ekelund skrev:Har snakket med samsung i dag , har store problemer med netflix ikke virker hvor den bare går tilbage på tv signal.
Men der kommer en ny firmware snarest som retter noget i smarthub
Men indtil da skulle løsningen være
det kan desværre være at du skal prøve at nulstille den nogle gange. Har haft tidligere cases hvor kunden har prøvet at nulstille smarthubben 2-3 gange før den virkede som den skulle
Som skrevet i et tidligere indlæg fik jeg samme problem som ekelund. Nu er det lykkedes mig at løse det.
I korte træk handler problemet om kompabilitet mellem Samsung firmware (1113.3) og netflix app versionen. Jeg har løst problemet ved at få slettet netflix appen og får den indlæst igen.
Derfor skal man omstille fjernsynet til en landekode, hvor netflix IKKE er tilstede (eks. tyskland) og starte Smart Hub. Derved slettes netflix appen, da Smart Hub automatisk indlæser det pågældende lands standard apps (og altså ikke netflix).
Derefter omstiller man landekode tilbage til DK. Igen startes Smart Hub. Smart Hub indlæser de danske standard apps inkl. den danske version af netflix, og vupti virker netflix igen.
Her er en slavisk gennemgang:
- Tryk på menu
- Væg system
- Vælg systemindstillinger
- Se den beskrivelse for indstilling af landekode
http://support-us.samsung.com/cyber/pop ... 8000AFXZA&
- vær opmærksom på at der er to sider med brugertilsagn. Koden skal indtastes når man står på side 2
- Vælg et ikke netflix land ex tyskland
- Genstart fjernsynet
-Start Smart Hub - hvorved alle eksisterende apps slettes og de tyske apps indlæses.
- Gentag ovenstående proces for at stille tvet tilbage til dansk landekode.
Ovenstående har løst problemet for mig. Jeg skal ikke sige om problemet opstår igen. Min tillid til samsungs firmware kan ligge på et ret lille sted.