Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dolas
Hej Alle

Jeg har PL IIs-lyd når jeg ser NETFLIX uagtet at der står at det udsendes som Dolby Digital 5.1

Hvorfor dette ?

MVH. Dolas
Af Fidoble
Nu ved jeg ikke hvilken enhed du benytter når du ser Netflix, men når jeg ser Netflix via Xbox 360, så skal jeg nogen gange vælge 5.1 lyden igen, selvom den står til at være valgt? Men herefter virker det så også :)
Af Dolas
Jeg bruger mit SAMSUNG UE55D7005 med Tos-Link lysleder til min DENON surround reciever og jeg er bange for at det måske er der mit problem reelt ligger....

Jeg må splitte det hele ad og starte forfra. Det er faktisk lidt "langhåret" at indstille og jeg har måske trykket på en knap eller drejet på et håndtag der ikke skulle røres....

Jeg vender tilbage senere...
Af BudZa
Dolas skrev:Jeg bruger mit SAMSUNG UE55D7005 med Tos-Link lysleder til min DENON surround reciever og jeg er bange for at det måske er der mit problem reelt ligger....

Jeg må splitte det hele ad og starte forfra. Det er faktisk lidt "langhåret" at indstille og jeg har måske trykket på en knap eller drejet på et håndtag der ikke skulle røres....

Jeg vender tilbage senere...
Har din receiver ikke mulighed for at modtage et arc signal?
Af Dolas
Hvad er et "arc-signal" ?

Det er jo lidt "spookey" når jeg sagtens kan få Dolby Digital 5.1 når jeg ser TV via antenne og parabol...?

Jeg har haft tingene kigget efter i sømmene (jeg HADER at rode med alle de kabler og være pisket til at tage TV'et ned af væggen) og alt er som det skal være og alligevel er der kun Pro Logik II i højttalerne... :(
Af BudZa
Dolas skrev:Hvad er et "arc-signal" ?

Det er jo lidt "spookey" når jeg sagtens kan få Dolby Digital 5.1 når jeg ser TV via antenne og parabol...?

Jeg har haft tingene kigget efter i sømmene (jeg HADER at rode med alle de kabler og være pisket til at tage TV'et ned af væggen) og alt er som det skal være og alligevel er der kun Pro Logik II i højttalerne... :(
Audio return channel. Der er en indgangs hdmi i dit fjernsyn hvorpå der står arc, du kan sætte et hdmi derind og koble det op med en receiver. Det arc hdmi stik kan både modtage og sende, lyd og billede. Det sikrer også at du kan få f.eks. DTS master hd lyd i dinne højtalere. Hvis din receiver vel og mærke uderstøtter det.
Af djocs
Det som ovennævnte mener/spørger, om din Denon reciver understøtter HDMI ver. 1,4.

Da HDMI v1,4 kom. kom muligheden at sende lyden tilbage igennem samme kable (ARC = audio return channel).

Men det kræves at begge parter understøtter det (dit tv gør) og samtidigt at have et HDMI kable af v1,4.

om det vil hjælpe dig her, ved jeg ikke. men det kunne prøves, eller tjekke dine indstillinger.

ellers kør netflix igennem noget andet som xbox el. ps3?

joachim
Af Dolas
Hey BudZa og Joakim

Min Reciever er desværre så gammel at den ikke understøtter arc...Den har faktisk ikke engang HDMI indgang, hvorfor jeg bruger TOS-LINK til lyd fra fjernsynet. Kan se at julehandlen kommer til at indbefatte en ny surround reciever til huset !

Men det ændre jo ikke ved at mystikken breder sig med tanke på at jeg får lyden ud i Dolby Digital 5.1 når jeg ser almindeligt TV via antenne eller parabol, men at netflix ikke ender op med andet end Pro Logic IIs ?