Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flatrh
Her lige købt dette lækre tv, men har lidt spørgsmål - håber i kan svare på dem.

Når man ser en alm "luft" kanal og trykker på INFO , så kommer der et grønt vu meter i nederst højre hjørne hvor der står ledtv ?? hvad er det?

jeg hat til sluttet en media boks via hdmi kabel , men lyden er meget ude af sync ??? kan det rettes ?

jeg har lavet en favorit liste (fav1) men når jeg trykker CH.list kommer den frem med liste tv - kan man ikke få fav1 som den første liste?
Af knaseren
det grønne VU meter du set i højre hjørne er indikation af hvor meget strøm der bruges :)

hvis din antenne ledning går ind i en bluray afspiller så prøv at tryk info knappen på din bluray remote, så får du info på selve tv programmet du ser+ skærm opløsning osv osv.

jeg har mit antenne kabel i bluray afspiller og så hdmi fra bluray til tv og når jeg trykker info knap på tv remote så får jeg den strøm måler. trykker jeg info på bluray remote, så får jeg info om programmet jeg ser.

for at bruge din favorit liste skal du trykke på CH LIST knappen og trykke enten pil venstre eller pil højre indtil den står på FAVORITTER 1 og så vælg en tilfældig kanal. så vil der stå at FAVORITTER 1 er taget i brug og det er så den liste som er aktiv fremover.

bare stil flere spørgsmål, jeg har selv købt ue55d8005 for en 3-4 uger siden og har løst en hel del af de ting som irriterede mig.
Af ClausR-Kbh
Hej begge, det lyder godt at jeg ikke er alene med dette tv :)

Jeg håber I kan hjælpe med følgende:

1.
Hvordan jeg sorterer kanalerne?

2.
Jeg har problemer med at de optagelser jeg foretager på en USB-harddisk hakker når de afspilles. Jeg har både prøvet Verbatim Store `n` Go 500 GB harddisk med USB 2.0 og med 3.0 (begge med strømforsyning via USB-kablet og er på 5400 rpm).

Det var ellers denne USB 2.0 harddisk, som Hifiklubben anbefalede på deres hjemmeside.

Har I nogen gode erfaringer med en anden USB-harddisk til dette tv? (som ikke hakker og hvor billede og lyd følges ad)

(Jeg har allerede prøvet at opgradere firmware og nulstille tv.)

PFT.

mvh.
Claus
Af ClausR-Kbh
PS: @Knaseren, har du andre gode fif, hvis du skal nævne nogen af de andre irriterende ting, som du skriver, at du har opdaget gennem den sidste tid? :)
Af knaseren
mmmm kan ikke komme på nogen lige nu :)
Af ClausR-Kbh
Hej Knaser, du kan heller ikke huske hvordan man sorterer kanalerne?

Eller har nogen gode erfaringer med en USB-harddisk til dette tv? (se mine spm. længere oppe)

:)
Af DAM77
Jeg har prøvet 2 forskellige WD 1 TB's, (en med strøm og en uden) og de virker fint :-) Har fundet ud af hvordan man ligge film fra USB og til HDD, men når jeg forsøger den anden vej, siger den at USB ikke er tilsluttet...................?

Kanal sortering ville også være dejligt. Pnt, kan jeg ikke se andre muligheder end at bruge den der favorit funktion :-(
Af ClausR-Kbh
Mht at slutte harddisken til pc'en så har der stået flere steder, at den er låst pga digital rights management så man ikke kan slutte hd'en til pc'en og se eller overføre det optagne derover.

Og ja, en kanalsortering savner jeg stadig! Slet ingen der ved hvordan man gør?
Af zarabiuk
Jo da, men det er lidt kringlet.

Først tryk "Menu" og vælg "Kanal/Rediger Kanalnummer". Sæt til "aktiver".

Derefter gå ind i Smart Hub, og vælg "Kanal" i næst nederste linie. Vælg "Rediger" i øverste højre hjørne.
Marker den kanal du vil flytte med enterknappen, for dernæst at scrolle ned til "Rediger Kanalnummer".
Skift nummer med op og ned knapperne til det nummer du synes kanalen skal være på og tryk enter på "OK" i boksen der kommer frem et par gange. Der kan også tastes et nyt nummer, hvis man trykker på boksen hvor det gamle nummer stod først.

Håber det giver mening.
Af zarabiuk
Så lidt. Held og lykke med det. :)