Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chamtl
Runepedersen skrev:Nu har jeg ventet på Netflix siden den 28 November 2014 og blevet tudet ørerene fulde fra Samsung at en snarlig løsning var på vej om en lille uges tid.

Havde forsøgt med Chromecast, men denne var uheldigvis ikke kompatibel med min nuværende router og har ingen intentioner om at udskifte routeren.

Elgiganten har venligt og med højt serviceniveau modtaget mit U46H7005 og tilbageleveret mine penge.

Jeg afmeldte, før anskaffelsen af TV´et, min store tv-pakke idet jeg istedet ville anvende Netflix.

Jeg var som sådan meget tilfreds med TV´et, men den måde Samsung har holdt mig for nar samt andre ville jeg principielt ikke beholde produktet!!!!

De har haft snart 2 måneder til at løse problemet og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de kender årsagen til problemet og kan løse denne, hvis de ville, men af en eller anden årsag ønsker de ikke at løse den, men tie den ihjel for på et tidspunkt lægger stormen sig og denne lille UPSer er derved glemt.
Hvilken elgigant er der? Fordi jeg har prøvet at levere mit tilbage til el-giganten i Vejle, men de vil ikke tage det retur, fordi de mener ikke at de har noget at gøre med netflix.

/Claus
Af Jens12
Du kan tage din købelov i hånden og argumentere for, at købet skal ophæves.

Udgangspunkt er, at fjernsynet skal lide en væsentlig mangel, før du kan ophæve dit køb - og få pengene tilbage mod aflevering af TV'et.
Hvis du ser på ordlyden i kbl § 75, står der:
§ 76. Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis
1) genstanden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er solgt, eller sælgeren i øvrigt ved købets afslutning har givet urigtige eller vildledende oplysninger, medmindre disse ikke kan antages at have haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden,
2) sælgeren eller et tidligere salgsled har givet oplysninger som nævnt i nr. 1 på varens indpakning, i annoncer eller i andre meddelelser, der er beregnet til at komme til almenhedens eller køberens kundskab.

Det er klart at både elgiganten og samsung (det tidligere salgsled) har solgt fjernsynet som netflix kompatibelt. Efter min bedste overbevisning må der altså være en mangel ved fjernsynet, jf. ovenstående. Det springende punkt er så, om det er en væsentlig mangel. Det er jo lidt mere diskutabelt. Igen vil jeg mene, at det er en væsentlig mangel. Jeg købte specifikt et Smart TV for bruge Netflix - Elgiganten vil måske argumentere for det modsatte.

Hertil skal du huske, jf. § 81, at du skal give sælgeren meddelelse om manglen inden for rimelig tid, efter at du har opdaget mangelen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede mangelen, er altid rettidig.

Håber det hjælper lidt. Held og lykke med det.
Af blumenburg
Og med hensyn til at udbedre problemet så tænker jeg da ikke det kan være så svært at løse for samsung når de vel for faen kan finde ud af hvad der er anderledes ved opsætningen på de uvirksomme kontra de modeller som det virker på , som feks det jeg har.
man kunne måske begynde at frygte at det mere er et hardware probl end et software problem de nemt kunne opdatere sig ud af?
Ved ikke om der er sket fysiske ændrænger af panel type eller anden indmad siden det kom på markedet ?
Af Eagledrop
Hej endnu en bruger her med et 46h7005, hvor Netflix ikke virker. Tv'et blev købt i december måned...
Af tjans
blumenburg skrev:Og med hensyn til at udbedre problemet så tænker jeg da ikke det kan være så svært at løse for samsung når de vel for faen kan finde ud af hvad der er anderledes ved opsætningen på de uvirksomme kontra de modeller som det virker på , som feks det jeg har.
man kunne måske begynde at frygte at det mere er et hardware probl end et software problem de nemt kunne opdatere sig ud af?
Ved ikke om der er sket fysiske ændrænger af panel type eller anden indmad siden det kom på markedet ?
Af tjans
Har netop fået dette. Håber det passer?

"Hej Theis! Ville lige stikke hovedet ind med lidt ny information :) Vi har fundet fejlen i Netflix-appen (endelig), og arbejder nu på en opdatering, der retter den. Vi har endnu intet forventet tidspunkt hvornår den kommer, men den har højeste prioritet. //Christina"
Af chamtl
Hej igen,

Jeg har lige oprettet en klage sag til Samsung og kort tid efter ringe de til mig. Hun fortalte mig at hun for 20 min siden havde fået at vide at de har en firmware som løser Netflix problemet. Den skal Samsung Nordic til at test nu. Så hendes bedste bud var at den er klar til udrulning på fredag, hvis de ikke fandt nogen fejl.

Så jeg håber på det bedste.

Mvh

Claus
Af mrkimmer
Jeg har også fået svar fra Samsung i dag - de har haft travl med at besvare indlæg på deres FB side! ;-)

"...
Samsung Danmark Hej igen, Kim!
Ville lige stikke hovedet ind med lidt ny information Vi har fundet fejlen i Netflix-appen (endelig), og arbejder nu på en opdatering, der retter den. Vi har endnu intet forventet tidspunkt hvornår den kommer, men den har højeste prioritet.
//Christina
..."

Kunne da virkelig være lækkert hvad der sker noget nyt på fredag! Vi krydser fingrer :-)
Af Raid
Har talt med support fra Elgiganten.

De oplyste, at der vil komme en opdatering til fjernsynet D 30 januar også skulle Netflix virke igen. Denne opdatering skal dig hentes på er USB Stik. Den skulle være klar ca en uge efter til at fjernsynet selv henter den.

Håber virkelig det passer !!
Af wrale
Fedt!

Har for lang tid siden bestilt et 40h7005 igennem arbejdet og blev da noget trist i vendingen da jeg så denne tråd. Har fulgt den ivrigt og er da glad for at se at det bliver løst!

Mit tv er blevet forsinket flere gange af Samsung. Kunne det mon tænkes at det skyldtes denne fejl?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21