Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Birkmose
Hej,

Jeg har et lidt underligt problem med mit Samsung TV, som jeg håber nogle har en forklaring på.

Det drejer sig om timer-funktionen.

Jeg har tilsluttet en ekstern HD som jeg gerne vil optage programmer på. Det er en ekstern 2TB Seagate USB 3 HD.

Optagelse virker i nogle tilfælde, men ikke i andre:

Følgende situationer kører uden problemer:

- Tryk på "Optag" under live udsendelse

- Pause Live udsendelse

- Timer-optagelse på et tidspunkt imellem tidspunktet for programmering af optagelse og til midnat (slukket TV på optagetidspunktet)

Men denne situation virker ikke:

- Timer-optagelse efter midnat - altså næste dag eller senere

Går jeg ind i optagelse oversigten står den pågældende udsendelse som "Optagelse mislykkes" og i info om programmet står der "Kan ikke optage, da planlagt tidspunkt og programtidspunkt ikke p...". Formoder den sidste halvdel af sætningen skulle lyde "ikke passer sammen".

Har haft fat i en komplet håbløs Samsung supporter, som mente at Harddisken ikke var kompatibel - den er for hurtig til at fjernsynet kan følge med.

Jeg forklarede ham at det var pudsigt at harddisken fungerede, bare ikke når det der skulle optages lå efter midnat i dag. Så kompabiliteten bliver reset hver morgen og løber så til midnat :(

Han synes ikke om min sarkasme :D

Men helt anderledes kloge hoveder færdes jo herinde, så måske i kan hjælpe ?
Af jng
Birkmose skrev:Hej,

...

Jeg forklarede ham at det var pudsigt at harddisken fungerede, bare ikke når det der skulle optages lå efter midnat i dag. Så kompabiliteten bliver reset hver morgen og løber så til midnat :(

... ?
Kan du forklare, hvornår "efter midnat i dag" er?
jng skrev:

...

... ?
Hvis jeg f.eks. programmerer en optagelse her kl. 17, så vil en optagelse der skal starte f.eks. kl 20 gå godt. Men en optagelse der skal starte f.eks. kl. 00:30 i nat eller senere vil fejle.
Af jng
Birkmose skrev:
jng skrev:

...

... ?
Hvis jeg f.eks. programmerer en optagelse her kl. 17, så vil en optagelse der skal starte f.eks. kl 20 gå godt. Men en optagelse der skal starte f.eks. kl. 00:30 i nat eller senere vil fejle.
"I aften" klokken halv et er i morgen. Husker du at indstille datoen?
Birkmose skrev:
jng skrev:

...

... ?
Jeg skulle måske lige have præciseret at jeg bruger TV-Guiden i TV'et til programmeringen. Så ja, datoen bliver sat til i morgen.

Bemærk også at jeg skriver om den situation der ikke virker:

"Timer-optagelse efter midnat - altså næste dag eller senere"