Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klingenberg
Jeg har et samsung LE32M86BD, men jeg kan kun se DR1, TV2 og DR2.

Det underlige er at jeg i kanaloversigten kan se en masse andre kanaler, og programoversigten for dem, men når jeg slår over på dem er der bare sort skærm, selvom der oppe i toppen står hvilken kanal jeg er på.

Jeg er lidt i tvivl om hvad det er jeg mangler, eller om jeg bare mangler at indstille et eller andet ;;)
Af RogueAgent
klingenberg skrev:Jeg har et samsung LE32M86BD, men jeg kan kun se DR1, TV2 og DR2.

Det underlige er at jeg i kanaloversigten kan se en masse andre kanaler, og programoversigten for dem, men når jeg slår over på dem er der bare sort skærm, selvom der oppe i toppen står hvilken kanal jeg er på.

Jeg er lidt i tvivl om hvad det er jeg mangler, eller om jeg bare mangler at indstille et eller andet ;;)
De kanaler du kan se er alle i mpeg2 - de andre i mpeg4.

Er du sikker på der er mpeg4 dekoder i dit TV..?
Af klingenberg
jeg tror kun det er mpeg2. hvad skal jeg købe for at få det til at virke?
Af dkscan
Du skal købe en ekstern boks til DVB-T, som understøtter MPEG4. Med en sådan får du umiddelbart adgang til at se DR HD, DR K, Dr Ramasjang og DR Update samt naturligvis de kanaler, du allerede kan se.
Skal du se yderligere kanaler skal du have et abonnement hos Boxer og en boks, der er Boxer-godkendt. Se http://boxertv.dk
Du skal under alle omstændigheder have en boks eller et nyt tv senest i 2012, for da går DR1, DR2 og TV2 også over på MPEG4.
Af klingenberg
men hvis jeg køber den tuner du snakker om, kan jeg så også se de kanaler som jeg i forvejen kan se inde i programoversigten?
Af dkscan
klingenberg skrev:men hvis jeg køber den tuner du snakker om, kan jeg så også se de kanaler som jeg i forvejen kan se inde i programoversigten?
Ja dem kan du stadig se enten via boksen eller via tv'ets tuner, som du gør i dag.
Af klingenberg
Men kan jeg med en dvb-t boks også så de kanaler jeg kan se i programoversigten som tv2 zulu, tv3 osv.?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kun hvis du har købt disse kanaler hos din udbyder. Du får dem ikke gratis. Hvem leverer dit TV-signal? Hvis du kan se TV3 i oversigten så kan det jo næppe være Boxer og så er en DVB-T tuner nok ikke den rette for dig.
Af klingenberg
min fejl, jeg kan ikke se tv3, med derimod tv2 zulu, kanal 4,5,6, discovery, mtv, canal 9, animal planet, the voice og vist også et par canal plus.

hvilken tuner skal jeg bruge for at se dem?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Beskriv nu hvordan du modtager signalet i stedet. Det hjælper os ikke meget hvis du blot skriver hvad du kan se i oversigten, hvis du nu sidder koblet til en antenneforening.

Hvis du har Boxer-TV, så skal du have en DVB-T tuner, som det også tidligere er beskrevet.