14 nov 2014, 08:17
#207791
Der sidder sikkert mange derude med et Sony W8 TV (50w805b), så jeg håber jeg kan få lidt input fra jer ang. et problem jeg oplever med Smart-TV.
Generelt er jeg ikke imponeret over hastigheden på Smart-delen, og jeg oplever tit, at det tager tid at initialisere apps, samt af TV'et ofte gerne vil opdatere internetindhold. Men det er måske bare sådan det er...
Problemet:
Jeg kan starte en app (eks. DR) på TV'et og sætte en udsendelse i gang. Efter typisk 10-20 minutter stopper streamet dog pludselig, og jeg kan ikke komme videre. Hvis jeg lukker app'en ned og starter Smart-delen op igen, står alle apps og hænger, og jeg kan ikke starte noget. Som om forbindelsen til Sony Entertainment Network hænger.
Jeg oplever ind imellem også, at TV'et smider den trådløse forbindelse. Når jeg så vil tilslutte igen og laver en netværkssøgning, får jeg "kunne ikke finde routeren" fejl. Det kan være, at det pludselige stream-stop skyldes, at netværksforbindelsen mistes.
Hvis jeg slukker for strømmen til TV'et og tænder igen, så kobler det fint på nettet igen, og Smart-TV kan startes igen. Det streamer dog stadig kun nogle minutter, inden det stopper. Jeg har ikke testet, om det kun er HQ-indhold, som skaber problemer, men har også oplevet det pludselige "cut" efter et stykke tid, hvis jeg ser eks. Youtube-klip.
Lidt om mit netværk:
Jeg har en 20/2 forbindelse, som sendes trådløst rundt i huset. Jeg har koblet en wifi repeater på netværket, og TV'et kobler op til denne. Forbindelsen ser ud til at være stærk, og TV'et bør modtage minimum 10mbit. Kabling af TV'et til netværket er desværre ikke en mulighed.
Dog har jeg en soundbar med trådløs subwoofer, som skaber noget interferens. Har derfor flyttes sub'en 1,5 meter væk fra TV'et, hvilket ser ud til at havet hjulpet.
Mulige fejlkilder:
1. En fejl i TV'et. Har opdateret til seneste firmware. Har næsten lige fået TV'et, så det har ikke tidligere streamet uden problemer.
2. Wifi repeateren, som er ustabl og ikke kan følge med til at streame HQ-indhold mere end kort tid.
3. Netværkshastigheden, som ikke er høj nok til at holde en stabil forbindelse over længere tid. Mener dog, at Sony angiver 2,5 mbit som minimumshastighed for deres Smart-TV.
4. Forstyrrelse fra min trådløse soundbar eller subwoofer. Jeg kan dog gå på nettet med diverse enheder omkring sub'en, så tænker at det ikke er det...
Nogen der vil byde ind?
Pft.
Kim
Generelt er jeg ikke imponeret over hastigheden på Smart-delen, og jeg oplever tit, at det tager tid at initialisere apps, samt af TV'et ofte gerne vil opdatere internetindhold. Men det er måske bare sådan det er...
Problemet:
Jeg kan starte en app (eks. DR) på TV'et og sætte en udsendelse i gang. Efter typisk 10-20 minutter stopper streamet dog pludselig, og jeg kan ikke komme videre. Hvis jeg lukker app'en ned og starter Smart-delen op igen, står alle apps og hænger, og jeg kan ikke starte noget. Som om forbindelsen til Sony Entertainment Network hænger.
Jeg oplever ind imellem også, at TV'et smider den trådløse forbindelse. Når jeg så vil tilslutte igen og laver en netværkssøgning, får jeg "kunne ikke finde routeren" fejl. Det kan være, at det pludselige stream-stop skyldes, at netværksforbindelsen mistes.
Hvis jeg slukker for strømmen til TV'et og tænder igen, så kobler det fint på nettet igen, og Smart-TV kan startes igen. Det streamer dog stadig kun nogle minutter, inden det stopper. Jeg har ikke testet, om det kun er HQ-indhold, som skaber problemer, men har også oplevet det pludselige "cut" efter et stykke tid, hvis jeg ser eks. Youtube-klip.
Lidt om mit netværk:
Jeg har en 20/2 forbindelse, som sendes trådløst rundt i huset. Jeg har koblet en wifi repeater på netværket, og TV'et kobler op til denne. Forbindelsen ser ud til at være stærk, og TV'et bør modtage minimum 10mbit. Kabling af TV'et til netværket er desværre ikke en mulighed.
Dog har jeg en soundbar med trådløs subwoofer, som skaber noget interferens. Har derfor flyttes sub'en 1,5 meter væk fra TV'et, hvilket ser ud til at havet hjulpet.
Mulige fejlkilder:
1. En fejl i TV'et. Har opdateret til seneste firmware. Har næsten lige fået TV'et, så det har ikke tidligere streamet uden problemer.
2. Wifi repeateren, som er ustabl og ikke kan følge med til at streame HQ-indhold mere end kort tid.
3. Netværkshastigheden, som ikke er høj nok til at holde en stabil forbindelse over længere tid. Mener dog, at Sony angiver 2,5 mbit som minimumshastighed for deres Smart-TV.
4. Forstyrrelse fra min trådløse soundbar eller subwoofer. Jeg kan dog gå på nettet med diverse enheder omkring sub'en, så tænker at det ikke er det...
Nogen der vil byde ind?
Pft.
Kim
