Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sommer
Hejsa folkens,

Jeg er lige flyttet fra et sted, hvor jeg var tvunget til at betale 349 for en eller anden stor TV-pakke, som jeg slet ikke brugte - OG DET GIDER JEG IKKE IGEN!

Sagens kerne er at jeg ikke ser TV meget mere end 10-15 timer om måneden, og jeg er fristet til at "Lej hvad du vil" hos BlockBuster fremfor en TV-pakke. Dog er det jo meget rart at zappe, kunne smide lidt TV på hvis man har gæster, osv. osv. osv.

Jeg så så at Telia giver gratis bredbånds TV med de normale kanaler, og skal alligevel ud og have internet.

MEN MEN MEN(!!!) jeg gider simpelthen ikke have endnu en satans boks.

Jeg har mit elskede Sony 40W4000 fjernsyn med DVB-C Mpeg4 tuner.

Hvad vil I anbefale?

Jeg overvejer lidt - trods alt - at hoppe på Telias løsning, og så koble den til både TV og projektor, da den jo trods alt er "gratis" at sætte til sammen med internettet.

Men jeg er vitterligt ikke meget for en sådan boks, og håber virkelig at nogen har en bedre løsning til mig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dine muligheder uden en boks kan jo tælles på én hånd. Du kan vælge DVB-C (Yousee, Stofa, Canal Digital) eller du kan vælge DVB-T (Boxer). Tthat's it. Typisk så har du ikke selv mulighed for at vælge kabel-TV-udbyder, så dine valg kan måske endda tælles på to fingre.
Af Sommer
Er der virkelig ingen som kører med en kortlæser til siden af tossekassen eller noget som helst? Det er satme sørgeligt..

Jeg har frit valg af kabel TV udbyder. I hvert fald har mine kommende naboer to forskellige .:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad mener du med "kører med kortlæser"? Alle internetbaserede løsninger er jo ikke DVB af nogen art. Du er begrænset til at benytte udbydere, som sender via DVB-C. De tunere du har indbygget i dit TV er beregnet til nogle helt specifikke sendesignaler, som ikke inkluderer IP-TV af nogen art.
Af Sommer
Jeg tænkte de der CAM-kort eller hva' de hedder i siden. Kunne jo have været fikst.

Men jeg napper Telias pakke tror jeg. Internettet skal jeg have, og så får jeg "gratis" (2 x 300 om året) bredbåndsflimmerkasse - og så kan jeg bruge min projektor til fjernsyn i ny og næ... det bliver vist det. Og smider boksen ind i et skab...

DR, TV2 osv. skal jeg vel kunne modtage uden brug af udstyr går jeg udfra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et CA modul er jo ikke andet end et mellemled til selve dekoderen. Det er blot en kortlæser. Du kan ikke få ny funktionalitet i dit TV blot ved at benytte en anden kortlæser - der er jo ikke noget til at dekode signalet indbygget i TV'et, med mindre signalet er af DVB-typen.
Brugeravatar
Af westahn
virker dvb-tuneren på f.eks. tyske Sony tv ikke i DK?

Jeg har kun erfaring med LG's og Panasonics' dvb-c, og yousee hvilket ikke er noget problem på et tysk 32sl8000 (50 år fødselsdagsgave til min mor sidste år :) ) og TXP50V10 (mit tidligere tv) Du mener vel ikke generelt eller misforstår jeg noget..? (er med på at man skal se sig for når man bestiller panasonic og der f.eks. er en E eller Y model, hvilket siger noget om hvad der er indbygget)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du hentyder til det indlæg jeg netop har slettet, så var det røget i en forkert tråd. Jeg svarede på et spg. ang. Prestige Service, som jo er helt afsporet ift. emnet her...