Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels
Jeg står her og skal til at skifte mit gamle billedrørs TV ud (ja har stadig sådan et :) ) med en fladskærm. Det skal nok være en 40"-42" da man skal sidde ca. 3 meter fra den. Skærmen skal mest bruges til film og spil (har en PS3), så TV kiggeri nedprioriteres lidt for mig. Billedkvaliteten er i højsæddet hos mig, så design og lydkvalitet er sat lidt til side. TV'et skal alligevel tilsluttes mit anlæg. Mit budget er omkring 7000,-.

Jeg har kigget på Sonys KDL40EX500, som jeg synes viser er godt billede. Samtidig er jeg så blevet andbefalet et Philips 42FPL8404H, som jeg også syens er ret god.

Så nu er mit spørgsmål så om hvilke af skærmene jeg skal tage? Eller om der er en helt tredie som er bedre til mit behov?

På forhånd tak
Af Pepst
Ikke nogle svar? Der må der være nogle som har efraing med skærmene?

Har kigget på købsanbefalingerne af TV til spillekonsoller, og kan se at Sony'en er på, men kan ikke finde Philipsen. Er det fordi det er en udgået skærm eller hvordan?
Af akanhjo
KØB EN PANASONIC G20 den passer lige til dine krav og behov..
Af Pepst
Nåda, fik ellers at vide at den ikke ville være god sammen med en ps3. Noget med at plasma altid havde 100hz slået til. Er det bare vrøvl eller hvordan?
Af akanhjo
JEG ER IKKE NOGEN EKSPERT, MEN 100 HZ ER EN AF TING AF MANGE OF IRRELEVANT I FLERE SAMMENHÆNGE - ELLER I HVERT ALT EFTER HVILKET BILELDE MAN ØNSKER. 100 HZ KAN SLÅES FRA, MEN DER HVOR JEG SER AT PLASMA SKULLE VÆRE ET PROBLEM ER PGA AF RETENTION, DER SPILLER OGSÅ ANDRE FAKTORER IND. JEG FORETRÆKKER SELV PLASMATEKNOLOGIEN UANSET.

undskyld capslock skriften, den var ikke planlagt. hehe. .. men hvis budgettet er 7000 mener jeg at pana'en er i top for dig.
Af Dillerbabs
Pepst skrev:Nåda, fik ellers at vide at den ikke ville være god sammen med en ps3. Noget med at plasma altid havde 100hz slået til. Er det bare vrøvl eller hvordan?
Ja det er bare vrøvl :)
Af 22920
Jeg har fået mit G20 for ca 3 uger siden og det spiller altså bare! Har sat X-boksen til og det fungerer 100%.
G20 kan anbefales.....
Af Pepst
lyder som om g20eren er en god skærm, men mit problem er bare støjniveauet. jeg vil gerne have en stille skærm, og synes det er slemt nok med ps3en i forvejen. lyder bare til at folk har problemer med det. ellers passer skærmen perfekt til mig.
Af Pepst
Har nu været inde og se på g20'eren, og er blevet mere og mere over bevist. Brummelyden virkede ikke til at være særligt markant, og til at leve med. Min Ps3 siger i hvert fald mere end skræmen. Men men men, så snart et problem er løst, melder der sig et nyt. For er blevet gjort opmærksom på at der stadig kan forekomme burn in på plasma skærme, og det er jo ikke særlig smart.
Så vil lige høre om hvor stort problemet er? Jeg har da været ude for at spille en 4 timer i træk, men er det nok til at brænde billedet fast?

Og så lige et andet spørgsmål. Har læst anmeldelsen at sl8000, og det lyder også som en skræm der kunne være noget for mig. Så vidt jeg kunne forstå er billedkvaliteten ikke lige så god som på g20, men tilgengæld skulle den være bedre til ps3 med sin 200 Hz teknologi. Er det rigtigt forstået?
Og lige for god ordens skyld, er der nogle som kan give inputs omkring billedkvaliteten i forhold til ex500? Har nemlig ikke set sl8000 i levende live.