Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af srytter
#23185
Jeg har modtaget en samsung LE40M86 og konstaterer ret store ridser i sidepanelet. Jeg beslutter mig for at jeg kan leve med disse, hvis Getmore går med til at give mig en mindre kompensation i form af et vægophæng til 600kr.

Jeg sender dem derfor en mail, hvori jeg skriver at ridserne er konstateret og jeg sender et billede med af skaden. Jeg forklarer dem, at jeg i stedet for at sende skærmen tilbage og dermed kræve omlevering, vil være tilfreds med et vægophæng. Jeg spørger dem derfor om de helst vil sende mig dette, eller om de foretrækker at få skærmen tilbage, så jeg får en skærm, der står som ny og uden fejl, som man selvfølgelig må forvente som forbruger.

Jeg får ingen svar på mine mails og da jeg så kontakter dem for 4. gang, skriver jeg, at hvis der ikke kommer svar, så bliver forbrugerrådet kontaktet. Efter 10 min kommer svaret: "Send lige billedet af skaden igen".

Ok, nu tror jeg så der er hul igennem. Jeg sender billedet igen, men hører aldrig fra dem igen, på trods af 3-4 emails mere (8 i alt). Jeg er nu ude over de 14 dages returret, og selv om jeg har gjort opmærksom på fejlen med det samme efter jeg modtog fejlen, så gider jeg ikke tage chancen at sende det ind til ombytning. For man kender efterhånden deres metoder, og jeg får sikkert bare problemer.

Man bliver UFATTELIGT frustreret af ikke at kunne komme i kontakt med Getmore. De har ingen respekt for deres kunder, og når pengene er i kassen, så er der lukket for kontakten til kunderne.

Min eneste løsning nu er vel at få forbrugerrådet til at tage sagen op. Det burde jeg gøre for at få endnu en sag på halsen af dette pseudo firma, der burde lukkes.

Skulle lige rase ud. Håber at andre kan bruge min historie, så man ikke hopper i samme fælde som mig, ved at handle hos Getmore.
Af xenon
#23186
jeg har også selv haft ret dårlige oplevelser med getmore... bortset fra det så ville jeg aldrig lade de 14 dages returret-frist gå hvis jeg ikke var tilfreds med produktet... jeg mener faktisk at det er getmore der skal betale fragten hvis du vælger at returnere produktet - er forholdsvis sikker, så du kunne i teorien bare have leveret tv'et tilbage og have købt det igen...
Af Thor-thor
#23190
Check lige op på det med fortrydelsesretten.

(Uden at være 100% sikker) mener jeg ikke at varen skal være returneret inden for de 14 dage.
Hvis du har gjort opmærksom på at du ønsker at returnere den og Getmore har syltet sagen mener jeg at du godt ville kunne returnere den efter de 14 dage. Man sender jo ikke umiddelbart en skærm til x antal tusinde kr. retur, uden at have en aftale omkring det med forhandleren.

T
Af srytter
#23193
@xenon
Det pålægger forbrugeren at betale for at returnere varen.

@Thor-thor
Du har ret i at det kan lade sig gøre at returnere varen senere end de 14 dage fra modtagelsen af varen, så længe man har gjort opmærksom på, at man vil benytte sig af fortrydelsesretten.

Men grunden til jeg ikke ønsker at gå ind i en RMA sag som det kaldes, er at jeg er 99% sikker på, at Getmore vil trække sagen i langdrag og sandsynligvis forsøge at afvise, at jeg har kontaktet dem. Så bliver der tale om bevisbyrde osv osv.

Så det letteste er nok at få forbrugerrådet til at vejlede i den her sag. Jeg synes bare, det er utroligt frækt af Getmore, at de totalt overser kunden (mig) i sådan en sag her. Jeg giver dem jo muligheden for at vælge en anden løsning end ombytning. Det vægbeslag jeg har foreslået dem at sende mig, koster dem sikkert max 200kr i indkøb, så i stedet for at lave en ombytning af min skærm, forsendelse frem og tilbage, så er jeg sikker på at jeg ikke forlanger for meget.
Af Molsen
#23218
srytter,

Du har 14 dages fortrydelsesret, hvis du har handlet som privat kunde.
Du har imidlertid ikke, indenfor de 14 dage, oplyst Getmore at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, derfor kan du ikke fortryde købet på nuværende tidspunkt.
Du kan ikke kræve en kompensation i denne situation.
Er der tale om en væsentlig fejl/mangel ved varen, skal du henvende dig til Getmore mhp. reklamationsbehandling, men en eller flere overfladiske ridser betragtes normalt ikke som væsentlige fejl/mangler iht. købeloven.
Iht. reklamationsretten skal sælger have mulighed for enten at reparere eller ombytte varen så vidt muligt, du kan ikke kræve en kompensation evt. i form af et tilgodehavende e.l.
Du nævner at du har vedhæftet et billede i de mails som du ikke har fået svar på fra Getmore, hvilket kan tyde på at dine mails er fanget i spamfilter e.l.
Er du ikke også blevet bedt om at sende billedet til Getmore igen da de ikke har set billedet?
Jeg kan godt forstå at Getmore ikke har lyst til bare at sende dig et vægbeslag uden beregning.
Af srytter
#23226
Du tager fejl på mange områder og er tydeligvis ikke bekendt med købeloven. Jeg kan se på dit svar, at du er en ansat hos Getmore, og derfor skal dit indlæg selvfølgelig ses i lyset heraf.

