Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jaq
jeg har samme problem med mit pana tx-p42x10y, det virkede fint før med DVB-C men nu kan det intet finde.

har prøvet at køre land som finland og autosøge 2 gange, men jeg kan ikke komme til at skrive netværk id nogen steder, den søger bare og siger ingen kanaler fundet?

og hvad mener du med at lave en rigtig nulstilling først med - på siden af tv'et?
Af Rekve
Samme problem med pana 4210, købt december 2009.
Kontaktede support hos Panasonoc, der guidede mig igennem, så jeg nu kan se alle kanaler (og det er noget med at trykke på - knappen på siden af TV'et, samtidig med, at man holde menuknappen inde og så en lang række handlinger...)
Min guide er imidlertid væk, og supporten siger, at den ikke kommer igen :-( Det skyldes, at 4210 fra 2009 ikke er godkendt til det danske marked!! Det skulle fremgå af manualen, ligesom det var en viden, forhandlerne burde være i besiddelse af.
Har kontaktet min forhandler, for at høre hvad han mener om dette Panasonicsynspunkt.
Brugeravatar
Af tvixen
Rekve skrev:Samme problem med pana 4210, købt december 2009.
Kontaktede support hos Panasonoc, der guidede mig igennem, så jeg nu kan se alle kanaler (og det er noget med at trykke på - knappen på siden af TV'et, samtidig med, at man holde menuknappen inde og så en lang række handlinger...)
Min guide er imidlertid væk, og supporten siger, at den ikke kommer igen :-( Det skyldes, at 4210 fra 2009 ikke er godkendt til det danske marked!! Det skulle fremgå af manualen, ligesom det var en viden, forhandlerne burde være i besiddelse af.
Har kontaktet min forhandler, for at høre hvad han mener om dette Panasonicsynspunkt.
Det kunne være interessant at høre hvad det var for en forhandler :(
Af Rekve
Det tror jeg såmænd ikke er specielt interessant....

Jeg købte i sin tid dette fjernsyn, fordi det ofte var testvinder i sin prisklasse - så vi er garanteret mange, der står i den samme situation.
Brugeravatar
Af tvixen
Rekve skrev:Det tror jeg såmænd ikke er specielt interessant....
Jo det kunne det for at opklare spørgsmålet. For det kunne jo også være det var fordi TV'et var købt som parallel import og derfor ikke er underlagt de danske regler om support/manualer/TV guide osv.

Derfor mener jeg det kunne være interessant
Af Rekve
Har igen været i kontakt med Panasonic support. De oplyser, at problemet er uafhængigt af importmetode. Det gælder alle 42s10 modeller fra 2009.
Guiden er og bliver væk siger de !:(
Af mgala666
Hej Rekve

Jeg har også en 42S10 fra 2009 og lagde godt mærke til i går, at guiden ikke kommer frem. Mit største problem er dog at få den til at huske kanalerne.

Du skriver, man skulle gøre en masse ting efter en master reset. Kan du sammenfatte, hvad det er, man skal gøre?
Er det ikke nogle af de samme ting, som de andre nævner?

Det ville være rart, hvis du kunne skrive, så meget du kan huske af det :)

Takker!

Nu vil jeg ha' kodet de kanaler ind. TV guiden går nok, da jeg har en i youseeplus boksen, men det er sgu stadig irriterende :s
Af Rekve
Det nemmeste vil være at kontakte deres support (43 20 08 60) når du er foran fjernsynet med fjernbetjeningen i hånden. De guider dig igenem forløbet på et par minutter.

Det er så bøvlet, at jeg ikke kan give et bare nogenlunde pålideligt resumé af handlingsforløbet :)
Af NicNic
Prøv:

Gendan fabriksindstillinger.

Vælg danmark som sprog, og Finland som land, og hvilken som helst region.

Tryk 'afslut' når den begynder at søge efter kanaler.

Tryk på knappen 'tv' og vælg DVB-C.

Gå i indstillinger- DVB-C indstillinger- autosøgning, indtast netværks-id og lav en fuld søgning på gratis kanaler. (her finder den også kun standartnetværk '0' men virker alligevel)

Så burde i finde alle kanaler (en i kan se, og en i krypteret)
og epg skulle virke
Af corvallis
Jeg har også talt med support fra Panasonic.

Hvis man har YouSee uden boks er det fuldstændig ligegyldigt, hvilket Panasonic TV man har. Efter ændringen fra YouSee virker TV-guiden ikke mere.

Jeg fik en lang smøre om, at det er p.g.a. forskellige standarder på, hvordan digitalt TV udsendes og det kan DVB-C tuneren ikke tage højde for og det kan ikke afhjælpes.

Det synes jeg dog er for ringe, for det er jo en betydelig forringelse af produktet, men ved ikke rigtig, hvilken af parterne, jeg skal lade mig galde gå ud over.

Er der nogen, der kender den præcise tekniske årsag til, hvorfor det ikke virker og om er evt. er en løsning? Det kan da ikke passe, at Danmarks største kabeloperatørs netværk og Panasonic´s produkter ikke kan "tale" sammen....
Af dkscan
corvallis skrev: Jeg fik en lang smøre om, at det er p.g.a. forskellige standarder på, hvordan digitalt TV udsendes og det kan DVB-C tuneren ikke tage højde for og det kan ikke afhjælpes.
Eller sagt på en anden måde: Panasonic har formentlig skåret nogen hjørner og ikke implementeret standarden fuldt ud.
Der er jo ingen problemer på mange andre mærker. Her i huset fungerer guiden fint på både Sony, Philips og Prosonic.
Sandheden er jo, at hvor fremragende fjernyn Panasonic end laver, så har de ikke forstået at tage det her med DVB-C alvorligt nok - i den henseende slægter de nok Flatpanels på, men det er en helt anden sag :-)
Af Vilhelm
Alle med Panasonic 10 serie tv kan finde deres digitale kanaler og få YouSee's TV Guide på deres tv ved at vælge Finland som land og følge den fremgangsmåde som NicNic nævner. DVB-C kanalsøgning på disse Panasonic tv har været drøftet omfattende i Recordere Forum, hvor man på side 9-10 kan se en grundig opskrift på Panasonic-kanalsøgningen:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... uide-p-x10

Man får ingen TV Guide, hvis man vælger Danmark som land.