Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
Huleboer skrev:Jeg tror ikke jeg forstår hvordan Kina er blandet ind i diskutionen.

I og med det bliver muligt for brugere af servicen at submitte lydbider til gennemlytning for chikane eller rasisme, er Sony selvfølgelig nød til at gøre opmærksom på at det man siger når man bruger tjenesten, potentielt kan blive optaget.

Jeg synes det giver langt mere mening at have den mulighed end at alt snak skal betragtes som privat, for på den bekostning at blåstemple folk der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt online.
Kina er key point her, Huleboer, grunden det sæt regler som Sony har implementeret/indført (at der ikke må siges noget som helst negativt etc. om Kina) - derfor sagde jeg at de to ting (overvågning af chat og det sæt regler vedr. hvad man ikke må sige om Kina hænger sammen da Sony har taget Kina's parti/side her - ligeså meget som f.eks. Youtube - de påstår det ene og gør hvad der passer dem - bl.a. ved at slette kommentarer om Kina - og det er så kun en dråbe i havet)

at tro på Sony (efter at de har valgt - igen: sort på hvidt - at beskytte og holde med Kina) at de kun og udelukkende vil bruge deres monitorering af chat for at fange div. 'det er for meget' - det er meget naivt og ikke har noget med 'misforståelser' at gøre

det har intet med konspirationsteorier eller lign. at gøre - det er rene fakta (inkl. mine egne oplevelser/erfaringer)
Af Emilos88
Har de brugt tjenesten til at banne nogen der kritisere Kina (Nej, den er jo slet ikke lanceret endnu)

Har Sony sagt at de ville bruge den til det, Nej

Er det så en konspirations teori du har, Ja
Brugeravatar
Af Huleboer
allo skrev: 22. okt 2020, 13:43 Kina er key point her, Huleboer, grunden det sæt regler som Sony har implementeret/indført (at der ikke må siges noget som helst negativt etc. om Kina) - derfor sagde jeg at de to ting (overvågning af chat og det sæt regler vedr. hvad man ikke må sige om Kina hænger sammen da Sony har taget Kina's parti/side her - ligeså meget som f.eks. Youtube - de påstår det ene og gør hvad der passer dem - bl.a. ved at slette kommentarer om Kina - og det er så kun en dråbe i havet)
Det lyder noget fabrikeret i mine ører. Du må have nogle ret pålidelige kilder siden du mener du kan kalde den slags for fakta.
Hvis du vil dele dem kan det måske være du får lidt mere medvind på dit krydstogt.

Og jeg er stadig ikke med på hvad Kina har med det hele at gøre. Det er fortalt det er kun er de bidder som brugerne selv ønsker gennemlyttet der rent faktisk bliver gemt. Så med mindre at brugerne kun har tænkt sig at bede sony gennemlytte chats hvor Kina kritiseres, og Sony herefter gør hvad... Sletter bidderne igen fordi nogen nævner Kina?

Jeg kan ikke få dine udsagn til at give det mindste mening.
Brugeravatar
Af Naiera
Krydstogt :D
Af allo
Huleboer skrev:Det lyder noget fabrikeret i mine ører. Du må have nogle ret pålidelige kilder siden du mener du kan kalde den slags for fakta.
Hvis du vil dele dem kan det måske være du får lidt mere medvind på dit krydstogt.

Og jeg er stadig ikke med på hvad Kina har med det hele at gøre. Det er fortalt det er kun er de bidder som brugerne selv ønsker gennemlyttet der rent faktisk bliver gemt. Så med mindre at brugerne kun har tænkt sig at bede sony gennemlytte chats hvor Kina kritiseres, og Sony herefter gør hvad... Sletter bidderne igen fordi nogen nævner Kina?

Jeg kan ikke få dine udsagn til at give det mindste mening.
der er ret vildt - men fair nok - at du finder det jeg siger som 'fabrikeret' og at du mener at det har noget med et korstog at gøre

det er også ret vildt - men igen: fair nok - at du stadig ikke kan se/ikke kan forstå sammenhæng mellem og problematikken i forbindelse med Sony's egne regler vedr. at al negativ omtale er forbudt når det gælder Kina, samt at de er i gang med at indføre overvågning af personlige chat

jeg kan desværre ikke komme men en mere tydelig forklaring (end Sony's egen) på hvordan Kina er implementeret i hele situationen

mht. overvågning af chat:
- det foregår og bliver reguleret i så stort omfang mht. kommentarer samt hvad der bliver vist og postet på Youtube (Youtube er blot et eks.) så det burde være ulovligt; det er hverken konspirationsteorier (eller et korstog fra min side) eller andet - det er rene fakta men igen...- det er fair nok at du ikke kan se eller forstå problematikken i at f.eks. Sony's total beskyttelse af Kina + overvågning af private chat kommer til at resultere i mere end 'han sagde 'svin'! (eller 'faggot' eller U name it) og jeg kan ikke lide det!' og lign. anmeldelser - som så kommer til at resultere i banning m.m.

det er også helt ok at det ikke giver dig mening det jeg siger...men det er hverken et korstog eller konspirationsteorier fra min side

jeg finder det problematisk (og også ulovligt) og derfor postede jeg det til at starte med
Brugeravatar
Af Huleboer
allo skrev: 22. okt 2020, 17:34
jeg kan desværre ikke komme men en mere tydelig forklaring (end Sony's egen) på hvordan Kina er implementeret i hele situationen
Hvis ikke det der er en fabrikeret påstand synes jeg du skulle henvise til hvor præcis det er at Sony "sort på hvidt" skriver at de bekytter Kina og censurerer alt negativ omtale herom.

