Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354833
Jeg elsker at se de hjemlige BBC-kanaler: BBC1, BBC2, BBC News osv. Men jeg har problemer med at downloade BBC iPlayer til Apple TV. Har forsøgt med britisk VPN på wifi-routeren og Storbritannien som område på Apple TV. Skal man have en britisk Apple ID? Nogen løsningsforslag?

Jeg kan dog streame med en web-baseret version af BBC iPlayer fra mobilen via AirPlay til Apple TV sålænge jeg ikke accepterer cookies. Af og til skal jeg slette cookies manuelt på mobilen.

/Jens H
#354837
Naiera skrev: 1. nov 2023, 05:27 Er der nogen som har prøvet at bruge VPN på Apple TV endnu?
Jeg købte 26 måneders PureVPN (med en måneds returret) og det ser ud til at virke. Jeg har set ESPN og Hulu uden gøjl. Det er også ti gange nemmere at tænde/slukke for en VPN med egen app, end det er at slette DNS'en fra f.eks. Smart DNS Proxy, og så sætte den ind igen senere.
#355005
Mht. 3D-film så ser det ud til, at Apple planlægger at bruge HEVC, hvortil der findes 3D-udvidelse, blandet med lidt egen sovs. De kalder det 'Apple HEVC Stereo Video
Interoperability Profile (Beta)'.

I juni, hvor Vision Pro blev præsenteret, var det i beta-version 0.9, ifølge denne udviklerdokumentation: https://developer.apple.com/av-foundati ... rofile.pdf
#355062
Der er kommet Black Week tilbud på Apple TV 4K 2022 og både 64GB og 128GB til hhv. 1.090 og 1.290 kroner. Det er billigere end hvad de hidtil har været på tilbud til.

Apple kommer også selv med tilbud senere, men jeg ved ikke om Apple TV er iblandt.

Se Black Friday oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php
#355066
Rasmus Larsen skrev: 13. nov 2023, 00:52 Der er kommer Black Week tilbud på Apple TV 4K 2022 ig både 64GB og 128GB til hhv. 1.090 og 1.290 kroner. Det er billigere end hvad de hidtil har været på tilbud til.

Apple kommer også selv med tilbud senere, men jeg ved ikke om Apple TV er iblandt.

Se Black Friday oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php
Hej Rasmus,
Jeg er mega meget i tvivl om hvorvidt jeg skal købe en mere af 3'eren, eller vente til 4'eren til næste år. Har allerede nogle 4k, 1, 2 og 3 gen som jeg har købt/anbefalet til familie og venner.
Jeg tænker ikke 8k er relevant før om nogle år, og 3'eren er fint hurtig som det er idag til det meste, så savner ikke rigtigt noget på den foruden: Det eneste jeg tænker hvor 3'eren er handicappet er HW decoding af AV1.
Jeg forbruger en del Youtube, og det ville være syndt at være afskåret fra AV1 4K. Har læst dit tidligere indlæg med at der er noget SW afspilning af AV1 4K SDR, men det er ukendt hvordan det reelt foregår på boksen. Er det noget der er kommet noget mere update på?
#355071
MAAA skrev: 13. nov 2023, 13:24
Rasmus Larsen skrev: 13. nov 2023, 00:52 Der er kommer Black Week tilbud på Apple TV 4K 2022 ig både 64GB og 128GB til hhv. 1.090 og 1.290 kroner. Det er billigere end hvad de hidtil har været på tilbud til.

Apple kommer også selv med tilbud senere, men jeg ved ikke om Apple TV er iblandt.

Se Black Friday oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php
Hej Rasmus,
Jeg er mega meget i tvivl om hvorvidt jeg skal købe en mere af 3'eren, eller vente til 4'eren til næste år. Har allerede nogle 4k, 1, 2 og 3 gen som jeg har købt/anbefalet til familie og venner.
Jeg tænker ikke 8k er relevant før om nogle år, og 3'eren er fint hurtig som det er idag til det meste, så savner ikke rigtigt noget på den foruden: Det eneste jeg tænker hvor 3'eren er handicappet er HW decoding af AV1.
Jeg forbruger en del Youtube, og det ville være syndt at være afskåret fra AV1 4K. Har læst dit tidligere indlæg med at der er noget SW afspilning af AV1 4K SDR, men det er ukendt hvordan det reelt foregår på boksen. Er det noget der er kommet noget mere update på?
Jeg synes ikke, at du skal købe Apple TV 4K 2022 (Gen 3), med mindre du har et 2023 LG OLED TV til HDMI QMS, og selv her er implementeringen af QMS hos LG lidt irriterende. Eller hvis du spiller mange spil på Apple TV (lagerplads og lidt hurtigere processor).

Fordi AV1 kun klares i software, så virker det ikke som om, at udviklerne gider gøre meget ud af det. Sidst jeg tjekkede brugte YouTube det heller ikke på Apple TV 4K (2022).

Så jeg vil sige afvent og se hvad der sker i næste generation.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 48