Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af yksa
Hejsa

Jeg står og undersøger om man man kan tage Fuldpakken fra yousee i digitalt med en indbygget DVB-C turner uden at man skal være Yousee Plus kunde.
Er der nogen der ved om at mankan tage samtlige kanaler digitalt. :)
Af BrianH
yksa skrev:Hejsa

Jeg står og undersøger om man man kan tage Fuldpakken fra yousee i digitalt med en indbygget DVB-C turner uden at man skal være Yousee Plus kunde.
Er der nogen der ved om at mankan tage samtlige kanaler digitalt. :)
Det er ikke et dumt spørgsmål, men med alle de reklamer Yousee efterhånden har lavet burde alle kende svarene uden ad...

Yousee skriver på deres hjemmeside:
Hos os har du fri adgang til alle dine kanaler i digital kvalitet - uden brug af boks eller kort. Og uden det koster ekstra. Eneste forudsætning er, at du har et tv med indbygget DVB-C modtager. Det har de fleste nyere fladskærme.
Brugeravatar
Af yksa
MAnge tak.

MEn jeg er nu også forvirret over denne besked fra yousee's faqs.

http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=21491

Se digitalt tv uden abonnement

Hvis du har et tv med indbygget DVB-C tuner eller en digital boks uden kort, kan du se følgende kanaler i digtal kvalitet: DR1, DR2 og TV 2.

Ønsker du også at se andre tv-kanaler i den digitale kvalitet, kan du læse mere om mulighederne for at få digitalt tv her.

-------
betyder det så at man som youseekunde og ikke yousee plus kunde kun kan se DR1, DR2 og TV2 som digital kanal?
Af Zarocq
Jeg tror det er en gammel "nyhed", som YouSee ikke har fået fjernet.

Du kan se ALLE dine kanaler digitalt såvel som analogt.

Der er selvfølgelig masser af kanaler man kan betale for at se, men der er ca. 40 kanaler, man kan se digitalt på et TV med DVB-C tuner UDEN at betale ekstra.

Rent faktisk er der flere kanaler, man kan se med et TV med DVB-C tuner i forhold til et TV uden digital tuner, f.eks. Kanal 9, DR Kultur, DR Ramasjang og DR HD.
Brugeravatar
Af yksa
Sikken et rigtigt dejlig svar.
Ja jeg blev vist lidt usikker på det.

Men det er rart at få vide at alle kanalerne i min fuldpakke hos Yousse kan modtages digitalt.
Af Guruen
Glæd dig. Hos os står alle kanaler knivskarpe!!!

- Rent faktisk også på den analoge DVD-recorder. Der er billedet blevet markant bedre. Lidt mystisk, men det er blevet rigtig flot.
Brugeravatar
Af yksa
Er det så også 100% digitalt signal?
Af Remmerboy
yksa skrev:Er det så også 100% digitalt signal?
hvordan ser 70% digital signal ud? :p
Af Guruen
Signalet til dvd-recorderen er analogt, da den desværre kun har DVB-T tuner.

Jeg har splittet signalet fra Yousee så fjernsynet (V10) får signalet digitalt.

Recorderen (Philips DVDR-5570) er forbundet til fjernsynet med hdmi og sat til at lave opskalering til 1080. Om det er grunden til det utrolig flotte billede på vores optagelser ved jeg ikke.

Optagelser fra før Yousee gik digitalt er stadig grumsede på recorderen. Så et eller andet er der sket.