Det er en ret konkret ting du holder fast i, men endnu ikke har dokumenteret. Uden dokumentation vil det aldrig blive mere end en påstand.
Af allo
måske skulle du se det klip som jeg postede (starter ca.05:45)...hvis du ikke gider det klip så find det selv på nettet så du kan læse/se det (for det er tæt på at være pinligt det du siger...)
Brugeravatar
Af Huleboer
Det er mig der stiller mig tvivlende overfor din stadig noget usammenhængende påstand, så hvis du ønsker at vise mig det er mig der er gal på den må du bringe noget dokumentation. Og det er ikke i form af en eller anden overfortolkende youtuber der lever af at lave sentationer og clickbaits.
Hvis han er seriøs omkring sit arbejde vil han gøre det samme. Så burde det ikke være nogen sag at følge hans dokumentation og vise det til os herinde.

Jeg føler mig ikke det mindste pinlig over at være en kritisk tænkende person som tillader sig at tvivle på en enkeltpersons lang-ude påstand om at Sony skulle være i lommen på Kina og derfor vil banne og censurere alle der taler dårligt om dem.

Men fremlæg din dokumentation, og så skal jeg nok være mand nok til at indrømme jeg tager fejl. Hvis du ikke kan gøre det bedre end en tydeligt politisk præget video af en mand der prøver at skabe frygt, så tillader jeg mig at beholde min kritiske tilgang.
Af allo
Huleboer skrev:må du bringe noget dokumentation. Og det er ikke i form af en eller anden overfortolkende youtuber der lever af at lave sentationer og clickbaits.
om du er meget for manden eller ej og hvad du synes og mener om ham det er selvfølgelig helt op til dig men! - det som han viser og taler om det er Sony's helt nye regler

som sagt: gider du se eller hører lige præcis på ham så slår det selv op - det...er...Sony's...egne...nye...gældende...regler...for hvad man må og ikke må sige om Kina - ikke hans, ikke mine - !SO! !NY'S!
Brugeravatar
Af Huleboer
Jeg tror ikke antallet af udråbstegn øger troværdigheden.

Så det vil sige at Sony, ordret, i deres regler skriver at folk ikke må sige noget negativt om kina? Eller skriver de at samtaler potentielt kan blive lagret til gennemlytning?
Eller kan det tænkes at de i videoen måske laver deres egen tolkning på sonys TOS for at få det til at passe med deres egen agenda?
Af allo
du tror på det du vil og jeg er på ingen måde interesseret i at lave om på det - du bliver ved med at spørger til kilden - jeg bliver ved med at fortælle dig at det er Sony (og derfor brugte jeg et par !-tegn - for at pointere det igen)

der må ikke siges noget negativt om P.R.C. (P.R.C. - hvis du ikke er klar over det - betyder People's Republic of China, kort sagt: Kina) - så ja - det er PRÆCIS hvad Sony's (egne) nye regler siger og er gældende

bl.a. derfor blev jeg ved men at nævne Youtube i dette sammenhæng - som et eks. på hvordan sådan noget fungerer i praksis (da de overvåger og sletter negative kommentarer om Kina - bl.a. Youtube - for de er ikke de eneste)

alle ved at Kina = masseovervågning (igen: ingen konspirationsteorier eller korstog fra min side) - og ser man på disse regler (igen: Sony's - ikke mine eller ham Youtube'rens men Sony's) SAMT på det faktum at Sony implementerer overvågning af chat så ja - så er det et problem...
Skulle vi ikke lige finde Sonys egne ord frem for at tolke på andres tolkning af dem? Den nævnte EULA gælder for:
(sakset herfra: https://www.playstation.com/en-hk/legal ... f-service/)
For the purposes of the Personal Information Collection Statement, PlayStation™Network Terms of Service and User Agreement and PlayStation™Network Privacy Policy, "China Mainland" refers to the People's Republic of China and excludes Taiwan Region, Hong Kong Special Administrative Region and Macao Special Administrative Region.
Så det er regler, der er skrevet til "Mainland China". Jeg vil ikke bruge tid på at studere, om Youtube'ren har forstået hvem reglen gælder for.
Billede
Er det super relevant for denne tråd, hvad der indføres af regler omkring hvad du må og ikke må skrive, hvis du er bosat i Kina?

Mht. optagelse af hvad du råber mod andre imens du spiller, så lever i allerede i et samfund, hvor du hurtigt kan komme til at stå på mål for dine handlinger ude i den virkelige verden, da alle er forsynet med et kamera, så hvis du skaber dig i den virtuelle, så kan jeg ikke se, at det skulle være anderledes.

Jeg ser meget gerne, at dén debat brydes ud i en særskilt tråd, hvis der er et brændende ønske om at debattere det yderligere.
Ubisoft har kommunikeret nærmere detaljer for deres spil til PS5 og Xbox Series X: https://news.ubisoft.com/en-us/article/ ... he-details

Rainbow Six Siege vil køre "4K resolution at 120 frames per second". Ikke noget and/or her, så det må betyde det, der står: 4K120 (aktørerne burde bruge denne betegnelse i stedet). Deres andre spil, inklusiv Assassin's Creed Valhalla vil køre 4K60.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 227