Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har ovennævnte smarttv og en receiver Denon AVR-1908.

Jeg ved ikke, om nogen kan relatere til mig problem? Forstærkeren må ikke stå fremme for damen, så den står i et skab. Derudover må fjernbetjeningen ikke ligge fremme fordi det roder. Jeg har det faktisk lidt hårdt :((

Det resulterer i, at jeg ikke får brugt mit højttaleanlæg når jeg ser fjernsyn, fordi jeg bare aldrig for åbnet skabet og fundet fjernbetjeningen frem.

Kan man på en eller anden måde lave, så forstærkeren tænder og slukker når tv'et tænder og slukker?
Hvis funktionen som sådan ikke findes i forstærkeren/tv'et, kan man så lave noget andet storm p?
Madrick skrev:Jeg har ovennævnte smarttv og en receiver Denon AVR-1908.

Jeg ved ikke, om nogen kan relatere til mig problem? Forstærkeren må ikke stå fremme for damen, så den står i et skab. Derudover må fjernbetjeningen ikke ligge fremme fordi det roder. Jeg har det faktisk lidt hårdt :((
Eneste løsning er at finde en ryggrad donor, for du mangler tydeligvis din :p
Af jgr
Du kan bruge en strømspareskinne som fx denne: http://www.greenline.dk/Diverse-elartik ... TVPC-40910

Hvis du tilslutter TV'et i master-stikket og receiveren i en anden, så vil receiveren blive tændt når TV'et tændes. Det vil så ske HVER gang TV'et tændes - det ved jeg ikke om det er hensigten?

Et andet problem du render ind i er nok mht. at skrue op og ned for lyden på receiveren?

Evt. kan du nok lave noget med et løst IR-øje og fx en universalfjernbetjening, som kan betjene begge enheder. Jeg kan anbefale Logitech Harmony-serien.
Af Vaag
Er det ikke et spørgsmål om at slå HDMI CEC til?

Tror det hedder Anynet på Samsung TV'et, men ved ikke om Denon kalder det noget andet.

Så burde du kunne nøjes med at bruge fjernbetjeningen til TV'et, som så sender kommandoerne via HDMI ned til receiveren.

Noget andet er så at du nok skal passe på at der ikke bliver for varmt inde i det skab...
Af Jensentv
Foreslår en almindelig strømspareskinne som slukker og tænder med TV. Den løsning har jeg brugt på vores gamle tv i godt 4 år. Når jeg tænder TV så tænder forstærker, blueray m.m af sig selv
Tacconi skrev:
Madrick skrev:Jeg har ovennævnte smarttv og en receiver Denon AVR-1908.

Eneste løsning er at finde en ryggrad donor, for du mangler tydeligvis din :p
+1 :D