Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Norlys har indtil videre bedre kvalitet på kabel-tv, ja. Norlys appen til Apple TV er dog gratis at bruge, så det er måske værd at gøre et forsøg.

Din LG soundbar burde også have HDMI CEC, med mindre den er mere end 12-15 år gammel. Hvis den er forbundet via HDMI til TV'et, så kan du styre lydstyrken med både TV'ets fjernbetjening og Apples fjernbetjening.

Hvis du ikke vil have noget samspil mellem enhederne, så tror jeg det er bedst at slå HDMI CEC fra i selve TV'et, idet den sidder imellem de andre enheder. Det er forskelligt hvad producenterne kalder HDMI CEC i deres indstillinsmenuer. Se denne guide: https://www.flatpanels.dk/guide.php?sub ... 1653030927
Jeg har hentet Norlys Appen til boksen, men lige meget hvad jeg gør og syntes alt CEC er slået fra på TVet, slukker tvet når min Moretv boks slukkes… men nu lader jeg bare ATVen stå tændt, den går selv i standby efter en halv time…
Der sidder en tænd-sluk knap MoreTV boksen hvor den slukkes da boksens fjernbetjening ikke virker.

Jeg satte ATV boksen til at gå på våge-blus med den slukkede tvet da den slukkede boksen, som en test…

En anden ting, kan man med fordel bruge en universal fjernbetjening til ATV boksen?
Når jeg tænder TVet kan vælges mellem 4 ting at se, Kabel for at se TV kun på tvet, en HDMI indgang for at starte de to bokse og Yousee boksen. De to medie bokse starter automatisk op, der er kun 3 HDMI indgange, tror ikke min soundbar har hdmi, den er tilsluttet med et optisk kabel. De tre lyd knapper på ATV remoten kan jeg ikke se er til hvad gavn, bedre det var en menu knap…
Jeg kan ikke se det er nemmere da TVet hele tiden slukker i utide… Mit tv skal bare først slukke når jeg slukker den med TV remoten, sådan plejer den at gøre på mit gl. TV…
Senest rettet af JornH 17. mar 2025, 10:57, rettet i alt 1 gang.
Lyd ned, lyd op, lyd mute det er da helt normalt at de er der. Menu, det er tilbage tasten.
Vil nødig undvære CEC funktionen. Der er 2 enheder tilsluttet, Google TV og en BD afspiller, TVet er kun en Monitor, der er kun signal fra de tilsluttede enheder.
Senest rettet af Radiomanden 17. mar 2025, 10:59, rettet i alt 1 gang.
Jamen i princippet kan du vel spare alle de tre andre bokse væk, samtidig med, at du kan droppe den indbyggede tuner i TV'et? Der findes Norlys, YouSee og MoreTV apps til Apple TV. Det er da værd at prøve i en periode.

Styring af soundbaren bliver en udfordring i og med, at den ikke har HDMI. Så skal du stadig have fat i soundbarens fjernbetjening for at justere lydstyrke. Hvis en soundbar har HDMI (og HDMI CEC), så kan man styre alt med Apples fjernbetjening: Tænd og sluk af TV'et, Apple TV brugerfladen og lydstyrke. Det er en markant forsimpling af brugeroplevelsen.
Jeg har forsøgt med en Moretv app, men der skal så betales igen, selv om jeg gjorde det fik jeg det aldrig til at virke. Men det er ikke noget problem med de tre bokse, bare TVet forbliver tændt… Moretv boksen styres at TV remoten de få ting man så kan vælge…
Senest rettet af JornH 17. mar 2025, 11:06, rettet i alt 2 gange.
Min Soundbar er tilsluttet Analogt, der er skruet helt op for den den står fast på maximal styrke, lyd styres enten med Remoten til Google TV eller den til TVet.
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 80