Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennisbluff
Købte for 1 måneds tid siden det nye Sony EX500 - Har været rigtig glad for fjernsynet, men har egentlig fortrudt jeg ikke købte et større panel.

Så skete det at min datter besluttede sig for at teste panelet med en gaffel, heldigvis var fjernsynet dog forsikret, men forhandleren tillod ikke at jeg betalte en merpris for et større panel.

Så i dag står jeg med et fabriksny skærm, i original emballage, med kvittering dateret fra d.20.05.2010.

Der er endvidere tegnet en 4 års total garanti på fjernsynet som kan tilkøbes efter eget valg.

Har selv givet 6799,-

Havde sat prisen til omkring 6250 - Uden at se at det kan gøres billigere ved bl.a proshop.dk

Så jeg vil ændre den ønskede pris til 5700,-

Dermed skulle det være den billigste EX500 på markedet lige nu.

Prisen er plus 1099,- hvis forsikringen ønskes.

Jeg bor selv i nærheden af Randers, og har nok mulighed for at levere det til døren, såfremt du ikke bor for langt væk.

Kom frisk med bud.

Edit: Prisen sat ned.
Senest rettet af dennisbluff 21 maj 2010, 01:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Hajric
Prøv at skrive hvilken butik fjernsynet er købt i, og hvad forsikringen hedder?
Af dennisbluff
Det er købt i Elgiganten.

Forsikringen er Moderna Forsikring:
Happycare - Tryghedsaftale.

http://www.happycare.dk/default.asp?ML=7476

I mine øjne endog et super godt forsikringsselskab. Har nu været nødt til at bruge dem 2 gange, og uden de mindste problemer.
Af dennisbluff
Blev på andet forum gjort opmærksom på Proshop.dk´s pris.

Derfor er prisen rettet. Forhåbentligt nu det billigste EX500 på markedet.
Af Snurrerundtlyd
dennisbluff skrev:Så jeg vil ændre den ønskede pris til 5700,-

Dermed skulle det være den billigste EX500 på markedet lige nu.

Prisen er plus 1099,- hvis forsikringen ønskes.
Samme TV kan købes til 5667,- hos SHG, som tilbyder afhentning i både Århus og Viborg, som jo begge ligger forholdsvis tæt på Randers.
http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Sony-4 ... 03715.html

Du skal nok et godt stykke under den pris før nogen vil handle privat frem for i en butik.
Af dennisbluff
Hmm. Tja - Det er jo ret close. Mon ikke de 33 kroner hurtigt er tjent ind i levering til døren.

Hvorfor skulle en privat handel være specielt uattraktiv?

Det er jo en ny vare i uåbnet emballage.

Der er kvittering fra d.20.05.2010 + 2 års reklamations garanti ved den oprindelige forhandler, samt mulighed for at få ekstra garanti via Moderna Forsikring - En garanti der i øvrigt er bundet til produktet, ikke køberen.

Vil da umiddelbart mene at fjernsynet til den "internet forhandler pris", samt muligheden for at benytte sig Elgigantens butikker er mere attraktivt.
Af dennisbluff
Det strejfede mig om andre forhandlere evt. kunne være interesserede i at lade sådan en vare indgå i en evt. handel ved et køb af et nyt produkt ved dem.

I og med at produktet er "Nyt og Ubrudt".

Er der nogen derude der har nogen erfaring/tanker omkring hvorvidt dette kunne være realistisk?
Af noxity
Jeg tvivler på at der er nogen der tør tage chancen. For lige meget hvor troværdig du end er, så kan der være tale om en der vil snyde. Der er nogle som er rigtig gode til at pakke det hele sammen igen.

Du skal også tænkte på at de vil give mindre end deres egen indkøbspris.
Af dennisbluff
Det kan du selvfølgelig have ret i. Kan også være jeg er nødt til at "affinde" mig med en 40" skærm.

Men ville da mene at en original kvittering fra d.20.05.2010, altså igår! - Måtte kunne overbevise selv den mest skeptiske om at jeg absolut ikke er ude på at snyde nogen.

Fra mit perspektiv bliver min vare jo bare aldrig mere værd end den er nu. Hermed ment at jo længere fra dateringen på kvitteringen, jo mere tvivlsomt vil det jo selvfølgelig være for en potentiel køber om tv´et nu også er nyt og ubrudt.
Af JanSI
Du kan sige til hvis prisen på et tidspunkt kommer i nærheden af 5000 :)
Af dennisbluff
Hehe.

Sony Center Randers har været så venlige at undersøge om de kan overtage fjernsynet - Da de jo yder 5 års garanti på produkterne. Eller om serienummeret er "låst".

Jeg vil ikke tillade mig at give deres indkøbspris væk, men jeg kan fortælle at 5000 kr. er under det.

