21. feb 2022, 04:14
#340358
Ray-Traced Reflections.
Ray-Traced Diffuse Illumination.
Ray-Traced Global Illumination.
Ray-Traced Shadows.
Ray-Traced Ambient Occlusion.
...Er det på konsoludgaven desværre kun blevet til Ray-Traced Shadows
...til den tidligere fra screenshots omtalte bedre forankring af grafiske elementers tilhørsforhold i grafikken. Men der er da heldigvis også forbedringer i performance mode på X og PS5
Ja, den ventede analysevideo af Next-gen patchen til konsollerne er nu kommet - og resultatet er desværre lidt undervældende, som oftest når RayTracing involveres på konsollerne
TBC skrev: ↑18. feb 2022, 02:31Ak, det blev så desværre endnu en tynd omgang "Raytracing" hvis man kan kalde det det uden Global illumination, for ud af PC versionensNaiera skrev: ↑15. feb 2022, 20:48F.eks. gives både PS5 og XBox series X en quality Raytracing mode via Patch 1,5, selv om det fra hvad jeg har set af sammenligningsbilleder på nettet godt nok er lidt småt med Ray-counts og Ray-bounces på konsolversionerne, som er er ret svære at få øje på i det hele taget, da konsolversionen ser betragtligt mindre "tracede" ud og dermed fremstår mindre oplyste/mere mørke end PC-versionen. Men selv om der er tale om en relativ lav Raytracing grad forbedrer og forankrer det dog stadig tydeligt grafiske elementers tilhørsforhold i grafikken bedre end tidligere, selv om den lavere en grad af RayTracing ikke slår tilstrækkeligt igennem overalt i alle scener, i sammenligningen med PC'ens raytracingmuligheder. (f.eks. ansigter der på konsolversionen efterlades for meget i mørke og dens slags udet at få lys). Men der er dog stadig et grafisk skridt frem på konsollerne med Raytracing mode, selv om det så desværre som vanligt bliver på bekostning af de mere spilbare 60 fps, da Raytracing mode angiveligt gives 30 fps cap, men da i den mindste forhåbentligt med mulighed for mere på series X via VRR? [..] Jeg er sikker på at Digital Foundry inden længe nok snart skal lave en analysevideo der giver syn for sagen mht Next-gen konsolversionen og den grad af RayTracing de er blevet givet inden for rammerne af hvad de kan bære. Ind til da er der kun denne "gamle" video of RayTracing i Cyberpunk 2077, tilbage fra den oprindelige release tid, at gøre godt med, som dog handler om den gamle PC version, men videoen giver dog et godt indtryk af hvad RayTracing, også på konsol, kommer til at skubbe spillet grafisk mere i retning af:TBC skrev: ↑15. feb 2022, 20:42Spillet har været værd at spille længe på især PC [..]Næh, det har kørt rigtig godt og set flot ud lige fra starten på XSX
Det er først med Next-gen updaten at de "smarte, nye konsoller" kommer med på i det mindste mere af det sjove.
Ray-Traced Reflections.
Ray-Traced Diffuse Illumination.
Ray-Traced Global Illumination.
Ray-Traced Shadows.
Ray-Traced Ambient Occlusion.
...Er det på konsoludgaven desværre kun blevet til Ray-Traced Shadows

...til den tidligere fra screenshots omtalte bedre forankring af grafiske elementers tilhørsforhold i grafikken. Men der er da heldigvis også forbedringer i performance mode på X og PS5
Ja, den ventede analysevideo af Next-gen patchen til konsollerne er nu kommet - og resultatet er desværre lidt undervældende, som oftest når RayTracing involveres på konsollerne

PC: 9800X3D,RTX 5090 OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K