Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

kabri skrev: 27. maj 2025, 12:17 Jeg er spændt på tvos 19 med rygtet om refresh af ui men hvad kommer der mon ellers af nyt??
Så er der kommet lidt mere frem. En øget satsning på spil med en ny gaming-app til blandt andet Apple TV.

Apple har også lige opkøbt sit første spilstudie. De underspiller det, men lur mig om det ikke er en slags "test" ligesom Apple lavede forud for lanceringen af Apple TV+.

Apple vil opruste på spilfronten med ny Xbox-agtig app til Apple TV, iOS

Hvis der skal være en seriøs Game app på Apple TV, så bliver hardwaren også nødt til at blive kraftigere, så jeg spår:
- Ny Apple TV boks i 2025
- Med HDMI 2.1, men om det så bliver 4K120, må vi se. ALLM virker meget sandsynligt, hvilket de så vil pakke ind som 'Game Mode' ligesom på iPhone og iPad
tvOS 19 kommer ifølge Bloomberg til at hedde tvOS 26:

"The next Apple operating systems will be identified by year, rather than with a version number, according to people with knowledge of the matter. That means the current iOS 18 will give way to “iOS 26,” said the people, who asked not to be identified because the plan is still private. Other updates will be known as iPadOS 26, macOS 26, watchOS 26, tvOS 26 and visionOS 26."
https://www.bloomberg.com/news/articles ... watchos-26
Jamen jeg er egentlig på hold med spoxy, eller rettere jeg vil gerne tilslutte mere end to homepod eller flere airplay højtalere.

og jeg er spændt på hvad alt det der homeos går ud på.

spil vil jeg gerne have mere af på apple tv men jeg synes det trækker lange udsigter og arcade er slet ikke så god en tjeneste på apple tv som i starten...
Rasmus Larsen skrev: 27. maj 2025, 08:58
Naiera skrev: 26. maj 2025, 19:58 RGB High er det bedste på Apple TV 4K.
Så er det dog vigtigt, at man også sætter sin skærm/projektor til at forvente RGB High på HDMI-porten. Det er oftest en manuel process, så det kan gå galt og derved knuse detaljer i sort/hvid, afhængigt af mismatch mellem hhv. RGB Low og RGB High på enhederne. En mellemenhed (soundbar/receiver) kan også skabe problemer.
RGB High er vist også kun i selve GUI'en, og selv om man har aktiveret hurtigt medieskift, kommer der sort skærm kortvarigt, når der skiftes til videoindhold (på LG G3 i det mindste).
Rasmus Larsen skrev: 29. maj 2025, 07:57 Hvad håber I ellers at se i tvOS 25 eller ny hardware?

Jeg ved, at Apple læser vores ønskelister, når de publiceres på FlatpanelsHD, så det kan vel ikke skade at lægge lidt pres på dem.
At samtlige apps blev tvunget til at bruge Apples videoafspiller. Jeg kan godt blive irriteret over fx Max (vistnok?), hvor jeg først skal aktivere afspilleren før, at jeg kan spole.

Ny hardware har jeg ikke det store behov for, men jeg gamer heller ikke på vores Apple TV og, som det ser ud i dag, ikke noget stort ønske om at begynde på det.
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84