Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af burgurne
Hej.
Nogen her der har erfaring med Dansk Bredbaand og fiber og HDTV? Info'en på deres hjemmeside er kun, at man skal ringe derind for at "høre nærmere", men det er en absolut teknisk ukyndig person der sidder som telefonvagt. Jeg har Viasat gennemDB, og ville gerne have de 4 HD-kanaler som Viasat tilbyder gennem DB.

Jeg har flg. spørgsmål:
1: Hvad fabrikat er HDboksen?
2: Er der timer i, så den kan programmeres?
3: Er der både SCART og HDMI stik i den, så også HDD-recorderen kan blive tilsluttet?
4: Er der seperart digital lydudgang? (Min Denon har ikke hdmi-stik)
5: Strømforbrug, både i brug og på StandBy?

Er her en eller flere der har HDTV fra DB, som vil dele ud af deres erfaringer? Af en eller anden grund er vi fiberTV-kunder væsentligt dårligere stillet end parabol-modtager-folket og YouSee.
Af Macho
Hejsan.

Jeg har ganske vist ikke Dansk bredbånd, men fiberbredbånd, her er der også tale om et selskab der er startet af en el udbyder. Jeg kan se at også Dansk bredbånd har el selskaber i ejer kredsen, tilsyneladende så skal de bruge nogle af alle deres monopol indtjente kroner på et eller andet og så har de altså valgt bredbånd.

Fiberbredbånd som jeg altså har er, rent teknisk, på et stenalder stadie, de ved simpelthen ikke nok om det produkt de sælger, de har utallige tekniske fejl og de har ikke kompetancerne til at rette fejlene.

Nå men måske Dansk bredbånd er bedre, de kan ikke være dårligere.

1. Fiberbredbånd anvender en Motorola boks.

2. Nej

3. Ja både SCART og HDMI, men jeg kan ikke få det til at virke, med at sætte en recorder til.

4. Nej

5. Aner det ikke, sikkert en masse.
Af burgurne
Motorola ... er det ikke også den Stofa bruger som Zaptor? Uhhh ....

FiberTV er en vittighed her i landet. Man har _mange_ flere muligheder med parabol, eller de heldige der kan få yousee.

Til gengæld er fibernet noget der bare kører derudaf. Her har Internettet været utroligt stabilt, men DB har ikke en sk.. forstand på Internet, meget langsom emailserver (kan tage op til ca 30 minutter for en email at nå frem), ingen server til nyhedsgrupper overhovedet.

Nogen herinde der kan anbefale noget andet TVsignal end FiberTV?