Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af festaben
Er der nogend der kort kan opsumere hvad forskellen på disse to modeller er (Udover design)??? Skal bestille en af dagene og kan ikke helt se den store forskel på specifikationerner, men en væsentlig forskel i pris.
Af mhca
Local backlight på C8705. Altså kan den slukke for baggrundsbelysningen i et vist antal zoner. C7705 har bare konstant baggrundslys over hele panelet (forhåbentlig :-)).

Derudover har C8705 en børstet titaniumskant, hvor C7705 har en sort plastikkant.
Af festaben
Takker....så er spørgsmålet bare om det er de ekstra "knapper" værd....Hmmmmmmmmm
Af MrTV
mhca skrev:Local backlight på C8705. Altså kan den slukke for baggrundsbelysningen i et vist antal zoner. C7705 har bare konstant baggrundslys over hele panelet (forhåbentlig :-)).

Derudover har C8705 en børstet titaniumskant, hvor C7705 har en sort plastikkant.
Som mhca korrekt skriver, er den største forskel på local backlight og designet.
Jeg har selv været ude hos Hifi klubben nogle gange for at se disse 2 tv, og endte til slut ud med at vælge 7705 modellen.
Begrundelse:
Har ikke selv kunne se den store forskel på kvaliteten af disse to tv, samt at jeg personlig er mere til det sorte design.
Og med 7705 modellen kan der blive råd til et fornuftigt surround anlæg
Som du nok har set i nogle indlæg er der blevet aftalt nogle gode rabatter hjem på disse tv, har selv lige hentet en rabat på 7705 modellen.
Af festaben
Yep......også det prismæssige jeg har med i mine overvejelser.....kan ikke 100% bestemme mig. Syntes de begge er fede, men hvis den eneste forskel er design og local diming, så hælder jeg nok en smule mere mod 7705
Brugeravatar
Af C-TEI
jeg er også i tvivl om de 2 modeller. Den ene har sort ramme, vilket jeg foretrækker. Men den anden har øget sort gengivelse....
Af festaben
Yep.....kunne være rart at høre fra flere der havde set de 2 modeller ved siden af hinanden
Brugeravatar
Af C-TEI
festaben skrev:Yep.....kunne være rart at høre fra flere der havde set de 2 modeller ved siden af hinanden
det har jeg gjort i hifiklubben. men det var lyst udenfor, så jeg kunne ikke rigtig måle sort niveauet. Men snakker vi om design, synes jeg 7705 er lækrest.
Af kmp
Har også været inde og se begge flere gang og lagt mærke til i 40/46 t
er der et rødt skær i som ses når der er meget lys på især i dagslys kan også se en rød kant langs skærmen ville også have valgt 7705 men kunne lig det rødeskær derfor valgte 8705 og det har jeg ikke fortrudt for det er en flot skærm når den kommer op på væggen
Af DrOhm
Som jeg også skrev i en anden tråd, så var jeg nede...

"...i Hifiklubben på Aboulevarden og der havde de UE40C7705 og UE40C8705 stående ved siden af hinanden.

På dem begge blev der vist en film hvor der var sorte bjælker i top og bund. På 7705'eren var det forholdsvis tydeligt at se at der kom "lyskegler" fra hjørnerne, pegende ind mod midten. Dette fænomen var slet ikke tilstede på 8705'eren. Jeg fik mulighed for at stille på baggrundsbelysingen på 8705'eren og prøvede at skrue helt op for at se om så fænomenet ville dukke op. Det gjorde det ikke! (i hvert fald ikke i hjørnerne hvor jeg kunne se)

Jeg skal så ikke kunne sige om det på 7705'eren er noget man kan indstille sig væk fra, men det var i hvert fald tydeligt at 8705'eren ikke havde dette problem.

(Selvfølgelig kan der være meget forskel fra panel til panel, så dette er bare i forhold til panelerne på de to modeller de havde stående i Hifiklubben)"

Der skal så også lige tilføjes at der var helt lyst i lokalet, men det var stadig ikke noget problem at spotte de lysere områder i hjørnerne på 7705'eren.

Af de to modeller ville jeg vælge 8705'eren både pga billedkvaliteten men også fordi jeg mere er til dens design :) Jeg ville dog anbefale dig til selv at få set de to modeller ved siden af hinanden hvis du har muligheden for det. Det ka jo være at det ikke er noget du lægger mærke til :)

Anders
Af lennon
Ingen normal bruger vil kunne spotte forskellene i en butiksopstilling. I må vente på kvalificerede test, - eller få kompetent rådgivning i butikken .
Af DrOhm
lennon skrev:Ingen normal bruger vil kunne spotte forskellene i en butiksopstilling. I må vente på kvalificerede test, - eller få kompetent rådgivning i butikken .
Det er muligt at du har ret i, men nu var det jo bare det festaben spurgte efter, så det var det jeg svarede på :). (vi ved jo ikke hvor "normal" en bruger festaben er)
Af enfen
Jeg hælder også mest til 7705 på grund af designet, men designet er desværre ikke helt sort. Det har et snært af brun. Designet på 8705 er ikke lige mig.
Af lennon
DrOhm skrev:
lennon skrev:Ingen normal bruger vil kunne spotte forskellene i en butiksopstilling. I må vente på kvalificerede test, - eller få kompetent rådgivning i butikken .
Det er muligt at du har ret i, men nu var det jo bare det festaben spurgte efter, så det var det jeg svarede på :). (vi ved jo ikke hvor "normal" en bruger festaben er)
Jeg vil nu gætte på at der også er forskel på billedbehandlingskredsløb . .