Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
#94922
Nu er der jo så mange, kloge hoveder, her hos flatpanels!

Der er så meget snak (rundt omkring) om hvor godt eller hvor skidt det er, med divs. "religioner", så jeg tænkte på, om der var nogen der kunne komme med en forklaring, på hvorfor de netop tror på det ene frem for det andet,,?

Bygger du din tro på konkrete beviser?
Eller er det af indre-overbevisninger?

Kom frisk,,,da det er et mega tabu-belagt emne!


Jeg er selv ateist, og er vildt begejstret for fx. Charles Darwin og Richard Dawkins.
Af teamet
#94930
Jeg tror på plasma.. Det er semi-evidens baseret med et skvæt indre overbevisninger ind over. Jeg synes sort er pænere og billedet 'glider' bedre og billedet er mindre 'hårdt'. Hvorfor kommer der ikke 24" plasma til monitormarkedet .. ?
Af Cutter
#94932
Grineren svar!

Men jeg mener det nu seriøst,,, Tror du/i på en gud eller ej? - Og hvorfor!?
Brugeravatar
Af edinger
#94935
Svaret er (da) mere "seriøst" end spørgsmålet forummet taget i betragtning... ::l
Af RogueAgent
#94936
Cutter skrev:Bygger du din tro på konkrete beviser?
Eller er det af indre-overbevisninger?
Uanset om man taler religion, fladskærme eller kabler, er det så ikke det spørgsmål der netop skiller tro fra viden..?

Har man konkrete beviser på noget er der ikke længere tale om tro.

Bortset fra det er jeg nok på linie med Edinger...

Et forslag: Post spørgsmålet i "Alt andet end hjemmebio" på dahf.dk, der er væsentligt større tradition for OT emner. :)
Af xcardman
#94944
En gud og det er korrekt billedekvalitet og intet andet
Brugeravatar
Af koenigs
#94952
Hvis man bygger tro på beviser, er det ikke tro, men viden/videnskab.
Af teamet
#95001
[quote="yakken"]Før I kommer alt for godt i gang med denne diskusison, så læs vores retningslinier, punkt 4:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=7[/quote]

Ja, $3: "Inkluder de tanker du har gjort omkring skærmen. Hvis du har set en model du kunne lide, så inkluder et link til den, så man ikke behøver søge vidt og bredt efter den." er tydeligvis ikke opfyldt!