Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Hejsa..Har et panasonic x20.....

Hvad skal jeg være opmærksom på når YouSee udbyder SVT2 og ARD i HD fra mandag.....

Skal jeg nulstille alt, også skærmindstillinger og lydindstillinger. Vælge Finland som land og lave en dvb-t søgning og så derefter en dvt-c søgning så EPG vises?

Eller skal jeg bare vente til 14 januar hvor TV2HD og DR1 "HD" bliver en realitet?....

(Give os nu bare alle HD analer,så vi får det bedste ud af det. Hvor svært kan det være? O_O )
Af knaseren
det er 11. januar tv2 hd starter.

idag har yousee ændret på alle mine kanaler. så jeg har måtte søge alle kanaler igen og nu med netværks id: 100 som skal bruges hvis man har mpeg4 tuner. netværks id i diverse områder i danmark er fjernet.

taget fra www.yousee.dk/tv2012

Fra 21. november er der nye netværks-id, og det afhænger af dit tv-udstyr, hvilket id,du skal bruge, hvis du indlæser kanaler.
Tv med MPEG4-tuner: (00)100
Tv med MPEG2-tuner: (00)110
YouSee Boks: (00)120
Ældre bokse fra os: (00)130

og så har jeg måtte lave ny favorit liste selvfølgelig.

men her er mit store problem.... : jeg var afhængig af alm. 3+ kanal5 og kanal6 da disse 3 kanaler sender udsendelser som ikke er 16:9 orginale.

nu kan jeg kun tage hd versionen af disse 3 kanaler og det betyder hardcoded 4:3 sorte blokke i venstre og højre side af skærm billedet :(

mit tv har ikke analog tuner så det er umuligt at tune alm tv3+ :( :(
Af dkscan
Hvis man spionerer lidt på signalerne i nettet, så ser det ud til, at der findes et netværks-id, der indeholder både SD og HD versionerne:

20998 YouSee driftsovervågning.

Jeg har dog ingen anelse om det virker ved en kanalsøgning.
Af knaseren
jeg ringede til yousee igår og spurgte om det var muligt at tune den alm. tv3+ ind, hvorpå han sagde: prøv at slå om på kanal 510

men når jeg tastede 510 på remote skete der intet. den blev på den kanal jeg var på. og så sagde yousee supporteren at så var der intet at gøre. jeg kan ikke tune analog kanaler på mit digitale tv :(

jeg har 207 kanaler ialt. 187 tv og 20 radio
Af dkscan
Har du prøvet med netværksid 20998?

Mine egne tv fungerer fint uden fornyet søgning, så jeg kaster mig ikke lige ud i en ny søgning, da det er det helvede at sortere kanalerne efter mit eget ønske bagefter.
Af knaseren
har ikke prøvet med det nummer. læste bare på yousee.dk at der bruges 100 på alt mpeg4 udstyr. men vil da lige prøve det når jeg kommer hjem :) det tager ikke mange sekunder at søge alle kanaler og sætte en ny favorit liste op.
Af dkscan
Min YouSee-boks havde af en eller anden grund smidt favoritlisten, så jeg kunne lige så godt prøve med netværk 20998.
Det virkede og nu har den både SD og HD kanalerne. 3+ er på kanal 510 præcis som supporteren oplyste.
Af ace1
Har forsøgt med id 20998, og så kommer der ingen kanaler frem overhovedet..
Er der noget man skal gøre, udover at skifte id og søge kanaler igen?
Af dkscan
Net 120, som egentlig er beregnet til YouSee-boksen, har både SD og HD kanaler og kan ifølge flere også bruges på et alm. tv.