Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Ove R
Er jeres skema over aktuelle bitrater ajourført med seneste ændringer fra den enkelte udbyder.?
Kan det virkelig passe at TV2 og Stofa (Norlys) kun sender i en opløsning på 720?
Har lige købt et 65" Philips Tv 909, og kan konstatere at skærm billedet bliver ringere, hvis jeg bruger min Apple Tv 4k boks til at køre den enkelte App som indgang, frem for at køre Appen direkte på mit Tv.
Hvad kan årsagen være?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er noget siden der har været gjort noget ved det, ikke siden 2022 ser det ud til, der er udbydere på som ikke er der længere.
Der burde ikke være nogen forskel i kvaliteten mellem at bruge App på en extern enhed fremfor en på TVet.
Brugeravatar
Af TBC
Ove R skrev: 7. dec 2024, 11:51 Er jeres skema over aktuelle bitrater ajourført med seneste ændringer fra den enkelte udbyder.?
Skemaet er en oversigt over STREAMINGTJENSTER, ikke bitraterne på flow-tv hos diverse udbydere ala YouSee og Norlys (Det er Stofa og YouSees STREAMINGløsninger der nævnt)
\
Ove R skrev: 7. dec 2024, 11:51 Kan det virkelig passe at TV2 og Stofa (Norlys) kun sender i en opløsning på 720?
Ja, TV 2 producerer svjv - dvs har continuity i 1080 - lige som DR, men TV2 broadcaster kun i 720p. De har også programproduktion i 4K, men det er kun tilgængelig via deres streamingtjeneste.
\
Ove R skrev: 7. dec 2024, 11:51 Har lige købt et 65" Philips Tv 909, og kan konstatere at skærm billedet bliver ringere, hvis jeg bruger min Apple Tv 4k boks til at køre den enkelte App som indgang, frem for at køre Appen direkte på mit Tv.
Hvad kan årsagen være?
Den slags kan der være flere forskellige mulige forklaringer på:

- Benytter TV'et samme farve- og profilindstillingsprofil til afspilningen af begge kilder?

- Et nyere TV kan sagtens have og har ofte (Phillips kender jeg dog ikke på området) også bedre opskalering end et efterhånden adskillige år gammelt Apple-tv.

- Selv om du godt nok benævner "app" i begge tilfælde, sammenligner du så i virkeligheden DVB-c signalet med signalet i STREAMING-appen på Apple-tvet? DVB-c signaler har typisk højere bitrate og højere kvalitet end du finder ved tilsvarende opløsninger i streamingapps.
Af RigVader
Nogen der ved om der er forskel på Max’s HD streaming kvalitet på standard og premium abonnement? Desuden om kvaliteten er bedre i bestemte lande (vpn)? Træt af det lidt for ofte virkeligt ligner p..
Brugeravatar
Af Naiera
Du skal ikke bruge VPN; du skal bruge en DNS-tjeneste som f.eks. Smart DNS Proxy. Det fungerer meget bedre. Amerikansk Max kører perfekt her, og med premium er der også sport.

Mem jeg tror ikke at normal HD ser bedre ud med premium abonnement. Det kan godt være, at kvalitetem på 1080p er bedre i USA, men det er ikke noget jeg har prøvet af.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52