Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Brugeravatar
Af KristofferA
#261464 Jeg tænkte, at vi manglede en tråd til alle itunes 4K HDR film. Anbefalinger, tilbud og erfaringer. Go!

Jeg har har lige købt Goodfellas i HDR til 99; kr. f.eks.
Af arsenio3d
#269492 De har lige nu en håndfuld film i 4K på tilbud til 79kr
Blandt andre disse:
Wonder Woman
Suicide Squad
Batman vs Superman
Life of Pi
The Mummy
Ghost in the Shell
Brugeravatar
Af Pede8000
#269494 God ide med denne tråd! :)

Jeg har købt Wonder Woman, den er mega flot og en pænt god film! Absolut pengene værd.

Den lækreste 4k/HDR oplevelse er dog Mad Max Fury Road, samtidig en god film med et fedt soundtrack, underfundig humor, action og masser af Victorias Secret modeller. Den kan anbefales!

Ellers har jeg Heat (ikke noget særligt forhold til sd udgaven, meget mærk og udvasket), Fantastic Beasts... den er rigtig fin.

Sidste weekend var Harry Potter (alle 8) på tilbud til 350,- samlet. Nu 500,- ØV!

Nogen der har Spiderman Homecomming, den er meget rost rundt om på nettet?!

Kom gerne med anbefalinger, det ville være højt værdsat.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269499 Ville det ikke være fint med en tråd hvor vi kunne udveksle erfaringer, måske dele vores indtryk af billede-/ lydkvalitet? Det er lidt mere omstændigt i en disquss (tror jeg det hedder) tråd på forsiden. :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269500 Jeg købte Spiderman engang den var på tilbud. Kvaliteten er fin.

Derudover har jeg nappet Christopher Nolans film, Robert Langdon triologien, Kingsmen pakken, Ghost In the Shell, Bladerunner og en masse tegnefilm til ungerne.

Lige nu kan man få Matrix triologien til 129 og den første film er netop annonceret at skulle udkomme i 4K, så den var måske værd at nappe. Selvom de to sidste film var tvivlsomme...

Alle 5 Bourne-film kan også fås til 199 kr hvis man skulle være fan. De tre af dem er i 4K.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269517 @Torben. Hvordan er Bladerunner?

Har den i forvejen påDVD og BD, det er mega gode udgaver, skal jeg købe den for tredie gang? Det er een af mine favoritter.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269520 Købte lige Pacific Rim, og er lidt skuffet over at den er 16:9 og dermed tilskåret.. ØV!
Det ville klæde Apple at oplyse at en film ikke er i originalt format.
Meget mærkeligt at de ikke skriver hvilket format der benyttes. :(

Den er ellers rent demo materiale, på billedesiden.

99,- kr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pede8000 skrev:@Torben. Hvordan er Bladerunner?

Har den i forvejen påDVD og BD, det er mega gode udgaver, skal jeg købe den for tredie gang? Det er een af mine favoritter.

Det er 2049-versionen jeg har. Jeg synes ikke den oprindelige er specielt god, så jeg gad ikke smide penge efter den,
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pede8000 skrev:Købte lige Pacific Rim, og er lidt skuffet over at den er 16:9 og dermed tilskåret.. ØV!
Det ville klæde Apple at oplyse at en film ikke er i originalt format.
Meget mærkeligt at de ikke skriver hvilket format der benyttes. :(

Den er ellers rent demo materiale, på billedesiden.

99,- kr

Min BD-version er da også 16:9.
Af Turbo
#269556 Sådan som jeg har forstået http://realorfake4k.com/ så er der ikke forskel på 4k HDR BD og f.eks. iTunes (real/nearly/fake 4k).
Jeg vil heller have mine 4k HDR BD med masse af båndbredde - kompressionen er også en faktor.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269567 Altså Pacific Rim er originalt i formatet 1:85:1, det vil betyde at den får et letterbox format på en 16:9 skærm. Jeg er lidt film-nørdet og ønsker ikke at film beskæres, da man mister en del af siderne i billedet og man kan opleve panoreringer. Når man går meget op i korrekt billede, og kalibering, så man oplever filmen som instruktøren havde tænkt sig, er det jo en skandale at opleve beskårne film.

Jeg mener at Apple i det mindste kunne oplyse aspect ratio under film info?!
Af Turbo
#269568 Jeg har også Pacific Rim på 4k BD.
Bag på står:
2160p 16x9 2.4:1
1080p 16x9 1.85:1
Brugeravatar
Af Pede8000
#269569 1:85:1 er ikke det værste at skære i, det er et højt smalt format. Passer nogenlunde til 16:9, men jeg vil mene at det ville være fint hvis man fik oplyst det inden køb på iTunes. Det gør man jo hvis man ellers køber på nettet.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269899 Har nu set film i mørket og det var en slem overraskelse:
Er der andre der oplever en del "støj" i billedet på, især Warner Bros- film? (4k/HDR/DV)?
Jeg købte Wonder Woman og den er helt slem. Hvis nogen har den eller lejer den, prøv at lægge mærke til disse tider:

17.59 + 1 min frem Himlen/skyer er ganske forfærdelige, vi taler VHS eller det der er værre.
Det værste eksempel er dog 45.00 + 1 min, hvor de ankommer til London, igen skyer/himmel. Frygteligt!! Ødelægger hele filmen for mig.

Ellers en film der på 4K disk fik roser for netop PQ. Må indrømme, at hvis streamingkvaliteten ikke har nået et højere niveau i 2018, er jeg den der køber en 4K afspiller.

Har bemærket det på andre WB film, f.eks. Harry Potter 1 som jeg lejede, og derfor ikke kan giver tidstempler på.

Håber lidt at det er mig der har lavet ged i indstillingerne, men er ikke en novice på dette punkt, så det tror jeg ikke. Det er bare ikke fedt at tweake sit udstyr på bedste vis og så bliver man ramt af elendige tranfers fra de store studier. ØV!

Feed back meget velkomment.
Brugeravatar
Af MartinPN
#269900 Det lyder meget som det issue jeg og nogle andre beskriver i denne tråd. Jeg har ikke oplevet det på alt materiale, men indtil videre kun på Harry Potter filmene, som også er en Warner Bros film. Jeg har dog den nye Superman - der havde jeg ikke problemer. Jeg har Wonder Woman, men er lige på ferie, så kan teste når jeg kommer hjem. Men får sikkert samme resultat. :o

Hvis du slår undertekster fra og ser scenerne - oplever du problemet så?

viewtopic.php?f=35&t=40812&view=unread#unread

(Primært omtalt på side 6 og 7 i tråden)