Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Har lige lagret mine kanaler igen på TV'et og min Yousee boks. Kører med begge, da jeg synes mit tv er hurtigere end boksen, og har bedre tekst tv O_O

Men hvorfor kaster den kanalerne fuldstændig vanvittig random ind på mit TV og halvdelen af dem virker ikke? Sort skærm eller krypteret.

Hvad gør manden galt?

Det ser fint nok ud på boksen, hvor den "kun" finder kanaler, der virker, og ikke i både SD og HD, hvis en HD udgave findes.

Det er fuldstændigt uoverskueligt på TV'et at skulle sortere sig igennem dem bunke. Selv med favoritter.

Hvorfor så besværligt?

Buger netværks ID 100 til tv med mpeg 4 og 120 til boksen.
Har et panasonic S10 plasma.

Mvh
Michael
Af Tom-H
Har selv panasonic tv, hos mig kan jeg ved søgning af kanaler sætte den til kun at finde dem der rent faktisk er noget på, altså dem jeg får i min fuld pakke, så kommer der ikke alle de andre krypterede med :)

Det burde du også kunne.

Bagefter går jeg så ind og lægger dem i den rækkefølge jeg gerne vil have dem, og fjerner flueben hvis der er nogen med som jeg ikke vil have. Mener ikke mit pana har nogen favorit liste.
Af Vilhelm
Hej Michael

Hvordan laver du automatisk kanalsøgning på dit Panasonic S10?

Jeg vil foreslå at du under Kanalvalg vælger Gratis kanaler, hvis du ikke har betalingskanaler. At du under Søgning vælger Fuld og selvfølgelig under Netværks-id vælger 100.

Det kan godt være at dit problem har at gøre med hvilket land du har valgt under opsætningen af tv'et. Bruger du Danmark? Viser dit tv en TV Guide (uden brug af boks)?

Du har vel bemærket at dit tv kan sortere din kanalliste på 2 måde. Sortering 123.. giver hos mig kanalerne i YouSee's orden og sortering ABC... giver kanalerne i alfabetisk orden? Jeg har altid valgt indstillingen 123... Denne orden kaldes ofte LCN (Logical Channel Order) i modtagerbokse m.m.

- Jeg har selv Panasonic V10E og bruger Finland. Der er forudsætningen for at få TV Guide og kanalerne i den kanalpladsorden som YouSee anvender, og uden dubletter af de kanaler der findes både i HD- og SD-kvalitet.
Af mgala666
Af hjertet tak.

Jeg laver en fuld søgning incl betalingskanaler - skal nok nøjes med at vælge gratis kanaler, selvom jeg synes, jeg betaler mere end rigeligt ;)

Jeg prøver at vælge Finland, da min er sat til DK. Går ud fra, jeg så skal resette mig TV for at få lov til at vælge igen?
Af Tom-H
Hvorfor vil du køre med Finland som land ?
Af mgala666
Det skrev Vilhelm, var en super god idé ;)

Så kanalguiden virker (det gør den nemmelig heller ikke).
Af Tom-H
mgala666 skrev:Det skrev Vilhelm, var en super god idé ;)

Så kanalguiden virker (det gør den nemmelig heller ikke).
Nå ja det var problem på de ældre pana tv, mener jeg har min sat til Svensk.
Af Vilhelm
mgala666 skrev:Af hjertet tak.

Jeg laver en fuld søgning incl betalingskanaler - skal nok nøjes med at vælge gratis kanaler, selvom jeg synes, jeg betaler mere end rigeligt ;)

Jeg prøver at vælge Finland, da min er sat til DK. Går ud fra, jeg så skal resette mig TV for at få lov til at vælge igen?
Ja, du skal nulstille til fabriksindstillinger.
Følg psk's vejledning i denne tråd s. 8 eller min s. 9:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... uide-p-x10
Vær meget påpasselig med at gøre det rigtigt. Du vil få kanalerne i den rækkefølge YouSee anvender, og du vil få YouSee's TV Guide (epg) med udmærket oversigt
over udsendelserne på alle kanaler en uge frem.
Af mgala666
Det virker så smukt så smukt!

Tusind tak for hjælpen :)
Af mgala666
træerne vokser åbenbart ikke ind i himlen - da jeg tændte for tv'et i går, var DR1 pludselig forsvundet fra kanal 1 ;;) Den eksisterede slet ikke på hverken kanal listen eller min nye favoritliste. Det samme er muligvis gældende for andre kanaler.

Meget meget mystisk for det hele virkede fint efter, jeg havde startet med fabriksindstillinger og valgt finland/helsinki.

Dog kan jeg se, at DR1 ligger som kanal 510, men det er stadig mystisk...og drøn irriterende, det skal være så besværligt anno 2012, hvor alt burde være lettere og muligt ;)
Af OleA
mgala666 skrev:træerne vokser åbenbart ikke ind i himlen - da jeg tændte for tv'et i går, var DR1 pludselig forsvundet fra kanal 1 ;;) Den eksisterede slet ikke på hverken kanal listen eller min nye favoritliste. Det samme er muligvis gældende for andre kanaler.

Meget meget mystisk for det hele virkede fint efter, jeg havde startet med fabriksindstillinger og valgt finland/helsinki.

Dog kan jeg se, at DR1 ligger som kanal 510, men det er stadig mystisk...og drøn irriterende, det skal være så besværligt anno 2012, hvor alt burde være lettere og muligt ;)
Du skal huske at du under indstillinger slår automatisk opdatering fra.
Ellers "smider" den nogle af kanalerne.
Af Vilhelm
mgala666

Fik desværre ikke skrevet at du for at undgå tab af kanaler skal slå Auto-dat.søgning i standby fra:

Gå ind i Menu, Indstilling, System, Systemopdatering . Her skal Auto-opdat.søgning i standby have indstillingen Fra
Af mgala666
haha, I er nogle fantastiske orakler :D

glæder mig til at prøve det senere :)
Af OleA
Vilhelm skrev:mgala666

Fik desværre ikke skrevet at du for at undgå tab af kanaler skal slå Auto-dat.søgning i standby fra:

Gå ind i Menu, Indstilling, System, Systemopdatering . Her skal Auto-opdat.søgning i standby have indstillingen Fra
Ved du egentlig om det også er et problem på de nye Panasonic tv? En lidt besynderlig fejl på tv'et.