Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nocity75
Mit abb. er ikke en måned gammelt endnu så de har ikke trukket penge på kortet, men når kort data er registreret troede jeg da det var iorden.
Af Chaui
Der er ikke noget problem med Netflix og Visa/dankort. Netflix er som nogle af de få ligeglade hvor pengene kommer fra, bare de kommer.

Men Vudu f.eks. de kræver amerikansk kreditkort og det kan man ikke snyde sig til, så denne tjeneste er ikke så aktuel. Man kan selvfølgelig køber "gavekort" på Ebay til Vudu tjenesten og på den måde køre få penge ind på kontoen.

Er gået over til at køre det på PS3'en istedet for TV'et (UE46D8005), det kører bedre, hurtigere og der er mulighed for undertekster.
Af josas
Hvordan får I Netflix appen på Jeres Pana G20? Jeg har indtastet DNS og tændt og slukket et par gange, men jeg sidder stadig med de samme muligheder som altid. Er der nogen der kan hjælpe mig videre? :)

På forhånd tak
Af mikkelræv
Hej.
Jeg står og skal købe nyt tv og har i den forbindelse kigget med i forum, der er særdeles spændende.
Valget står mellem Panasonic VT30 og Samsung 8005 plasma.
Vil gerne have netflix eller ligende kørende på det nye tv, men det lader til at det ikke er muligt at få det til at køre på Panasonics vt30. Der er ingen information fra nogen der har haft sucess med at køre netflix på Panaen. Iht flere indlæg kører det næsten problemfrit på Samsung smart TV.
Nu kunne jeg selfølgelig købe en Apple TV boks og bruge den til netflix men det ville alt andet lige være mere bekvemt at det var i tvèt.
Har i nogen planer om at test netfilx setup på panasonic vt30?

Er der nogen der har haft held med opsætningen? Hvis ja så del venligst erfaringer.

Umiddelbart hælder jeg til Samsung pga flere app, heruden sf anytime og ligende. Men iht flere artikler har panaèn det bedste billed så valget er svært, da billed kvalitet vejer tungt.

mvh
Michael
Af nocity75
Hvis du vil køre netflix på tv,et skal du være opmærksom på at alle de danske app's forsvinder, så du har ikke mulighed for at bruge SF Anytime.
Af RasmusK
Mikkelræv:

Hvis du vælger vt30 kunne du så overveje at købe en bluray afspiller med smarttv. Eks. jeg har en samsung bd-d5500 den har både hulu+, netflix og vudu, plus en masse andre.

Egentligt ville jeg helst havde købt en Panasonic bluray da jeg har et pana vt20 tv så de passede sammen, men fravalgte pana'en pga. de manglende service.
Samsung understøtter desuden også flere fil formater ved afspilning fra dlna eller usb også understøtter den NTFS.

Kom nu Panasonic fint at jeres tv/blueray kan afspille mkv filer man kun understøtte FAT32 så er det ikke meget værd da de fleste mkv filer er over 4 GB hvis altså det er film i HD.
Af mikkelræv
Tak for hurtig feedback.

Har en masse spørgsmål som måske ikke hører hjemme i denne tråd, men prøver alligevel.

Hmmm. Samsung vinder frem, desværre.
Samsung er vist også længere fremme i skoene mht opdateringer. Har i nogen erfaringer?
Pana´en er efter min mening noget kønnere end Samsung, men Pana`en taber lidt på manglende apps. Her er vi ude i noget a la iPad vs galaxy tab:-(

Når du siger at panasonic ikke understøtter NTFS. Gælder det så også når der streames mkv filer fra NAS server, eller er det kun fra USB?

Mht filformater så jeg en artikel hvor Panasonics filformater var oplyst. Umiddelbart var de understøttede formater ens på Samsung og Panasonic.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=21045

Har jeg fået det galt i halsen?

Som jeg forstår det kan man f.eks bibeholde de originale apps i tv`et og "hacke" blueray afspiller så den kan tage netflix mm. Er det korrekt forstået? Dette er vel at foretrække så de danske apps ikke forsvinder.

