Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
Da der ‘kun’ er et Powerlink-ud stik (som altså indeholder et L/R-signal, skal du enten bruge en splitter eller bruge den splitter, der er indbygget i nogle Beolab’s (f.eks i BL4000).
Powerlink-signalet kan på den måde sløjfes videre til andre højtalere.
Om de skal spille R eller L indstilles på højtaleren.
Du kan have 2, 4, 6, 8……..højtalere, hvis du skulle have lyst til det.

I dit tilfælde - hvis du altså vil have både BL4000 og BL3 med - så start med at køre et PL-kabel til den første BL4000, derfra videre til den anden, derfra til den første BL3, hvor der så først bruges en splitter for at kunne føre kablet videre til den anden BL3. Altså i ring!
Du kunne i stedet bruge en splitter fra PL-ud stikket på hub’en, føre et kabel til hver af dine BL4000 (som sikkert står på højre hhv venstre side) og derfra videre til BL3’erne i hver side. Altså til den højre side og til den venstre!

Hvad der er bedst afhænger af, hvordan/hvor nemt det er at trække kabler i dit rum.
Det burde være unødvendigt at arbejde med flere splittere….med mindre du absolut vil have BL3’erne stående længst fremme ved hub’en (og tv’et).

MM
Hej MM

Tak for input. Det med 4 stk Beolab må vente, for den ene Beolab 4000 MK I er lige stået helt af (ingen lys i diode). Det koster 2.500 kr at få den repareret…

Tilbage til Hub: Ouverture virker ikke via hub og jeg har selvfølgelig checket at Ouverture spiller fint, når Beolab 3 tilsluttes direkte i Ouverture PL left og right.
Jeg har prøvet med adapter RJ45 <-> PL hun, PL han til Ouverture i først left så right, volumen helt op på Ouverture.
Fik så byttet adapter til RJ45 <-> PL han og satte direkte i Ouverture PL (først left så right) uden held.
Jeg har prøvet manuel omskifter på Hub for at tvinge Ouverturen igennem - men ingen lyd overhovedet i Beolab 3.
Jeg har også prøvet at koble Samsung TV fra, men stadig ingen lyd fra Ouverture.
Jeg har prøvet AUX DIN til jackstik fra Ouverture AUX til Hub Optisk miniindgang + analog, stadig ingen lyd.
B&O’s eksperter har ikke mange flere ideer og nævnte at der måske er noget galt med Hub.
I morgen låner jeg et Beosound 2300 og ser om det er samme resultat.
Jeg forstår det simpelt hen ikke…
Så hvis du eller andre har flere ideer så skriv gerne :)

SMG
Brugeravatar
Af Millemis
Jeg skrev allerede den 12.03. følgende:
1: Teoretisk skulle du kunne tilslutte Ouverturen via PL-ud dér til PL-ind på hub’en.
Der er dog folk, der beretter om, at der er problemer med at tænde/slukke højtalerne på hub’en (via trigger-signalet). Det kan muligvis hænge sammen med hub’ens software-version (??).
Hvordan man finder ud af versionen, ved jeg ikke - ej heller, om den kan opdateres (eller af hvem), ved jeg noget om.
Nogle Beolab’er kan trigge på input-signalet - det kan virke, men de slukker så først efter et stykke tid.

Da jeg ikke selv p.t.har mulighed for at teste et setup med en ML-master (jeg har ikke lyst til at plukke mit eksisterende setup fra hinanden), kan jeg ikke sige noget til dine problemer….desværre.

MM
Helt OK MM
Jeg har søgt i andre fora og fundet at Peter Pan engang skrev noget om at Hub ikke virkede i PL IN samtidig med andre kilder tilsluttet og det også kunne være en manglende software opdatering som kun B&O kan foretage.
Jeg fik faktisk lyd i 1 Beolab 3 fra Ouverture til Hub gennem et AUX <-> jack, men mit AUX kabel er åbenbart envejs dvs fra lydkilde ind i Ouverture, så jeg skal have et andet AUX <-> jack der virker fra Ouverture til Hub.
Beklager at jeg ikke kendte til den detalje.
  • 1
  • 327
  • 328
  • 329
  • 330
  • 331