Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samme problem som jeg havde for ca. 1-2 år siden (som blev løst med en firmware opgradering) er begyndt at drille igen.
Når jeg slukker boksen om aftenen, med fjernbetjeningen, kan den ikke starte op igen næste dag. Jeg skal slukke og tænde boksen på knappen bag på….gerne et par gange før den starter op.
Det startede i lørdags. Software version er: 4.68.5.
Strømforbrug står til: “Højt”, og Timer til dvale står til “Ingen”.
Jeg har i går aftes prøvet at ændre strømforbrug til “Lavt”, men med samme resultat (skal slukke og tænde boksen).
Er der andre med samme problem, og er det måske tid til at opgradere den til Humax YS-5000?
Senest rettet af vinkender 1. jun 2025, 11:49, rettet i alt 1 gang.
Hvilken platform.? Coax eller Fiber, hvis Fiber så burde det ikke være et problem at få skiftet til en 5000, når der fejlmeldes på 4000.
Der er også mulighed for en af de øvrige løsninger som f.eks https://yousee.dk/audio, https://yousee.dk/streamer
5000 er til Fiberkunder, 4000 er til Coax kunder.
Ja, for 4000 kan ikke bruges på Coax, den får Flow kanalerne fra Fiberforbindelsen, hvor 4000 får dem fra Coax forbindelsen lige som TVet gør. Så de 2 er ikke kompatibel på anden forbindelse end dem de er til.
Der er jo også de andre muligheder som nævnt tidligere.
Det samme sker med min boks, efter at have slukket bagpå et par dage virker det igen, eller må du få skiftet til en ny 4000 boks eller streaming boks.
Efter en snak med Yousee support, mente de at jeg skulle have en ny boks. Afhentede en ny i går, men problemet er det samme her til formiddag. Beskeden: “
Yousee starter op” fremkommer på skærmen, og så sker der ikke mere. Efter sluk og tænd virker den igen.
Jeg er ret sikker på, at løsningen for 1-2 år siden var en firmware upgrade, så håber det bliver løst med en opgradering….
Har du tænkt på om at skifte til f.eks Audio boksen.? https://yousee.dk/audio
Hvis du ikke har noget tv-udstyr fra YouSee i forvejen, er der en oprettelsespris på 999 kr. Har du pt. en YouSee Tv-boks eller en YouSee Streamer – eller er du i en antenne- eller boligforening - er der ikke noget oprettelsesgebyr. Så koster den i stedet 50 kr./md.

Du kan hente den i en af de mange butikker – eller vælge at få den sendt hjem for 99 kr.
Vi har nøjagtig samme problem. Det startede for cirka tre uger siden. Jeg talte med support og han mente det var boksen det var galt med. Den jeg havde var 4000 modellen, som jeg har haft i en del år, uden der har været problemer, lige indtil den begynde med det her. Og i al den tid har vi også haft fiber, så det med at den kun dur til coax, passer i hvert fald ikke....
Nå men jeg fik den nye 5000 model og havde ingen problemer i cirka en uge, hvorefter den så begyndte med det LÅRT igen, som den gamle også gjorde.
Jeg synes det er ret træls, men tror ikke youSee ved hvad de skal gøre, dem jeg har snakket med, gjorde i hvert fald ikke:(
Før 5000 kom ud, så var det en 4000 som også blev brugt til Fiber, men efter 5000 kom så er det udelukkende kun den der sendes ud til Fiberkunder, og 4000 til Coax kunder. 5000 kan kun bruges til Fiber.
Radiomanden skrev: 31. maj 2025, 15:16 Før 5000 kom ud, så var det en 4000 som også blev brugt til Fiber, men efter 5000 kom så er det udelukkende kun den der sendes ud til Fiberkunder, og 4000 til Coax kunder. 5000 kan kun bruges til Fiber.
@Radiomanden.
Ys 4000 boksen har ethernet indgang og kan snildt bruges til fiber. Det som gør forskellen er typen af abonnement. Det nye Yousee Play er i min optik noget bras, signalet er kraftigt komprimeret, hvilket tydeligt ses i diverse udsendelser. Helt skidt står det til med sport. Den ældre abbonnementsform som kører via Coax (Antennekabel) er en langt bedre og ikke mindst billigere løsning, du slipper blandt andet for forsinkelse på live signaler som kan være helt op på 20 - 30 sek ift live signalet. Afhængigt af hvor i landet du opholder dig. Jeg undrer mig selv over at når teknikken bliver forbedret skulle man jo gerne komme tættere på begivenhederne og ikke længere væk som tilfældet er.
Ja 4000 blev som skrevet brugt til Fiber før 5000 kom.
Et Play abonnement er både til Coax og Fiberkunder, lige som det er med faste pakker, havde det selv i en periode på Coax, De kanaler der leveres til Play, uanset om det er Coax eller Fiber bruger HEVC komprimering som er en mere effektiv komprimering til at spare plads, der kan være flere kanaler på samme frekvens.
Radiomanden skrev: 31. maj 2025, 12:11 Har du tænkt på om at skifte til f.eks Audio boksen.? https://yousee.dk/audio
Hvis du ikke har noget tv-udstyr fra YouSee i forvejen, er der en oprettelsespris på 999 kr. Har du pt. en YouSee Tv-boks eller en YouSee Streamer – eller er du i en antenne- eller boligforening - er der ikke noget oprettelsesgebyr. Så koster den i stedet 50 kr./md.

Du kan hente den i en af de mange butikker – eller vælge at få den sendt hjem for 99 kr.
Det vil ikke helt give mening, da jeg har et 5.1 surround setup, og er glad for dette setup, og ikke har behov for ekstra højtalere.

Da vi lige har fået tilbudt fiber var tanken at få fiber og opgradere til 5000 boksen, men kan se at indlægget fra Ziva viser, at jeg nok vil få samme problem der.

Så jeg håber Yousee indser, at de har problemer og får løst det med en firmware upgrade ligesom sidst…