nødvendigvis på alle modeller det kan lade sig gøre. Men er det ikke forsøget værd?

Selv jer der sidder herinde og normalt altid køber over nettet, kan vel se idéen i at handle i en fysisk butik? Og de fleste af jer er vel (forhåbentlig) klar til at betale lidt ekstra hvis i føler i får valuta får jeres penge? - eller hvad?
Af Cutter
Nick_S skrev:Problemet i mine øjne er at folk ikke spørger!
Problemet er jo at hvis man spørger sælger om noget, så ved sælger ret tit ikke hvad han snakker om!

Hvad har Expert da lært dig, der hvor du arbejder?
Når i får nye produkter ind, så er der ingen der fortæller jer hvordan produktet yder, i forhold til et andet. Og der er ingen af jer der har nogen form for uddannelse omkring hvordan man kalibrere et Tv,,, og derfor formår i ikke at sælge så meget som i kunne.
Af Shooter DK
men fortæl mig hvornår er god service så meget værd at det retfærdiggøre en mer pris på 30 - 60% så god service findes sku ikke i min verden IMO
Af Shooter DK
Nick_S skrev:Cutter, jeg kan love dig at jeg har spildt mange timer på Recordere og flatpanels nørder hvor jeg arbejder!

Jeg vælger så i stor stil at spørge kunden om han/hun har tænkt sig at købe på nettet. Hvis jeg får et ja, er det jo ikke værre end at jeg forsøger at finde en pris der kunne være attraktiv både for kunden og for mig (min service er trods alt ikke gratis).
Problemet i mine øjne er at folk ikke spørger!
Hvis du ikke er tilfreds med prisen der står på skiltet, men derimod er tilfreds med sælgeren der har fortalt og forklaret - så forsøg da at slå en handel af der kan gøre alle tilfredse!
Klart, det er ikke nødvendigvis på alle modeller det kan lade sig gøre. Men er det ikke forsøget værd?

Selv jer der sidder herinde og normalt altid køber over nettet, kan vel se idéen i at handle i en fysisk butik? Og de fleste af jer er vel (forhåbentlig) klar til at betale lidt ekstra hvis i føler i får valuta får jeres penge? - eller hvad?
ja for pludselig er man nørd hvis man er lidt oplyst om hvordan marked ser ud og ikke benytter uvidende salgs assistenter som lige har forladt HG eller lign. som står og påstår at en middelmådig samsung er bedre end highend plasma I am spechless.....
Af Pante
Wow, 24 indlæg mens jeg har været væk mit indlæg må alligevel have ramt :)

Men nej jeg får intet udover min løn for at sælge et tv, også er det ligemeget om det er den billige samsungskærm som koster 3000 på forsiden af avisen eller Beovision7.

Jeg er ganske godt klar over, at sælgeren også har meget at gøre i denne sag, er han ikke god nok mister man salget og han går et andet sted hen, men hvis han kun går efter prisen skal han holde sig langt væk fra en fysisk butik.

Vi vil aldrig nogensinde komme til at ligge i nærheden af de priser som der er på nettet, heldigvis vil jeg mene og hvorfor så det vil man sikkert spørger?

Jo, folk har den overbevisning om at fladskærmstv er noget som vi sælgere/butik tjener KASSEN på, der må mindst være 40-50% på de tv vi sælger når kunden spørger indtil det, men kære kunder det passer jo ikke. Jeg tror det højest som der er på et tv i disse dage er MAX 30%, ja så man kan lave lidt rabat eller måske få det sat op gratis, men at komme med et papir fra en netbutik og forvente man får det så vi for det første tjener måske 2%, også også vil have det kørt gratis ud og vægbeslag gratis med der begynder jeg altså at tænke, om folk virkelig ikke ved at vi som butik skal tjene penge for at den løber rundt?

Det bedste er nu engang, og dette siger jeg ikke for at lyde ond eller "lille" er når disse kunder har købt deres tv på nettet, men alligevel kommer ind i butikken for at få hjælp.

En sjov historie fra det rigtige liv, var at her den anden dag havde min chef en kunde som ville købe et 40" LED tv, min chef brugte omkring 2 timer på en lørdag på hende, vi er ikke en stor butik så på en lødag har vi kun åbent til kl.13, hun fik virkelig en god service og forklaret det hele. Så ville hun lige gå i Kvickly og tænke over det, hvor vi herefter ser hende komme kørende med 3 LED tv som hun har købt i kvickly. Det er her som sælger man føler sig bollet i røven, for hun havde fået alt fortalt af os og alligevel ville hun ikke have købt noget her.

Alligevel kom hun tilbage samme dag og spurgte om hvornår vi kunne hænge hendes nye tv op...
Af Pante
trykkertor skrev:Jeg er jo bestemt i den kategori som beskrives.
Vel, delvis.
Jeg ønsker ikke hjelp fra ekspeditør, fordi jeg alt for tit føler sælger ikke forstår mit behov.

Her for nylig var jeg i en forretning for at kikke på et Plasma.
Så kom en sælger hen til mig, og begynte sin salgsrutine.
Jeg fortalte straks jeg ikke kunne lide LCD og er en Plasma-dreng.
Dermed mente sælger der var hans misjon at fortælle mig hvor dårlig plasma var i forhold til LCD.
I mit tilfælde drejede det sig om at jeg ville vurdere Samsung sin PS63C7705.
Og sælger svinet nærmest til apparatet på hylden, om hvor dårlig plasma var, og LCD langt overlegent.

Jeg gentog at jeg nu engang har bestemt mig om at det er et 3D plasma jeg skal købe i år. Men han blev ved.
Jeg snakket så lidt om mangel på sortniveau, clouding og langsomere paneler på LCD.
Da spurgte han mig om ikke det sorte på skærmen var sort nok.
Jeg bemærket at det slet ikke var så sort som han påstod, og viste ham en cloud nede i ene hjørnet hvor det var mere møkreblåt.
Det ville han godt nok erkende, og så var der ikke flere argumenter.
Men så bestemte jeg meg også for at vende tilbage en anden dag og kikke på plasmaen, når jeg kunne uforstyrret vurdere billedet.

Og så kommer jo pointen.
27.000,- i forretning.
Muligvis under 22.000,- over nettet på et powerbuy.

Klart jeg ikke gidder at sponsorere en forretning med 5.000,- når de ikke engang klarer at høre efter hvad jeg er i markedet for.

Så foretrækker jeg hellere at selv skaffe mig kundskab til de aktuelle fjernsyn, se fjernsynet i en forretning, og jagte nettet efter bedste pris.
Det er da også fair nok, eftersom det er sælgeren som har været for dårlig. Hvis han havde givet dig den service som du kom ind efter, lyder det jo som om du måske havde købt det der :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10