For det første hævder du, at jeg ikke har benyttet mig af fortrydelsesretten inden de 14 dage. Jeg har dog en email fra Getmore i min indbakke, hvor Getmore har svaret på min henvendelse INDEN 14 dage fra modtagelsen af varen. I den email de besvarer, har jeg gjort opmærksom på, at jeg vil ombytte varen eller kræve et forholdsmæssigt afslag.

Forbrugeraftaleloven §6 siger, at "vil forbrugeren bruge fortrydelsesretten, skal han underrette den erhvervsdrivende herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen." Og dette kan jeg jo bevise jeg har underrettet Jer om, da I har svaret på min email.

Denne del af din argumentation kan derfor afvises.

Og til dit svar om, at jeg ikke kan kræve kompensation, så læs følgende:

Købeloven §76 siger, at der foreligger en mangel ved salgsgenstanden , hvis stk 1: genstanden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er solgt, eller stk 4: genstanden i øvrigt er af en anden eller ringere beskaffenhed eller brugbarhed, end den ifølge aftalen og de foreliggende omstændigheder skulle være.

Store ridser i panelet kan således ikke beskrives som uvæsentlige, og der er derfor tale om en mangel i juridisk forstand.

I forlængelse heraf siger §42 og §43 i købeloven, at lider varen af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Sælgeren er, selv om han er uden skyld, pligtig til at betale skadeserstatning.

Jeg kan derfor GODT kræve kompensation/ forholdsmæssigt afslag.

Jeg stiller Jer derfor med et valg. ENTEN vil jeg kræve omlevering, eller også giver jeg Jer muligheden for et forholdsmæssigt i købesummen. Da jeg ved at en direkte kontantrabat ikke er spændende for erhvervsdrivende, så foreslår jeg i stedet at Getmore sender mig et vægbeslag til 650,- Jeg vil skyde dette til at have en indkøbspris på max 300,- Og 300,- i manglende indtjening er sandsynligvis mere interessant for Getmore end en reklamationssag, hvor fjernsynet skal sendes tilbage, hvor Getmore så vil stå med et ridset tv.

Jo jeg er blevet bedt om at sende billedet igen, hvilket jeg har gjort - 2 gange. Har derefter fulgt disse emails op umiddelbart efterfølgende med en email UDEN vedhæftning, for at sikre mig at Jeres filter ikke sorterer det fra. Jeg har ingen filtre på min mailbox og har sørget for at komprimere billedet til en størrelse, der uden problemer kan sendes og modtages af enhver mailbox.

Så din argumentation holder ikke vand og på det område må du siges at være en god repræsentant for Getmore.

Jeg har jo sendt talrige email, også uden billeder. Hvorfor vil I ikke tale med Jeres kunder efter at have fået pengene i kassen? Mener I ikke at dette i længden bidrager med negativ værdi. I har jo nogle billige priser, men kunderne tør simpelthen ikke at handle hos Jer igen efter sådan en behandling.

Er min sag lukket eller vil I prøve at nå til en enighed her?
Af Molsen
#23233
Du er nødt til ikke at blande tingene sammen.
Jeg er ikke fra Getmore, men jeg føler mig alligevel forpligtet til at forklare dig hvorledes tingene forholder sig iht. forbrugerafteloven og købeloven.
Iht. Forbrugeraftelovens fortrydelsesret kan du fortryde dit køb inden for 14 dage, dette har intet at gøre med fejl eller mangler.
Iht. reklamationsretten kan du få repareret din vare uden beregning, såfremt der er tale om en retmæssig fejl/mangel som har været til stede fra starten. Det er som udgangspunkt sælger som vurderer om der er tale om en retmæssig fejl/mangel. Hvis ikke det er muligt for sælger at reparere varen skal sælger enten ombytte varen eller kreditere varen så du kan få pengene refunderet. Det er ultimativt sælgers valg om en vare skal ombyttes eller krediteres, såfrem varen ikke kan repareres.
Du kan altså under ingen omstændigheder kræve afslag i prisen e.l. iht. reklamationsretten, såfremt sælger ønsker at reparere/ombytte varen i stedet.
Iht. reklamationsretten kan du kun hæve købet såfremt en reklamationssag ikke er behandlet indenfor rimelig tid, hvilket normalt er 2-3 uger gældende fra den dato sælger har fået varen retur til behandling.
Du kan få alt dette bekræftet hos eksempelvis Forbrugerstyrelsen eller e-Handelsfonden.
Du har ikke oplyst at du har villet fortryde dit køb, hvis du ikke klart har formuleret at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Desuden skal du selv sørge for at sende varen afsted til sælger inden der er gået 14 dage, mhp. fortrydelse, ellers vil en fortrydelsesanmodning blive afvist.
Citat taget fra Forbrugerstyrelsens hjemmeside:
"Hvis du vil udnytte din fortrydelsesret, skal du returnere varen inden udløbet af de 14 dage. Det er nok, at varen er indleveret på posthus eller til fragtmand inden fristens udløb. Du kan også udnytte din fortrydelsesret ved at undlade at hente pakken på posthuset. Husk at få en kvittering for indleveringen. Det er dig der skal bevise, at du har fortrudt i rette tid."
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/ ... r-1102004/

