Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi må heller ikke glemme den meget eftertragtet funktion Airplay og homekit -> enhed til enhed (trådløs). Peer to peer. :). Jeg har prøvet at downloade en film til offline brug på iphone, koblet et par homepod til ATV og slukket for wifi forbindelse........og......ja... jeg kan ikke airplay.
Jeg ville nok foretrække at de åbnede op for muligheden for download af film til offline brug direkte på ATV. Men næ nej, Det lagerplads på ATV må absolut ikke kunne bruges :).

Jeg oplever iøvrigt en forbedring (rettelse) i forbindelsen til airpods. Jeg synes de 2-3 sidste opdateringer har givet mig lidt langsom forbindelse. altså når man åbner sine airpods kunne der gå lidt lang tid før der kom en popup på skærmen og efterfølgende ustadigt forbindelse. Nu er det øjeblikkelig forbindelse ligesom før. Om det er bluetooth eller icloud rettelse eller om det bare var tilfældig elektrodigital rust der bare lige sgu smøres, må blive i det uvisse. Men forandring oplever jeg.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 2. apr 2025, 06:51 Vi må heller ikke glemme den meget eftertragtet funktion Airplay og homekit -> enhed til enhed (trådløs). Peer to peer. :). Jeg har prøvet at downloade en film til offline brug på iphone, koblet et par homepod til ATV og slukket for wifi forbindelse........og......ja... jeg kan ikke airplay.
Jeg ville nok foretrække at de åbnede op for muligheden for download af film til offline brug direkte på ATV. Men næ nej, Det lagerplads på ATV må absolut ikke kunne bruges :).

Jeg oplever iøvrigt en forbedring (rettelse) i forbindelsen til airpods. Jeg synes de 2-3 sidste opdateringer har givet mig lidt langsom forbindelse. altså når man åbner sine airpods kunne der gå lidt lang tid før der kom en popup på skærmen og efterfølgende ustadigt forbindelse. Nu er det øjeblikkelig forbindelse ligesom før. Om det er bluetooth eller icloud rettelse eller om det bare var tilfældig elektrodigital rust der bare lige sgu smøres, må blive i det uvisse. Men forandring oplever jeg.
Du kan godt uploade en video til ATV.
Her er en youtube video der viser hvordan: https://www.youtube.com/watch?v=vII-IleEpIg
/frank
Hej frank.
Det er min fejl at du har forstået det på en anden måde.
Men det jeg hentydet til var en test af en ny funktion med seneste opdatering som ikke virker med det scenarie jeg har opstillet. Funktionen giver mulighed for peer to peer airplay altså offline uden wifi. Men virker altså ikke med apple film. Det skulle virke med fotos som jeg ikke har prøvet.
men det kan så også være at min iPhone ikke er på iOS 18.4 :). Så helt videnskabelig test blev det ikke.
Rasmus Larsen skrev: 11. apr 2025, 07:00
Flemming Larsen skrev: 2. apr 2025, 21:05 Der er kommet ny beta her til aften. 18.5 beta 1
Gad vide om vi får Apple TV+ pauseskærme denne gang. Der må jo være en årsag til at de har udskudt noget så simpelt som nye pauseskærme – forhøjet ambitionsniveau?
Ja det kan være ambitionsniveauet. :).
Nu kender jeg ikke til filmbranchen og hvordan deres aftaler og alt det der foregår, men jeg kan forestille mig at hvis planen med de Apple TV+ pauseskærme har været noget nyt et eller andet videolignende, med inspiration ala de pauseskærme vi kender med byer og natur osv., at Apple ikke "bare" kan klippe klister et eller andet sammen, uden at resten af de involveret i filmaftalerne skal inddrages.
Lyder det helt skørt eller kunne man forestille sig det?

Det kunne være ret interessant med en "drone optagelse" som flyver igennem filmtema landskab.
Senest rettet af disqus_Cr1DFvT0xq 11. apr 2025, 07:41, rettet i alt 1 gang.
JornH skrev: 11. apr 2025, 07:36 Hvordan kan man downloade og bruge sådan et beta 1? Eller må man bare vente til den kommer ved en opdatering?
JornH. Jeg vil anbefale at du venter til officiel færdig udgivelse. Det er ikke en god ide at installere beta på sin primære enhed og slet ikke hvis man ikke er udvikler, tester eller meget nørdet omkring Apple TV.

Og slet ikke hvis man lige har lært at installer F1 App fra Appstore :).
og jeg kan også garantere dig for at du ikke går glip af noget interessant ved beta versioner.

Men ellers skal man oprette en udvikler konto hos Apple. Som giver udvidet funktioner som bla. download og installering af beta og feks også mulighed for detaljeret streaming informationer og statistik.
Senest rettet af disqus_Cr1DFvT0xq 11. apr 2025, 07:58, rettet i alt 1 gang.
Jeg tænker at tvOS på et eller andet tidspunkt indenfor sidste års tid må have fået codec opdatering eller noget andet.
For jeg kan nu airplay 4k mp4 filer til Apple TV HD 2015. Man har altid fået en meddelse om at Apple TV HD ikke supportere 4k filen når man prøvede og derfor har man skullet konvertere til 1080p inden man sendte den til ATV.
Så et eller andet "hemmeligt" er der sket. Jeg synes bare ikke at huske om sådan en opdaterings nyhed.
Jeg har dog kun bemærket at det virker og er flydende billede og lyd uden lag i buffer med 1080p TV.
Jeg ved endnu intet om hvorfor og hvad Apple TV HD gør med 4K filen og hvad der sker hvis TV er 4k.
Bare af nysgerrighed: Er der nogle med Apple TV 4K der kan streame Generationer (fra DR) i 4K? Jeg har skrevet med DRTV support og de siger fortsat at man burde kunne streame nogle af deres programmer i 4K, det har dog ikke virket her i lang tid.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80