Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vandm56
Hej har køb et nyt Samsung 75 f 8005 tv men kan ikke sætte mit smart tv op har n Telia thomson router har i nogle trix ?
Af SLL
Start med, at installere nyeste firmware i tv'et. Samsung laver en del fejlrettelser i løbet af firmware perioden. Så måske noget kunne løses på den måde. Men tjek lige hvilken firmware version tv'et har installeret!!

Du kan finde nyeste firmware her, som downloades og pakkes ud på en usb stick:
http://www.samsung.com/dk/support/model/UE75F8005STXXE

Hvis det er wifi du bruger, så skal du selvfølgelig være sikker på, at din routers's wifi er enabled, og at du broadcaster din SSID. Hvis så ellers dit tv er indenfor rækkevidde, så burde du via netværksindstillingerne kunne finde dit wifi net, og tilslutte til det.
Af vandm56
Tak det lyder avangseret for mig (65r)må få nogen yngre til at kikke på det troede bare jeg kunne gøre det med wifi men den tager den ikke :(
Af SLL
Som udgangspunkt burde WIFI i tv'et virke ok. Nemmest er, hvis du har en tablet eller smart telefon, så tjek at du kan se dit WIFI netværk, og bruge det. Hvis du ikke kan bruge Wifi fra eventuelle andre enheder i huset, så kunne det tænkes, at Wifi ikke er oppe at køre?! Jeg gætter kun :)

Hvis Wifi virker i huset til eventuelle andre enheder, så burde du via tv indstillingerne / under netværksindstillinger - kunne tilslutte dit Wifi netværk. Du skal bruge en adgangskode (som laves i din trådløse router), for tilslutning.

Hvis tv'et er helt nyt - ikke været tændt, så spørger tv'et selv om man vil tilslutte et netværk, første gang man tænder det.. man guides. Men du har sikkert haft tændt tv'et - prøvet det af, og så skal du bruge tv indstillingerne til at tilslutte wifi netværket.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig meget mere. Så måske som du siger, skal du snakke med familien om det ;)
Af vandm56
Tak for svar kan helt sikker bruges når jeg forhåbentlig snart får besøg af et klogt hoved Wifi virker som det skal andresteder i huset har bla købt ny hjemmebiograf som er tilsluttet men tv kan jeg ikke få Wifi på.VH.Bent