Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har 10 mbit forbindelse (kabel) og vil sætte det til mit nye tv, men det virker ikke. Kigger i manualen og ser der står det ikke kan køre hvis forbindelsen er lig 10 mbps eller mindre, så skal jeg virkelig opgradere til 20 mbit??
dipsey skrev:Jeg har 10 mbit forbindelse (kabel) og vil sætte det til mit nye tv, men det virker ikke. Kigger i manualen og ser der står det ikke kan køre hvis forbindelsen er lig 10 mbps eller mindre, så skal jeg virkelig opgradere til 20 mbit??
Nej. Bare forbindelsen er stabil og på mindst 2 Mbit (5 Mbit ved HD), så burde det ikke være et problem.

Hvorfra får du din internetforbindelse?
Af dipsey
Øv, så ved jeg sgu ikke hvad der er galt.
Der er en boks på væggen jeg får net fra. ComX er udbyderen.. Det virker fint på begge mine pc'er..
Af evilguy
dipsey skrev:Øv, så ved jeg sgu ikke hvad der er galt.
Der er en boks på væggen jeg får net fra. ComX er udbyderen.. Det virker fint på begge mine pc'er..
Og du er helt sikker på, at TV'et er sat til automatisk at hente IP-adresse og DNS?

Og du er sikker på, at ComX understøtter mere end to enheder?
Af dipsey
Det er sat til automatisk.
Har kun 2 opkoblinger hos ComX, betyder det så, at IP adressen på den stationære skal slettes? Og i så fald hvordan skifter jeg?
Brugeravatar
Af MigSelv
dipsey skrev:Det er sat til automatisk.
Har kun 2 opkoblinger hos ComX, betyder det så, at IP adressen på den stationære skal slettes? Og i så fald hvordan skifter jeg?
En router løser IP-adresse problemet, hvis din udbyder tilbyder 2 adresser som standard. Alternativet er ekstra betaling for flere IP'er, men i længden bliver det dyrere end en router.
Af dipsey
Men jeg kan vel bare ændre til en anden IP adresse så?
Bruger ikke den stationære..
Af dipsey
Jeg har lige fundet ud af jeg selv kunne redigere på deres hjemmeside, så det virker nu :)