Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nico4600
og der er ingen problemmer med opdateringer osv?
Af dieseldk
Nico4600 skrev:vilket kort er bedst af dem der linkes til? det fra proshop eller det fra elgiganten?
Strong modulet fra elgiganten har indmad fra smit som laver det modul proshop sælger så de er sikkert ens når man piller klistermærket af :)

Elgiganten køre det til 299,- lige nu så bestil sådan et på hjemmesiden og kør ud og hent det hvis du ikke har forlangt
Af Pistulka
Hvis fladskærmen har et såkaldt CI-Plus modul, skal der så stadig anskaffes en af de ovennævnte kortlæsere til at sætte kortet fra yousee i CI-Plus indgangen eller er CI-Plus i sig selv et CA-modul ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke nogen CI slots, der har CA-moduler indbygget, som vil virke med alle udbydere af TV-signaler. Der er alt alt for mange forskellige "standarder" til at det kan lade sig gøre.
Af Pistulka
OK tak, så må jeg fortælle svigermor at hun også må forbi El-Giganten inden hun får yousee kortet hjem. ;)
Af Pistulka
Men hvad er forskellen så på CI og CI+ ?
Af Pistulka
OK, men når yousee på deres side skriver følgende:

Hvis du vil have Ekstrapakker, skal du imidlertid bruge et programkort i form af et YouSee Kort, og så skal du også have en kortlæser, hvis den ikke allerede er indbygget i dit tv.

Det tyder vel på nogle TV ikke behøver det "løse" CA-modul(etui) eller ......?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt, at sådanne TV findes. Problemet er blot, at der er over 30 forskellige DVB-typer alene i Norden, og hver af dem kræver sit eget CA-modul. Herhjemme er det også forskellige CA-moduler du bruger til eks. Boxer, Yousee og Stofa. Kan du se problemet?

Edit: Jeg kan supplere med oplysninger om, at det også typisk er derfor man skal indstille sit TV til et andet land end Danmark for at få eks. en DVB-C tuner til at virke. Vi er for lille et land til, at producenterne "gider" inkludere alle vore DVB-standarder, som vore TV-signaler benytter.
Senest rettet af Torben Rasmussen 10. feb 2010, 22:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af kthomsen
yakken skrev:...Kan du se problemet?
Yup, der er ikke nok plads på siden af TVet til alle de "CA-slots", medmindre vi vil tilbage til CRT-size! :D
Af jakobt
Hej

Jeg har et LG 42SL8000 og fuldpakken hos Yousee.
Jeg bestilte et Yousee kort og købte et Viaccess CA Modul.
I en god måneds tid havde jeg alle de HD-kanaler jeg var berettiget til, men pludselig forsvandt de (der står "Intet CI-modul" på skærmen når jeg går over på kanalerne).

Yousee siger, at de ikke kan hjælpe, da jeg ikke har købt modulet hos dem... LG vil gerne sende en tekniker ud, men hvis det ikke er tv'et den er gal med, koster det 500 kr., og jeg går egentlig ud fra, at problemet er modulet?

Nogen der kan hjælpe??
Af Snurrerundtlyd
jakobt skrev:Jeg har et LG 42SL8000 og fuldpakken hos Yousee.
Jeg bestilte et Yousee kort og købte et Viaccess CA Modul.
I en god måneds tid havde jeg alle de HD-kanaler jeg var berettiget til, men pludselig forsvandt de (der står "Intet CI-modul" på skærmen når jeg går over på kanalerne).
Fra 1. decemeber behøver slet ikke CAM og kort længere for at se hele Yousee's fuldpakke digitalt inklusiv HD-kanaler.
Kort kræves fremover nu kun hvis du ud over fuldpakken har tilkøbt specielle ekstrakanaler.

Så om mindre end en uge skulle alle dine HD-kanaler i fuldpakken gerne virke slev om du hiver CAM og kort helt ud af TVet. Det kræver muligvis også at du går ind i menuen og scanner efter alle digitale kanaler igen, så TVet ikke forventer de er kodede.
Når HD-kanalaerne er frigjort kan også lige så godt hive CAMet ud og læg det i skuffen så det ikke bruger unødig strøm.

Måske er kanalerne allerede frigivet lidt før tid og det er defor TVet ikke kan finde ud af det mere? Prøv at tune igen uden CAM i TVet.

YouSee gør 11 HD-kanaler frie: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1290510255

Nu kan du få fri adgang til HDTV http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/20 ... _HDTV.aspx
17/09 2010

Nu kan du få fri adgang til HDTV

Fra 30. november 2010 kan du se tv i knivskarp HD-kvalitet - uden det koster dig en krone ekstra. Vi indfører nemlig fri adgang til HDTV, så alle vores 1,2 millioner kabel-tv-kunder kan få lidt mere for pengene. Nærmere bestemt nemlig adgang til foreløbig 10 HD-kanaler.
"Vi betragter HDTV som fremtidens standard på tv-markedet. Derfor har vi besluttet at gøre HDTV til et naturligt element i vores tre tv-pakker. Målet er, at vi kan tilbyde samtlige 50 kanaler i Fuldpakken i HD-kvalitet om tre år", siger Niels Breining, adm. direktør, YouSee.

Sidste år indførte vi YouSee Clear - ukodet adgang til digitalt kabel-tv. Fri adgang til HDTV betyder, at vi udvider pakkerne med ukodede HD-versioner af flest mulige af de eksisterende kanaler i de tre tv-pakker, Grund-, Mellem- og Fuldpakken. Alle kan altså se dem, når bare de har et moderne fladskærms-tv eller en boks med indbygget HD-modtager*.

Omkring halvdelen af landets husstande har i dag mulighed for at se HDTV, men indtil videre har de fleste kun haft adgang til DR HD.

Fakta
Ændringerne udføres 30. november 2010 med mindre andet er nævnt.

Grundpakken styrkes med ZDF HD, SVT1 HD og Kanal 5 HD

Mellempakken styrkes med TV3+ HD og 6'eren HD (pr. 1. januar 2011)

Fuldpakken styrkes med TV 2 FILM HD, Eurosport HD, Eurosport 2 HD og Nickelodeon HD (pr. 1. marts 2011)

HD-kanalerne ligger clear, hvilket betyder, at du med det rigtige tv med DVB-C og MPEG4 kan kanalerne ses uden kort og boks.