Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det lykkedes :-)

Stor tak til "Poulvilhelmsen" som havde trickset, med at det var netværk indstillingen den var gal med. Løsningen blev
* Connect til et andet netværk. Jeg brugte min telefon som hotspot
* Nulstil smartapp
* Start smartapp
* Check om det virker. Det gjorde det
* Skift tilbage til det ønskede netværk
* Netflix, yousee, samsung app osv. virker igen.
På baggrund af ekelunds info om en ny opdatering på vej har jeg søgt rundt til nettet, og jeg er blevet lidt klogere - dog uden at løse problemet:

- Firmware 1113.3 er fejlbehæftet og det virker til at det er et globalt problem. Hvis I kigger nærmere på denne forumtråd (den er en lang og ond), så kan I se at US kunder har haft samme problemer som os. http://www.avsforum.com/t/1463286/offic ... hread/4470

- I US lancerede samsung i starten af året en ny firmware version 1116.1, som øjensynligt har løst problemet. Se denne bug beskrivelse vedr versionen (godt nok 3. party site) http://drivers.softpedia.com/get/TV-HDT ... 1161.shtml

- Jeg har prøvet at downloade og installere denne version, dog vil mit tv ikke anerkende 1116.1 versionen som firmware. Filen som US bruger hedder T-FXPAKUC. Den europæiske version hedder T-FXPDEUC

- Alle større europæiske sites anvender T-FXPDEUC 1113.3 (altså den fejlbehæftede version)

- Den er indlæg hvor US brugere skriver at de nu har firmware vers. 1118

Alle forslag er velkomne. Kom nu ind i kampen, Samsung og frigiv en ny firmware.
Af Kemce
Er der nogen her der ved hvordan man får det nye netflix på mit tv ? Har en F9005 men den viser det gamle netflix istedet det nye ..
ekelund skrev:Har snakket med samsung i dag , har store problemer med netflix ikke virker hvor den bare går tilbage på tv signal.

Men der kommer en ny firmware snarest som retter noget i smarthub

Men indtil da skulle løsningen være

det kan desværre være at du skal prøve at nulstille den nogle gange. Har haft tidligere cases hvor kunden har prøvet at nulstille smarthubben 2-3 gange før den virkede som den skulle

Som skrevet i et tidligere indlæg fik jeg samme problem som ekelund. Nu er det lykkedes mig at løse det.

I korte træk handler problemet om kompabilitet mellem Samsung firmware (1113.3) og netflix app versionen. Jeg har løst problemet ved at få slettet netflix appen og får den indlæst igen.

Derfor skal man omstille fjernsynet til en landekode, hvor netflix IKKE er tilstede (eks. tyskland) og starte Smart Hub. Derved slettes netflix appen, da Smart Hub automatisk indlæser det pågældende lands standard apps (og altså ikke netflix).

Derefter omstiller man landekode tilbage til DK. Igen startes Smart Hub. Smart Hub indlæser de danske standard apps inkl. den danske version af netflix, og vupti virker netflix igen.

Her er en slavisk gennemgang:

- Tryk på menu
- Væg system
- Vælg systemindstillinger
- Se den beskrivelse for indstilling af landekode http://support-us.samsung.com/cyber/pop ... 8000AFXZA&
- vær opmærksom på at der er to sider med brugertilsagn. Koden skal indtastes når man står på side 2
- Vælg et ikke netflix land ex tyskland
- Genstart fjernsynet
-Start Smart Hub - hvorved alle eksisterende apps slettes og de tyske apps indlæses.
- Gentag ovenstående proces for at stille tvet tilbage til dansk landekode.

Ovenstående har løst problemet for mig. Jeg skal ikke sige om problemet opstår igen. Min tillid til samsungs firmware kan ligge på et ret lille sted.
Morten2920 skrev:
KomBarDo. skrev:SW 1114 kom til mit Samsung F8005 her mandag 3/2 - så er alt nok løst :-)
Yes jeg har også lige hentet den nye version. Så er alle problemer løst... Host host... Pardon my french ;-)

Vi krydser fingrene
Har hentet v1114 men indtil videre har det ikke hjulpet ret meget. Er der nogen andre der har fået det til at virke?
Hej
Jeg har et 40F8005 med FIRMWARE 1114.1
Jeg har fået mit >SMART TV< :Netflix:til at virke. jeg har lavet det man kalder et
-Factory Reset-
Det gøres på følgende måde, tvèt er på standby og der tastes på fjernbetjeningen.
>info<
>menu<
>mute<
>power< tvèt tænder, aktiver billede med
>enter< så kommer der noget tekst hvor der øverst står -OPTION- aktiver med
>enter< der kommer en ny tekst hvor der øverst står -FACTORY RESET- aktiver med
>enter< sluk så tvèt med
>power<
start så tvèt op igen, alt er så nulstillet, så du må i gang med personlig indstillinger :((
men sådan fik jeg mit SMART TV til at virke :)
jeg håber dette kan hjælpe andre for SAMSUNG Support kan åbenbart ikke.
PNV.
pnv skrev:Hej
Jeg har et 40F8005 med FIRMWARE 1114.1
Jeg har fået mit >SMART TV< :Netflix:til at virke. jeg har lavet det man kalder et
-Factory Reset-
Det gøres på følgende måde, tvèt er på standby og der tastes på fjernbetjeningen.
>info<
>menu<
>mute<
>power< tvèt tænder, aktiver billede med
>enter< så kommer der noget tekst hvor der øverst står -OPTION- aktiver med
>enter< der kommer en ny tekst hvor der øverst står -FACTORY RESET- aktiver med
>enter< sluk så tvèt med
>power<
start så tvèt op igen, alt er så nulstillet, så du må i gang med personlig indstillinger :((
men sådan fik jeg mit SMART TV til at virke :)
jeg håber dette kan hjælpe andre for SAMSUNG Support kan åbenbart ikke.
PNV.
Tænk sig engang... Det virkede også for mig. Tak for tippet.