Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har problemer med at anvende apps og social tv på et Samsung ue75f80 tv.

Problemet er at hvis man forsøger at starte en app (lige gyldigt hvilken) f.eks. Netflix eller Viaplay, så bliver skærmen sort og så sker der ikke mere. Jeg har også forsøgt bare at logge ind med min Samsung konto - bare for at se om det virkede - og hvis man vælger login så tænker fjernsynet lidt og derefter fjernes hoved menuen og så sker der ikke mere. Efter forsøg på login kan man ikke vælge menupunktet login før man han slukket og tændt fjernsynet - eller venter meget længe.

Jeg har gjort følgende:
- Opdateret firmware til seneste version (v 1120.4, hvilket skete automatisk)
- Checket at der er internet forbindelse, både trådløst og kablet, med IP nummer, DNS og korrekt gateway (DHCP)
- Checket at der ikke er nogen firewall på vej ud på Internettet
- Checket at land er sat til DK (det skulle give problemer jvf. indlæg på tomshardware.com)

Jeg er løbet tør for gode ideer, er der nogen der her et forslag til hvem hvad hvor?
jenssm skrev:Jeg har problemer med at anvende apps og social tv på et Samsung ue75f80 tv.

Problemet er at hvis man forsøger at starte en app (lige gyldigt hvilken) f.eks. Netflix eller Viaplay, så bliver skærmen sort og så sker der ikke mere. Jeg har også forsøgt bare at logge ind med min Samsung konto - bare for at se om det virkede - og hvis man vælger login så tænker fjernsynet lidt og derefter fjernes hoved menuen og så sker der ikke mere. Efter forsøg på login kan man ikke vælge menupunktet login før man han slukket og tændt fjernsynet - eller venter meget længe.

Jeg har gjort følgende:
- Opdateret firmware til seneste version (v 1120.4, hvilket skete automatisk)
- Checket at der er internet forbindelse, både trådløst og kablet, med IP nummer, DNS og korrekt gateway (DHCP)
- Checket at der ikke er nogen firewall på vej ud på Internettet
- Checket at land er sat til DK (det skulle give problemer jvf. indlæg på tomshardware.com)

Jeg er løbet tør for gode ideer, er der nogen der her et forslag til hvem hvad hvor?

Har du prøvet at reset tvet ? eller eventuelt tage fat i samsung teknisk support ? :)

Mvh. Casper
dk9000 skrev: Har du prøvet at reset tvet ? eller eventuelt tage fat i samsung teknisk support ? :)

Mvh. Casper
Problemet er nu løst. Løsningen var at kontakte Samsung tekniske support hvorefter de lavede en reset to factory default af TV'et - remote.

De havde ikke e forklaring på hvad problemet skyldes eller hvorfor det var opstået, så det er jo ikke meget hjælp for andre i den samme situation.