Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er ude efter et nyt tv der kan afspille video filer fra et netværks drev, gerne med understøttelse af så mange formater som muligt.

Jeg har kigget lidt på Philips pfs8109 da det køre Android og understøtter installation af ApS som xbmc.

Men har bare hørt at Philips tv ikke skulle være så gode.??

Og så er der den lille hage at jeg har en ældre forstærker der ikke understøtter hdmi så jeg forbinder via toslink optisk. Og jeg vil jo gerne havde fuld lyd til forstærkeren fra tv'et

Er der nogle der kender et godt tv der kan afspille div formater video og sende lyden til forstærker via toslink???
De fleste tv har toslink så ikke noget problem med lyd ud.

Men ikke alle TV tillader 5.1 lyd ud den vej, Mange smider kun 2.0 lyd ud selv om de får 5.1 lyd ind via hdmi.

At bruge tv som media afspiller til mange forskellige formater har jeg ikke kendskab til.
Men har ikke læst om et tv der viser særlig maget den vej.

Byg et lille Medie center med f.eks xbmc på og du kan afspille alt uden problemer.
Af Zaico
Okay, Det er også mere fordi jeg bruger en AppleTV nu her som er sat op med firecore media center del, og den afspiller alle mulige formater direkte fra netværksdrev, og den kan jeg ikke opdatere så længe den er jailbraket, og det ville jeg gerne kunne, plus ville gerne undgå så at skulle bruge alt for mange devices for at se indhold fra mit eget bibliotek.

Kender godt plex og det virker også fint, det eneste er bare at jeg oplever problemer med at spole i indholdet der vises og så skal den server der køre det jo transcode indhold der ikke kan afspilles uden konvertering, hvilket jo kunne være fedt at undgå for så kunne je næste lige så godt bare konvertere alle filerne til et format der kan afspilles...

Men vil da lige kigge på den der Samsung fætter og se lidt mere på det.