Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har netop købt et samsung ue40d7005 - og kalibreret det efter flatpanels anbefalinger til 8 serien (http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1304941407)

Jeg har både før og efter kalibreringen oplevet en del forstyrrelser i billedet. Specielt når der ses fodbold. Nogle gange stopper billedet et splitsekund og andre gange hakker billedet nogle gange.

Der er ca. 10 m. Fra stikket i væggen til fjernsynet og der bruges et High-end AV-advance a1 antennekabel (http://www.av-connection.dk/?PGr=5&ML=316)

Vil en antenne forstærker evt. kunne hjælpe på problemet?
Af Kimnyhuus
Det er desværre et problem som LED-skærmene har.
- Der har også været skrevet flere gange om det inde på dette forum.

Jeg købte selv 46" D8005 og havde præcist de problemer du oplever.

Byttede tv'et til et 51" Plasma D8005, som ingen problemer har på dette punkt :)

Du kan prøve at reklamere for det i butikken og få et nyt, men er ikke sikker på, at det hjælper på problemet - desværre .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blot så der ikke opstår forvirring: Det er ikke selve LED-teknologien som er problemet, men derimod kun Samsungs seneste LED-serie.
Af Kimnyhuus
Torben Rasmussen skrev:Blot så der ikke opstår forvirring: Det er ikke selve LED-teknologien som er problemet, men derimod kun Samsungs seneste LED-serie.
Beklager, dårlig formulering :)
Af kimschurmann
Det er præcist samme problemer som jeg har! Hvilken udbyder har du og hvilken landsdel?

Prøv at kig under signalinformation, så vil du kunne se om signalet er fint - mit er elendigt på de kanaler. Support>selvdiagnose>signalinformation... Signalstyrken er 100% men kvaliteten er meget meget svingende. Se evt. min tråd på:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... -ved-stofa

Jeg har før (synes jeg) haft lidt held med at slå digitalt og mpeg støjfilter til på "Høj".

Hvis du har held med at bytte tv'et hører jeg gerne om det :-)

Bemærk i øvrigt at jeg ikke oplever problemerne på tv2sport hd - hvilket er mystisk.
Af kimschurmann
Faldt lige over denne kommentar på en tråd:

"in following nitras settings, i still see image stuttering when there is fast motion. even watching seinfeld. what exactly should auto motion blur correct, and what are the best settings. my lnt4661 lcd never had these issues, just golf and basketball showed issues.
About your stuttering problem, I had the same issue no matter what Blur or Jitter reduction settings I tried. I finally turned off "Film Mode" and the problem seemed to go away. Give it a shot."

(http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/ ... 4-p-9.html)

Værd at prøve, jeg er på arbejde, så jeg kan ikke lige nu :-)
Af tge
på mit ue46d7005 , har jeg gjort følgende :

film mode : off
digital støjfilter : auto
mpeg støjfilter : off
motionplus : brugertilpasset , slør=10 , ryste=4

og husk at opdatere tv'ets firmware , den nyeste version 1021 er klart den bedste.

disse indstillinger har gjort tv'et til en fornøjelse , der er enkelte gange på enkelte kanaler man stadig ser lidt 'stutter' , men det er minimalt nu. ;)

god fornøjelse med dette ellers fremragende tv :)
Af THM
tge skrev:på mit ue46d7005 , har jeg gjort følgende :

film mode : off
digital støjfilter : auto
mpeg støjfilter : off
motionplus : brugertilpasset , slør=10 , ryste=4

og husk at opdatere tv'ets firmware , den nyeste version 1021 er klart den bedste.

disse indstillinger har gjort tv'et til en fornøjelse , der er enkelte gange på enkelte kanaler man stadig ser lidt 'stutter' , men det er minimalt nu. ;)

god fornøjelse med dette ellers fremragende tv :)
man skulle jo også gerne kunne slå motion plus fra uden at der opstår hakken...
Af kimschurmann
synes ikke rigtigt de indstillinger har hjulpet og er mere og mere overbevist om at det er signalet der er ringe...

mit "gamle" samsung le40d755 (tror jeg det hedder), har samme problemer på samme kanal, såå.....

hvilken frekvenser/kanaler har i problemer på og hvilke udbyder/antenneforening er det?

hvis det var tv'et ville den jo gøre det på tv2sport, men det gør den ikke.