Forsendelsesomkostningerne skal du selv dække.
Har du stadig varen i din egen varetægt kan du simpelthen ikke fortryde købet.
Du har i de første 14 dage haft rigelig mulighed for at finde informationer vedr. hvorledes du skal udnytte din fortrydelsesret ved køb hos Getmore, derfor kan du ikke bruge et argument som f.eks. at Getmore ikke har svaret dine mails, hvilket du egentlig nævner at de alligevel har eller hvad?..., da du under alle omstændigheder har haft mulighed for at sende varen retur til Getmore som her informeret:
http://www.getmore.dk/information/requi ... asp?#part6

Ønsker du varen behandlet iht. reklamationsretten skal du kontakte Getmore og bede dem sende dig et returfragtbrev så varen omkostningsfrit kan sendes til besigtigelse hos Getmore.
Du behøver ikke at sende dem mails med billeder vedhæftet, når varen kan sendes til besigtigelse hos dem.
Du har tilsyneladende ikke tilstrækkeligt kendskab til de gældende regler ifm. Forbrugeraftaleloven og købeloven, og jeg tvivler på at du tager mine ord for gode varer, derfor vil det være bedst for dig, hvis du kontakter Forbrugerstyrelsen vedr. dette.
Af srytter
#23250
Naturligvis er du fra Getmore. Du nævner nogle ting i dit første indlæg som indikerer at du kender til nogle detaljer om min sag, som jeg ikke har nævnt her i tråden.

Desuden kan jeg se, at du fokuserer din aktivitet her i forummet på, at forsvare Getmore. Så min tråd er absolut ikke den eneste hvor du forsøger at holde Getmores integritet i live.

Du har ikke ret i flere af de ting du skriver mht købelov/aftalelov/fjernsalg. Jeg er udmærket bekendt med disse love, da 3 år af min uddannelse har omhandlet dette stof. De paragraffer jeg omtaler i mit indlæg er derfor direkte kopieret fra mine lovsamlinger.

Men siden du ikke vil afsløre din sande identitet, så er der ingen grund til at vi fortsætter diskussionen. Dette er ikke mit formål med dette indlæg. Jeg vil blot på det kraftigste ADVARE andre brugere på dette forum mod at handle med Getmore.

LAD VÆRE - I fortryder det simpelthen den dag der er problemer med varen. Det er så godt som umuligt at komme i kontakt med firmaet, så betal de 100 kr ekstra for Jeres fjernsyn til f.eks. 15.000 og få en ordentlig service.

Ærgeligt de skyder sig selv i foden. Jeg står selv og skal købe endnu et tv til soveværelset, og selv om Getmore pt er en lille smule billigere end nr 2 på listen, så kunne jeg aldrig finde på at handle der igen med mindre de yder den service man burde kunne forvente.
Af Molsen
#23264
Jeg kan godt fornemme at du ikke helt stoler på mig, men jeg er altså ikke fra Getmore...
Hvor er det du mener at jeg tager fejl mht. Forbrugeraftaleloven/Købeloven?
Brugeravatar
Af yksa
#23705
ja getmore skal man ikke handle hos.
der er mange sager om getmore hos forbrugerklagenævnet.

molsen hvorfor indikerer dine indlæg som om du er en tro væbner for getmore?
Af Furoo
#23748
Hvad kan man sige.. handel hos seriøse profesionelle forhandlere som Shg eller ProShop.
Undgå skumle foretagender som GetMore, bare navnet er nok til at holde mig langt væk.

Ved godt at de billige priser lokker, især eftersom GetMore typisk er den forhandler der er billigst, når man checker en vare på edbpriser.

Men tror godt det kan betale sig lige at betale lidt ekstra og få en ordenlig service ;).

Jeg anbefaler ihvertfald ProShop og Shg, jeg har i tidens løb købt rigtig mange ting hos dem, og har aldrig haft et eneste problem med dem.

Racistiske hentydninger fjernet af moderator. Indicier kommer man ikke langt med her.
/Yakken
Af Breddam
#23764
OT:
Furoo skrev:(...)
Yakken har rettet i Furoos racistiske bemærkninger, så mine er blevet utidssvarende...

indhold igen rettet så quotes er korrekte...
/Yakken
Senest rettet af Breddam 10. okt 2007, 21:27, rettet i alt 1 gang.
Af Lunding
#24845
Jeg har nu købt ufattelig mange IT produkter og komponenter hos Getmore, og har ALDRIG haft nogle problemer. Levering til gode priser til den lovede tid!! :s
Af dehdar
#25275
Kære ven, du kan betrygge dig med at jeg og alle mine bekendte ALDRIG nogensinde kommer til at handle hos GETMORE efter at have læst dit indlæg.

Tak :)