Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pimp66
Nu ikke for at start noget dumt op omkring bleeding på
På samsung D8005 Rasmus har testet her på flatpanel.
Men jeg tror at han har vært heldig med at modtage et
uden slet ikke noget bleeding ellers har samsung snydt lidt :-D. For jeg købte C7705 led 2010 da var meget bleeding på og her igen igår gik jeg ud og købte D7005
led som igen hvor jeg mener har meget bleeding,
Jeg fik læst mig frem og har fået at ved mange gang at D7005 og D8005 har sam panel så købte jeg selvfølgelig D7005 fordi hvorfor købe den der koster
mere når du få sam problem så derfor har bestemt mig for at leve med den dejlig skærm med masse bleeding fra Samsung. Så jeg vil mene og ikke tro at
Samsung vil forsætte med lave smukt skærm med sam
problem igen iår.. Så det op til os selv om vi vil hoppe på det igen :-(

Forresten så synes jeg slet ikke at D7005 er blevet hurtigere Respons forhold til C7705 fra 2010 desværre.
Fordi jeg har spillet meget Xbox360 og Ps3 på min C7705 led.. Omkring to år har brugt den til tv og til se
film så det ikke bare en månede eller to :-D .. Designe
er desværre ikke alt Samsung :-/
Brugeravatar
Af edinger
For hr. og fru gennemsnitsdansker – som er dér, hvor volumensalget ligger – er alle skærme lige gode "...bare det er LED" (host, host!) Og så bliver design en afgørende faktor.

Bleeding er næppe noget, som springer i øjnene, når familien er samlet i en fuldt oplyst stue til endnu en omgang "Vild med dans".

Så meget desto mere grund til at være opmærksom på sit eget forbrugsmønster, hvis man er blot en anelse mere kritisk end gennemsnittet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der kan være meget store forskelle på bleeding fra model til model, har vi desværre kunne konstatere år efter år - ikke kun hos Samsung, men generelt for Edge LED-baserede Tv.

Det ser ud til at vi var heldige med vores testmodel af D8005, ja. Hvert fald hvis man skal dømme efter reaktionerne fra brugerne gennem 2011.
Af Letten
Jeg tror producenterne har valgt at vi skal leve med backlight bleeding (indtil OLED bliver mainstream).

Samsung kørte kun med Edge LED i 2011 og forsætter samme spor i 2012. Og de har tilsyneladende ikke haft problemer med at sælge skærmene.

Sony har ikke præcenteret nyt Local dimming LED for 2012 men lader sidste års model fortsætte.

LG har haft udfordringer med deres Local dimming model i 2011 - og det er kun en model der får det i 2012.

Med mindre man er typen som ser mange (mørke) film i en mørkelagt stue - så er fænomenet vel også til at leve med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan skam godt få paneler fra Samsung, som er kvalitetstestet til at være så godt som bleeding-fri - men dem får du bare ikke til de penge man skal ligge for et D8005. Disse såkaldte Premium paneler sælges til eks. Bang & Olufsen.

Jeg er klar over, at den gennemsnitlige fladskærmskøber betragter 13.000 kr. som mange penge for et TV, men det er altså ikke penge NOK til at få et panel, der har været igennem yderligere kvalitetstests for at sikre at bleeding er minimalt. Skærmene sælger jo godt nok og det er de færreste, som lægger mærke til problemet.
Af pimp66
Torben Rasmussen.

Ja ders tv koster ogs bare 10 gang mere end andre mærker
så selvfølgelig det
vil man købe en der er bleed fri for de penge..
jeg synes bare at når man sælger noget til andre mennesker så
synes jeg bare at det ska ogs skrive det på ders flot pak
som der stå ogs mange andre ting som ikke passer som 800Hz..
det ser meget pæn ud på pakken jo man når du kommer hjem så
ser man sku ikke noget i nærheden a det 400 Hz hehe :)
man det ska ogs sælger noget jo..
selvfølgelig er det op til en selv om man vil købe det. Når man tiltrækker folk med ders pæne tal og mærker så hvorfor ikke sige ogs lidt
om det der ogs ikke passer så folk ved lidt..! det ogs for dårligt..
Det ikke kun samsung der gør det, det gør man andre ogs der sælger ders tv..
Jeg sagde ogs at jeg vil leve med det fordi jeg tror ikke at jeg vil finde noget der er meget meget bedre for hvis jeg fandt en vil den ogs have nogle andre problemer.. :) Men det jo vild hvor mange der har haft sam problem med bleeding så er der jo noget galt kan bare ikke forstå hvordan de for love til at sælge noget der ikke er færdig bygget.. det forsætter jo med at sælger det videre til en anden når den kommer tilbage til butikken når kunden har lige været utilfreds med ders tv der sku mange der bliver returenet vil jeg tro.. smart ser den ud men den kan ikke at det der stå på ders pakke.. du ved det selv fordi i tester jo ders tv..! håber du forstå hvad jeg skriver.. :)
Senest rettet af pimp66 3. feb 2012, 12:10, rettet i alt 1 gang.
Af ErikUkendt
edinger skrev:For hr. og fru gennemsnitsdansker – som er dér, hvor volumensalget ligger – er alle skærme lige gode "...bare det er LED" (host, host!) Og så bliver design en afgørende faktor.

Bleeding er næppe noget, som springer i øjnene, når familien er samlet i en fuldt oplyst stue til endnu en omgang "Vild med dans".

Så meget desto mere grund til at være opmærksom på sit eget forbrugsmønster, hvis man er blot en anelse mere kritisk end gennemsnittet.
Så længe folk køber TV, som jeg så i Bilka for ca.14 dage siden:
Manden og konen gik rundt med en tommestok og målte tykkelsen af diverse TV. De kiggede ikke på forsiden af TV'et eller mærke !!!

-så er der ikke meget håb for ude :s