Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter VTEC
Jeg har også en LX5090 og jeg ville IKKE skifte for en VT20, som andre websites også har konkluderet så skal man holde på sit Pioneer 9G ihvertfald en tv generation endnu medmindre man brænder for 3D og de nye features, for på billede siden er Pioneer stadig referencen.
Af mhca
Nu har jeg ikke oplevet nogen af de to TV.
Men jeg vil sige at besparelsen ved Pioneer (uden at tage højttalere og tuner i betragtning) gør, at man kan lægge de penge til side et års tid eller to og til den tid sikkert få et mere modent 3dTV for nogle tusinde ekstra.
Så har man til den tid et bedre 3dTV+man har et super godt Pioneer.

Omvendt, hvis du vægter den indbyggede DVB-C MPEG4 tuner, optagefunktion osv. meget højt, så kan det da godt være, at du med det samme skal gå efter Pana VT20.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pt. er der intet 3D-TV at finde på nogen af de danske sendemaster, så hvis man vil have udbytte af sit VT20, så koster det jo ikke 16.000 kr. via en netshop (og er det inkl. briller?). Det koster 16.000 kr. plus udgiften til en 3D-bluray-afspiller.

Hvis Pioneer'en er brugt, så følger der med garanti enten et vægbeslag eller en fod med. Den kan jo ikke stå selv, og den nuværende ejer har den nok ikke liggende på et bord...

Ja, det vil koste lidt ekstra til en digital boks, hvis du ikke har tænkt dig at bruge DVB-T (LX5090H har DVB-T MPEG4 dekoder), men så kan du jo glæde dig over at eks. Yousee har en ret velfungerende en af slagsen, som imo banker enhver indbygget tuner i funktionalitet. Med en universalfjernbetjening, så vil du aldrig opdage, at du styrer både en boks og et TV. Jeg bruger det selv og det kører fuldstændigt som om det var én enhed.
Af Falk22
Ja, det ser ud som om de ligger meget side om side i kvalitet med Panasonic'en som har 3D og Pioneer'en med en anelse bedre sort.

Tror også jeg ville vælge panasonic hvis de kostede det samme. Dog er 5000-7000 (plus 3D bluray og briller) mange penge at spare selvom det er et brugt fjernsyn (skal jo også ud og investere i et godt lydanlæg) og de penge vil nok også være rare at have om nogle år når 3D virkelig har brudt igennem.
Af therunemeister
Der er ikke nogen tvivl om, at hvis VT20 kunne fåes til 10k, så ville jeg bestille et med det samme.(især efter at have set målingerne på sort da det er næsten umuligt at vurdere før man får TV'et hjem i stuen) VT20 koster dog mellem 16 og 19 kilo afhængigt af om 3D briller medfølger eller ej osv. Det er en god sum penge.

Hvis prisen intet betyder, ja så er VT20 da et super godt valg i denne situation. Der er ingen tvivl om at VT20 er det bedste TV jeg har set...med undtagelse af 5090 (har ikke set andre Pioneer tv).

Det skal dog siges at jeg er følsom overfor Panasonic NeoPDP 'flimmer', så det kan naturligvis have en indflydelse på hvordan jeg vurderer de to skærme.
Af xcardman
Ja netop en grund til jeg ikke kunne drømme om at skifte mit
pioneer ud
netop Panasonic NeoPDP 'flimmer
alle deres skærme har vel fiimmer og har haft det
men synes bare en pris på 9750 kr, mod
16000-17000+3000-4000 til afspiller for 3D

ved godt hvad jeg havde valgt og se tiden an nogle år
det man mister på en vt20 er vil næsten prisen på 5090
Af tarok
xcardman skrev:Ja netop en grund til jeg ikke kunne drømme om at skifte mit
pioneer ud
netop Panasonic NeoPDP 'flimmer
alle deres skærme har vel fiimmer og har haft det
men synes bare en pris på 9750 kr, mod
16000-17000+3000-4000 til afspiller for 3D

ved godt hvad jeg havde valgt og se tiden an nogle år
det man mister på en vt20 er vil næsten prisen på 5090
Inden I skyder Panasonic VT20 helt ned under gulvbrædderne - så skulle man vist lige læse denne anmeldelse på HDTVtest.co.uk.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 520694.htm

Skærmen får faktisk "Reference Level" for bedste in production tv.
Af xcardman
Der skulle have stået
reference over alle tv produceret i gennem tiden
håber det sker i 2011-2012

Men enig en vt20 bliver nok den bedste både til 2D og især 3D
i år som man kan købe fra ny.
Af Dahlsen
Til info følger der 2 stk. 3D briller med, så det er jo ikke en yderligere udgift ;)
Af trykkertor
Og har man PS3 i forvejen, så begynner den at lege med 3D nu til juni.
(D. 10. juni, om jeg husker korrekt)