Er sku i tvivl om jeg virkelig brænder så meget efter et større panel at jeg vil tage et tab på 1800 kr :(
Af JanSI
Det er også bare i orden :)
Af Snurrerundtlyd
dennisbluff skrev:Men ville da mene at en original kvittering fra d.20.05.2010, altså igår! - Måtte kunne overbevise selv den mest skeptiske om at jeg absolut ikke er ude på at snyde nogen.
Det er ikke ret længe siden at TV2 bragte et længere indslag om hælere og om hvordan de nu systematisk laver falske kvitteringer til alle de varer de sælger. Med er god scanner, printer og photoshop eller et andet redigeringsværktøj er de meget let at lave falsk kvitteringer som man ikke kan se om er originale eller ej. Den eneste måde man kan sikre sig at kvitteringen er original er ved at kontakte forretningegen derhar udstedet den, for at konttrollere ordrenummer osv. Jeg ved ikke engang om de er villige til at give disse oplysninger.

Her er nogle klip fra TV2 indslaget: http://nyhederne.tv2.dk/article/28907699
5. Tjek kvitteringen

Som Station 2 dokumenterer i aften, så er en kvittering ikke en sikkerhed i sig selv. Gå kvitteringen nøje efter - det kan være en forfalskning. Er du i tvivl, kan du kontakte den butik, hvor kvitteringen er fra, og tjekke om ordrenummeret er korrekt.

Bernard Lindholm (Chefkonsulent for Tryg) i videoen til højre.
Ikke at jeg tror at du er hæler, men på den anden måde ved man aldrig, du skriver endda bluff i dit brugernavn ;)

Som sagt er det let at lave en falsk kvittering. der kan også være noget galt med produktet uden at man an se det.

Nu ved jeg ikke hvad der står med småt i den tilkøbsforsikirng du har, men garantier gælder kun for den oprindelige køber og bortfalder hvis man sælger produktet videre. Så inden man overtager TV og forsikring skal man i hvert fald sikre sig at forsikringen stadig gælder efter vidersalg til en anden person.

Nu tilbyder du også selv af bringe TVet ud, men det er også noget af det som en af eksperterne i TV2 indslaget advarer imod. Han siger man altid slev bør afhente varen på bopælen, så man er mere sikker på at personen er reel og har en adresse at kunne henvende sig til igen hvis der er problemer med produktet eller tale om hælervarer.
3. Hent varen hos sælgeren

Når handelen skal foregå, er det en god ide, at aftale et møde hos sælgeren. Så ved du også, hvor han bor, hvis der skulle blive problemer med produktet. Det er en dårlig idé at får varen sendt eller at mødes med sælgeren i en skummel parkeringskælder. Bed eventuelt også om at se ID på sælgeren, så du ved han er den, han giver sig ud for at være.

Kim Lundager (Efterforskningsleder for indbrudsgruppen på Station Bellahøj) i videoen til højre.
Man løber trods alt en noget større risiko ved at handle privat, kvittering eller ej. Så der skal være mange procent at spare i forhold til prisen ved en kendt forhandler. Der skal være en mulig gevinst ved at løbe en ekstra risiko, ellers er der ingen grund til at løbe den ekstra risiko.

Hvis du vil sælge den, tror jeg du må indstille dig på et tab og at prisen skal være noget lavere end butikspris. OG som du er inde på jo længere der gå, des mindre bliver den værd. Dels fordi markedsprisen sikkert falder gradvist for en ny model som denne og dels fordi reklamationsretten bliver kortere og kortere.

Men det er jo op til dig hvor meget du er villig til at slå af prisen. Jeg tror bare ikke at du får den solgt så længe de ikke er væsentlig billigere end en ny hos en forhandler.
Omvendt skal man aldrig sælge nogt alt for billigt, så lugter det af hælervarer og man kan selv blive dømt for køb af hælervarer, hvis man har købt noget alt for billigt, da man burde fatte mistanke så.
Af dennisbluff
Det er da nogle fine pointer du har - om end antydningen af at jeg skulle lyve/være hæler skurrer lidt.

Men min egen erfaring siger dog også at man skal være meget forsigtig med at handle privat over nettet.

Men lad mig da lige understrege en gang for alle at man kan handle denne vare præcist som man ønsker. Også komme til min privatadresse - vi kan handle den i mens det kan lade sig gøre at ringe til elgigangtens kundeservice så man simultant kan få alle de oplysninger om varen som man ønsker.

Der er absolut intet fordækt i dette salg!

Tilbuddet om levering til hjemadresse opfattede jeg egentligt bare som et ekstra salgsargument. Samtidig ønskede jeg at undgå en situation hvor den ene part skulle overdrage vare eller penge først.

Var varen i øvrigt stjålet havde jeg jo nok hoppet direkte på de 5000,-

Angående forsikringen linker jeg lige til Moderna: HappyCare egen hjemmeside omkring omdragelse af forsikringen. Det skal dog understreges at det er valgfrit om man ønsker den, da jeg har 14 dages fuld returret. Forsikringen skal blot skrives før man forlader Elgiganten med produktet.
http://www.happycare.dk/files/teetHHVj.pdf

Håber at jeg har manet dine og andres mistro til jorden - Ellers så er jeg selvfølgelig villig til at handle under hvilke former det skal være - forudsat at jeg ikke selv bliver sat i en situation hvor jeg kan blive svindlet.