Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidWebb
Hej

Som bekendt er det nu muligt at migrere/sammenflette forskellige Apple konti. Jeg forsøgte mig i går, og med lidt hjælp fra Apple support lykkedes det. Det var migrering af amerikansk konto til dansk konto. Det skulle være muligt at få film overflyttet. Så langt så godt. Jeg mistede 26 af 38 film. Idag talte jeg med Apple support igen. De var som altid meget hjælpsomme og kunne godt se de var forsvundet. Det var noget med rettigheder, samme film har forskellige ejere i usa og Europa. De ville kigge videre på det og vende tilbage. Måske. Bare en lille advarsel/ orientering.
Af DavidWebb
Jeg var/er åbenbart den eneste som røg i den fælde. Har talt flere gange med altid hjælpsomme support. Endte med “undo migration” som skulle føre alt tilbage. Filmene mangler stadig på Apple TV, men jeg kan se dem på telefonen.
Det er som om Apple TV nu kun tillader film med dansk licens. Jeg må rode lidt mere med det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
DavidWebb skrev: 6. mar 2025, 19:24 Jeg var/er åbenbart den eneste som røg i den fælde. Har talt flere gange med altid hjælpsomme support. Endte med “undo migration” som skulle føre alt tilbage. Filmene mangler stadig på Apple TV, men jeg kan se dem på telefonen.
Det er som om Apple TV nu kun tillader film med dansk licens. Jeg må rode lidt mere med det.
Tak for at dele dine erfaringer. Er du kommet længere?

I nyere tvOS er der i Apple TV appen et eller andet problem (eller noget andet?), der ofte gør gør, at Apple TV appen efter skift af Apple-bruger, først overgår til f.eks. Danmark eller USA, efter man har prøvet at købe/leje en film. Du behøver ikke rent faktisk at købe den, men bare klik køb og afbryd. En notifikationsboks adviserer så om, at butikken nu skifter til USA, Danmark eller hvad ens Apple-profil nu er indstillet til.
Af DavidWebb
Hej Rasmus. Nej jeg gav lidt op. Kan stadig kun se visse film på ATV via us konto. Det er som om ATV ikke rigtigt hopper på amerikansk konto. Jeg har droppet at tale med support om det. Jeg tror ikke rigtigt de kan forstå problemstillingen:-)
På iPad og telefon virker det. Meget underligt.
Af DavidWebb
Som altid har du styr på det. Ja så beder den om at skifte til us. De fleste film er væk fra mit us bibliotek, men hvis jeg søger dem manuelt frem. F.eks. Apocalypse Now (gudefilm) så kan den afspilles. Men den fremgår ikke at mit bibliotek på ATV. Strange. Tak
Af DavidWebb
Der er ingen begrænsninger slået til. Genstart er forsøgt. Det er som om ATV stadig husker de film som blev migreret. Men som sagt virker det fint på iPhone og iPad. Kun ATV som hænger. Jeg forsøgte med gendannelse med us konto. Altså helt genstart. Så virkede det. Det er som om kombinationen med dansk konto forvirrer den. Det virkede jo bare før migrations forsøget. Jeg satser på det virker når jeg engang køber nyt ATV:-)