Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjarnebit
WAUV!

Har investeret i Panasonic G20 (42") efter en god og veldokumenteret anmeldelse på Flatpanels. TAK!

Købte YouSee plus for, at kunne se VM i HD, men købte kun kortet for 30,- pr. mnd. og fandt et CA-modul til 399,- kr.

Fik det sat op i fredags og det virker perfekt.

En side gevinst var der denne weekend er Le Mans, hvor Eurosport dækker dette, ved siden af TV2... Hvilken forskel!!!

Der er intet liv efter HD.
Jeg har altid kunne lide TV2's dækning, fordi de givet lidt ekstra kryderi til dækningen. Men efter at have set Eurosport HD, kan det ekstra journalistiske arbejde TV2 laver, ikke længere gøre det.
Le Mans skal også bare ses i HD!!

TV2 kanal i HD til VM. Ja, hvad kan man sige. Det er fantastisk hvilken forskel det giver...

Så et spørgsmål. Hvordan kunne vi leve uden HD tidligere?!?
:)
Af TorbenKBH
Har også investeret i en G20'er.
Ja, der er desværre forskel på kvaliteten af HD-udsendelser. Stor ros til DR og Eurosport, mens TV2, TV3+, Kanal 5 og 9 godt kan gå hjem og lægge sig !:(
Af Kozz
TorbenKBH skrev:Har også investeret i en G20'er.
Ja, der er desværre forskel på kvaliteten af HD-udsendelser. Stor ros til DR og Eurosport, mens TV2, TV3+, Kanal 5 og 9 godt kan gå hjem og lægge sig !:(
Ja, det er sgu noget underligt noget.
Jeg oplever også Eurosport HD, som værende det bedste HD billede. Men ok. Også DR HD, står godt her. 3+ HD er klart den dårligste HD kanal, her hos mig.

Men det er jo denne bit-rate problematik. Er det ikke?
Jeg skrev en mail til YOUSEE (har selv yousee) og spurgte dem hvordan, at de så på denne "bit-rate" problematik. De svarede sådan her:

Tak for din mail

YouSee arbejder altid på at levere det bedste signal til vores kunder og er igang med at kigge på bit-raten i øjeblikket, i forhold til andre udbydere så det er noget vi arbejder på.

Venlig hilsen

Kevin Andersen
Kunderådgiver
Tv & BB support, YOTO

Teglholmsgade 1
0900 København C
Telefon: 80804050
Mail: [email protected]

I FORHOLD TIL ANDRE UDBYDERE??
Hvordan skal den tokkes? Vil de kun levere et godt signal, hvis de andre gør det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu sender TV3+ jo ikke i HD i øjeblikket så kvaliteten er naturligvis ikke på højde med de andre. Jeg synes dog at flere af Kanal 5 HD programmerne er i fin kvalitet.
Af noxity
Kozz:
Jeg tror roligt du kan tolke det som at de bare ikke vil være bagefter.

Men prisen for at sætte deres bit-rate op, er helt sikkert højere end hvad det kan skabe af ekstra kunder. Derfor har det ingen interesse.

Det er desværre konsekvensen af at der ikke er frit vælg af TV-udbyder. Jo i princippet er der, men i praksis så er stort set alle bundet til et bestemt selskab. Enten har du Stofa eller Yousee, aldrig mulighed for begge. Hvis du ikke har nogen af dem, så du sikkert en fællesantenne eller lign, og mange i byområder må ikke / har ikke mulighed for at sætte parabol op, og så er man låst.

Det er altså et meget lille antal kunder Yousee kan tiltrække ved at sætte bitraten op. De vil heller aldrig gøre det til et slagpunkt i deres reklamer. Det vil simpelthen være at skyde sig selv i foden.

Hvad angår Kanal5 HD, så synes jeg klart det er en af de bedste HD-kanaler. Specielt de amerikanske serier som er native HD.
Af Minii
Ved heller ikke lige hvordan du kan vælge at jorde Kanal 5, da jeg også mener det er et fantastisk billed. Har heldigvis også valgt rigtigt, mht. måden at hive signalet ned på . (CD over parabol.. KUN pga. jeg skulle se Le Mans for 2 år siden :P )

- Krydser fingre for en Eurosport 2 HD, så der er fuld valuta for pengene, når der i hvert fald sendes Le Mans :D

Hvordan har Kanal 9 sendt i Hd :o ? Den er da SD lige som 6'eren..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kanal 9 og TV2 deler VM sammen med DR. Dertil er der oprettet 2 nye HD-kanaler kaldet Kanal 9 VMHD og TV2 VMHD.