18. jan 2008, 23:45
#29809
Hejsa forum
Her kommer en lidt længere historie.
Den 5. november 2007 købte jeg et lækkert Sharp LC46XD1 TV i Merlin, Bruuns Galleri i Århus. Jeg købte så en luksusforsikring oven i hatten for at være sikret mod pixelfejl og lign.
15 dage efter købet går min Xbox 360 i stykker - det har jo egentlig ikke noget med TV'et at gøre, men idet jeg sidder og roder med Xboxen opdager jeg en død pixel. F... noget pis tænker jeg. Men jeg ringer til Merlin og hører hvordan og hvorledes. Men ingen problem idet jeg jo har min luksusforsikring. Jeg får afvide at jeg skal kontakte Powermill som jeg også gør, og det hele virker fint. Jeg får aftalt en afhentning af TV'et en uge efter hvor det passer mig, den 29. November.
Der går lang tid hvor jeg intet hører fra PowerMill. Begynder så at rykke for svar efter de har haft det i 3 ugers tid. TV'et er så sendt til importøren. Og de forventer det retur og færdigrep. i slutningen af uge 51. Men det ender så med at TV'et blevet krediteret af Sharp, og jeg skal kontakte min Merlin butik for at få et erstatningsapparat, det er den 4. Januar 2008. Jeg kontaker dem så, og de kan sagtens skaffe mig et nyt Sharp LC46XD1 TV. Fedt fedt, for jeg var yderst tilfreds med TV'et. De bestilte et, og jeg rykkede og rykkede for svar ang. hvornår det skulle komme. Og ENDELIG idag, den 18. januar er det så kommet.
Jeg kommer ned i Merlin butikken, og får til min store forbavselse afvide at luksusforsikringen ophører når et produkt bliver ombyttet/udskiftet. Sjov forsikring i mine øre. Ville være træls hvis ens indboforsikring ophørte efter man havde haft indbrud eller lign. Nå men jeg blev lidt harm og ville sgu ikke smide dem 2000 kr. endnu engang for en luksusforsikring på det nye TV.
Jeg kommer hjem med TV'et, har lige set Rush Hour 3 (som jeg fik som kompensation for ventetiden med det nye TV), og nu opdager jeg så at der er en pixelfejl på dette TV også!I=)#¤)¤#=)(#¤! GAH!
Dvs. at jeg har spildt 50 dage uden mit TV, og min luksus forsikring på 2000 kr. og nu står jeg med samme udgangspunkt som jeg havde før!
Så tænker mange nok - du har jo 14 dages returret. Jaaa men Merlin er ikke lige så flinke som andre. De skriver så fint på deres bon: "Varer byttes indenfor 14 dage, såfremt bon medbringes, og varen er i ubeskadiget, ubrugt stand samt i original emballage. Merlin giver jf. købeloven 24. mdr. reklamationsret på købte produkter. Bon skal altid medbringes ved reklamation."
Ja det var en lang smøre, men hvad synes i jeg skal gøre? Og hvad kan jeg gøre? Jeg tager selvfølgelig kontakt til Merlin i Bruuns Galleri first thing in the morning, for jeg føler mig sgu lidt til grin ligenu :-(
Her kommer en lidt længere historie.
Den 5. november 2007 købte jeg et lækkert Sharp LC46XD1 TV i Merlin, Bruuns Galleri i Århus. Jeg købte så en luksusforsikring oven i hatten for at være sikret mod pixelfejl og lign.
15 dage efter købet går min Xbox 360 i stykker - det har jo egentlig ikke noget med TV'et at gøre, men idet jeg sidder og roder med Xboxen opdager jeg en død pixel. F... noget pis tænker jeg. Men jeg ringer til Merlin og hører hvordan og hvorledes. Men ingen problem idet jeg jo har min luksusforsikring. Jeg får afvide at jeg skal kontakte Powermill som jeg også gør, og det hele virker fint. Jeg får aftalt en afhentning af TV'et en uge efter hvor det passer mig, den 29. November.
Der går lang tid hvor jeg intet hører fra PowerMill. Begynder så at rykke for svar efter de har haft det i 3 ugers tid. TV'et er så sendt til importøren. Og de forventer det retur og færdigrep. i slutningen af uge 51. Men det ender så med at TV'et blevet krediteret af Sharp, og jeg skal kontakte min Merlin butik for at få et erstatningsapparat, det er den 4. Januar 2008. Jeg kontaker dem så, og de kan sagtens skaffe mig et nyt Sharp LC46XD1 TV. Fedt fedt, for jeg var yderst tilfreds med TV'et. De bestilte et, og jeg rykkede og rykkede for svar ang. hvornår det skulle komme. Og ENDELIG idag, den 18. januar er det så kommet.
Jeg kommer ned i Merlin butikken, og får til min store forbavselse afvide at luksusforsikringen ophører når et produkt bliver ombyttet/udskiftet. Sjov forsikring i mine øre. Ville være træls hvis ens indboforsikring ophørte efter man havde haft indbrud eller lign. Nå men jeg blev lidt harm og ville sgu ikke smide dem 2000 kr. endnu engang for en luksusforsikring på det nye TV.
Jeg kommer hjem med TV'et, har lige set Rush Hour 3 (som jeg fik som kompensation for ventetiden med det nye TV), og nu opdager jeg så at der er en pixelfejl på dette TV også!I=)#¤)¤#=)(#¤! GAH!
Dvs. at jeg har spildt 50 dage uden mit TV, og min luksus forsikring på 2000 kr. og nu står jeg med samme udgangspunkt som jeg havde før!
Så tænker mange nok - du har jo 14 dages returret. Jaaa men Merlin er ikke lige så flinke som andre. De skriver så fint på deres bon: "Varer byttes indenfor 14 dage, såfremt bon medbringes, og varen er i ubeskadiget, ubrugt stand samt i original emballage. Merlin giver jf. købeloven 24. mdr. reklamationsret på købte produkter. Bon skal altid medbringes ved reklamation."
Ja det var en lang smøre, men hvad synes i jeg skal gøre? Og hvad kan jeg gøre? Jeg tager selvfølgelig kontakt til Merlin i Bruuns Galleri first thing in the morning, for jeg føler mig sgu lidt til grin ligenu :-(