Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har netop købt et Samsung UE55F7005, og har søgt lidt på nettet omkring afspilning af .mvk-filer + subs fra en QNAP TS220. Kan I bekræfte mig i, at følgende udsagn er korrekte:

1) At man via DLNA kan afspille .mvk-filer fra sin nas, og
2) at .srt-filen SKAL hedde det samme som .mkv-filen og ligge i samme container for at den virker?

Jeg læste desuden et sted, at Samsung ikke kunne vise æ, ø og å, men det var en tråd fra 2009. - Har det ændret sig?

Det er i øvrigt mit første SMART TV - er der noget, jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

Jeg har ikke mulighed for at rode mig TV'et før om et par uger, så har ikke umiddelbart mulighed for at teste det af selv.

På forhånd tak.
Har et 7005 og en WD Mycloud.

Jeg kan godt afspille mkv-filer fra mycloud, og ja SRT skal hedde det samme som filen og ligge i samme folder.

Angående æøå har jeg ingen ide, har ingen filer med med de bogstaver.

Alternativt kan du bruge PLEX, så har du flere muligheder med hensyn til subtitles og færre krav til navngivning så vidt jeg ved, selvom jeg ikke selv bruger det.
Af Supergris
Ja, det skulle undre mig gevaldigt, hvis troopa ikke har én eneste film, hvor blot én af de danske vokaler indgår!!! :)
Af Sylvest
Husk at mkv blot er en container, så der kan være film du ikke kan afspille selvom de hedder .mkv
Af zorenzen
Sylvest skrev:Husk at mkv blot er en container, så der kan være film du ikke kan afspille selvom de hedder .mkv
Okay, det vidste jeg ikke...

Er der en måde hvorpå man kan se hvilke .mkv-filer, TV'et kan afspille, og hvilke det ikke kan?
Vindfeld skrev:Har qnap ts219 og samsung tv og her afspiller mkv filer fint samt srt, oplever engang i mellem at æøå ikke vises, men det er sjældent... Plex kræver en intel chip baseret qnap for at køre ordentlig.
Hej Vindfeld

Tak for svar - det lyder godt.

- Og du kalder din .srt-filer det samme som .mvk-filen?
Af zorenzen
Hvordan er det i øvrigt med at optage? Er det nødvendigt med ekstern strømforsyning, som jeg har læst et par steder?
På mange tv med PVR recording er der en dedikeret USB port til formålet, som kan levere den nødvendige strøm, så en harddisk uden ekstern strømforsyning sagtens kan anvendes - f.eks. er der på en Samsung F8005 en USB port, som kan levere dobbelt så meget strøm som en standard USB port - hvilket vil sige 1 ampere, hvor der kun leveres 500mA på en standard USB port :) Eksterne harddiske er iøvrigt konstrueret ud fra de samme kriterier, med hensyn til strømforbrug osv. så der følger en ekstern strømforsyning med, hvis den nødvendige strøm ikke kan leveres gennem standard USB porten :) Så hvis man vil være helt sikker, kan man tjekke om ens tv har en dedikeret USB port til PVR recording :)