Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danishvillian
Hej :)

Jeg har købt en Sony X8505 for et par måneder siden, og undre mig lidt over hvorfor den har så svært ved ar vise mørke/sort frekvenser.

Når jeg spiller far cry 4 på ps4 kan jeg næsten ikke se noget hvis jeg går ind i et hus. Billede lyser ligesom lidt op, men det bliver sløret / fader ligesom ud. Spillet er indstillet korrekt.
Andre der oplever dette? Syntes generelt billede har lys problemer.

Jeg snakker ikke om clouding, ved jeg, LED lider under.

Jeg syntes også jeg har prøvet at indstille selve tv i lys indstillingerne.

En der kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan er TV'et indstillet? Det du beskriver hedder "Black crush" og det skyldes at gamma-kurven ikke er rettet ud, dvs. du har fået de mørke toner til at blive mørke for hurtigt (og sikkert også fået de lyse toner til at blive lyse for hurtigt).
Af Danishvillian
Okay

Er ret sikker på tv er indstillet på 0 i gamma indstillingen.

Hvad skal den stå på?

Jeg er den normale billedindstilling til kraftig da jeg godt kan lide heftig kontrast.

Hvordan indstiller jeg mig bedst ud af "black crush"

På forhånd tak.
Af Globulus
Det lyder som om, at du benytter standard-profilen og hvad deraf følger af dynamisk ditten og datten samt billedbehandling, der introducerer lag.

1. Skift til Game Mode (hvis du rent faktisk benytter standard-profilen p.t.)

2. Slå din lyssensor og andre øko-indstillinger fra (hvis de da ellers er slået til).

Det er nok et bedre udgangspunkt for yderligere justeringer og diskussion.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Black crush er en naturlig følgevirkning af dynamisk kontrast. Når du spiller, så skal du bruge spil-profilen, men jeg har ikke et sæt indstillinger, der giver mest korrekt billede til denne profil. Det er typisk kun i Biograf-profilen man kalibrerer en skærm.