Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
steadi skrev: 16. okt 2023, 13:59
Flemming Larsen skrev: 16. okt 2023, 12:14
steadi skrev: 16. okt 2023, 01:09 ah, så lykkedes det at finde den. Lidt pudsig adskillelse over flere apps.
Det med adskillelse over flere apps, er efter at andre streamingtjenester er inkluderet i Apple TV appen. Det er faktisk ret fedt, hvis der er noget som man ser de andre steder. Og så kan du vælge, om du vil købe eller eventuelt se det på en tjeneste du alligevel betaler for.
Det er måske også mere implementeringen, som jeg studsede over. For hvis jeg i TV-appen slår Black Hawk Down op, så bliver jeg rigtignok henvist til Viaplay - men der er også mulighed for at købe eller leje den. De to sidstnævnte sender mig dog ikke videre til iTunes, men der kommer bare en “køb”-mulighed frem.
Ja, det er ikke den smarteste måde. Hvis man vælger køb, så skal der lige være en mulighed for, at se hvad man helt nøjagtig køber.
Af steadi
Så startede den digitale samling med Top Gun Maverick.

Bliver en dyr hobby 😅

Sidebemærkning - udgives danske film aldrig i 4K? Studsede over, at både Bastarden og Når Befrielsen Kommer kun står til HD på iTunes.
Senest rettet af steadi 16. okt 2023, 17:42, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af Pede8000
steadi skrev: 16. okt 2023, 17:33 Så startede den digitale samling med Top Gun Maverick.

Bliver en dyr hobby 😅

Sidebemærkning - udgives danske film aldrig i 4K? Studsede over, at både Bastarden og Når Befrielsen Kommer kun står til HD på iTunes.
Den skal jeg da også have med!

Dyrt; YES, jeg er dog begyndt at vente med at købe til filmene er lidt nede i pris. Det rykker dog i mig for at få fingre i den nye Mission Impossible. :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
steadi skrev: 16. okt 2023, 17:33Sidebemærkning - udgives danske film aldrig i 4K? Studsede over, at både Bastarden og Når Befrielsen Kommer kun står til HD på iTunes.
Ikke så ofte, men der er eksempler på det. F.eks. Flaskepost fra P, Journal 64, Alle for tre, Alle for fire og Kærlighed for voksne.

De er i 4K uden HDR. Heller ingen Atmos-lyd.
Af Fidoble
steadi skrev: 16. okt 2023, 13:59
Flemming Larsen skrev: 16. okt 2023, 12:14
steadi skrev: 16. okt 2023, 01:09 ah, så lykkedes det at finde den. Lidt pudsig adskillelse over flere apps.
Det med adskillelse over flere apps, er efter at andre streamingtjenester er inkluderet i Apple TV appen. Det er faktisk ret fedt, hvis der er noget som man ser de andre steder. Og så kan du vælge, om du vil købe eller eventuelt se det på en tjeneste du alligevel betaler for.
Det er måske også mere implementeringen, som jeg studsede over. For hvis jeg i TV-appen slår Black Hawk Down op, så bliver jeg rigtignok henvist til Viaplay - men der er også mulighed for at købe eller leje den. De to sidstnævnte sender mig dog ikke videre til iTunes, men der kommer bare en “køb”-mulighed frem.
Jeg er faktisk enig med dig. Det kunne være rart at se hvilken kvalitet, undertekster, ekstra materiale etc. filmen har inden man køber. Det er da fint man kan se filmen er tilgængelig på en streamingtjeneste inden man køber, men det kunne godt implementeres bedre.
Af Flemming Larsen
Ser lige, at Enter the Dragon filmen, har biograf-versionen og en version som Bruce Lee ønskede, der indeholder væsentlig mere "kung-fu spirituelt” gods. Det sidste er taget fra biojensens anmeldelse, Specialudgaven er faktisk i bedre kvalitet, da den er både i Vision og Atmos. Bioudgaven er kun i Vision.
Senest rettet af Flemming Larsen 18. okt 2023, 10:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rasmus Larsen skrev: 17. okt 2023, 12:40 Titanic står på Amazon til at udkomme den 5. december på UHD Blu-ray. Datoen plejer at være nogenlunde den samme i Europa og mon ikke vi også får den som digitalt køb på nogenlunde samme tidspunkt.

https://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0CK3ZWT7X/
Det bliver den 11. december i Europa og Danmark hvad angår UHD Blu-ray. Det siges ikke eksplicit, hvad datoen bliver for VOD-udgivelsen, men det bekræftes, at Titanic også kommer i 4K Dolby Vision og Atmos online.

'Titanic' udgives i 4K i Danmark den 11. december
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rasmus Larsen skrev: 18. okt 2023, 07:30
Rasmus Larsen skrev: 17. okt 2023, 17:03 Oppenheimer frigives på VOD den 21. november i USA, så mon ikke datoen er den samme i Europa og Danmark.
Det bliver den 22. november i Europa og Danmark.

'Oppenheimer' lander på streaming og skive den 22. november
Den danske Apple TV app har netop lagt Oppenheimer til forudbestilling til 169 kroner: https://apple.co/46XomAv
Brugeravatar
Af MichaelThomsen
Rasmus Larsen skrev: 17. okt 2023, 06:41
steadi skrev: 16. okt 2023, 17:33Sidebemærkning - udgives danske film aldrig i 4K? Studsede over, at både Bastarden og Når Befrielsen Kommer kun står til HD på iTunes.
Ikke så ofte, men der er eksempler på det. F.eks. Flaskepost fra P, Journal 64, Alle for tre, Alle for fire og Kærlighed for voksne.

De er i 4K uden HDR. Heller ingen Atmos-lyd.

Lars Von Trier filmene er også ude i 4K.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 81