På den anden side vil Panaèn med en Samsung 7500 blueray afspiller i sort vil nu også gøre sig godt på min stuevæg. Beslutninger, beslutninger.
Men vil godt nøjes med et minimum af fjernbetjeninger, så vil helst vælge en løsning med tv og blueray fra samme producent så kun en remote er nødvendig.

Omvendt er der også muligheden for at købe tv og blueray afspiller af samme producent og så smide en apple tv på til netflix mm.

Men når alt kommer til alt så er det store spørgsmål også om man vil bruge alle de funktioner som tilbydes på et smart tv i dagligdagen. En svær beslutning når man vil have det hele til det halve:-) Og prisen på Samsung er noget lavere end Panasonic.

mvh
Michael
Af Hamselv
Ang panasonic ikke understøtter NTFS

så understøtter den det fint via usb og NAS enhed
køre det selv via HDD

Er der nogen som ved om googel DNS virker til Pana ??
og om den kan bruges til omtalte tjenester ??
Af AndersH
Jeg kan se at de fleste herinde forsøger at få adgang gennem Samsung eller Panasonic tv. Jeg regner med at købe mig et Philips 40PFL6606H på søndag, og jeg ville da lige i den forbindelse høre om der er nogen der har fået adgang til Netflix på nogen Philipsmodel eller om der er problemer lignende dem på panasonics?
Af irma_n
nu har jeg prøvet dette ved at opsætte min airport extreme med unlock us dns adresser. Alle de andre devices hjemme hos mig funker men efter jeg nulstillede smart tv på min 2010 samsung tv får jeg denne når jeg starter internet tv

"To use this service you must be connected to the internet".

Også selvom netværkstesten på tv'et er succesfuld - er der nogen der kan hjælpe mig få adgang til interenet tv igen -
Af irma_n
Ok, nuner jeg kommet så langt at us apps er kommet på. Men netflix giver kun sort skærm, pandora virker perfekt og blockboster og vudu siger at kun amerikans manufactored tvs må komme på - kan man gøre noget ved det og er der nogen der bruge hulu plus? Gider ike betale for det hvis jeg ikke kan bruge det
Af SørenN
Hej,

Har med succes opsat Netflix og Unblock-US.

Unblock-US kunne betales med DK Paypal konto, hvorimod NetFlix ville have VISA'et.

Men for at aktivere udvalget af DVD på Netflix, vil de have at jeg opretter yderligere info på siden, bl.a. med adresse (som skal være i US).

Er der nogen af jer der har været dét igennem? Og hvad gør man der? Jeg har tænkt på bare at finde en adresse og taste ind, og satse på at de ikke validerer med et brev e.l. men???

Hilsen Søren
Af Pestilentz
Hey jeg har lidt problemer med at få indstillet min Samsung 6505 til at bruge Netflix, jeg har konto hos netflix og unblock-us.com eller hva de nu hedder og det har os virket super på mit apple tv men kan ikke få det til at virke på min Samsung smart tv, dette er hva jeg har gjort.

- taget net stikket ud af fjernsynet

- Resat fjernsynet ved at holde exit knappen nede i 15 sec

- så har jeg indtastet DNS serveren som jeg får anvist på Unblock-us.com, har ikke rørt IP, Gateway osv, den står på automatisk indstilling

- så sætter jeg net stikket i igen og sletter alle de apps jeg kan manuelt på fjernsynet , twitter, texas holdem og Yousee osv. ved at markere dem og trykke slet, eller kan jeg slette alle mine apps på en anden måde?

- så burde jeg ifølge de guides jeg kan finde kunne se Netflix appen inde under "Samsung apps" på fjernsynet ik? satser på den ligger under kategorien "Video"

På forhånd tak.
Af Pestilentz
Har klaret den, prøvede at skifte land til Sverige og det var vel det der gjorde det.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16