Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af evilguy
Snurrerundtlyd skrev:
evilguy skrev:Bemærk at der er store problemer omkring Holstebro med indstråling fra en nærliggende DAB sender. Den nye Tetra mast gør blot ondt værre for beboerne i centrum af byen.
DAB senderen sidder vel på Mejrup senderen eller hvad?
Korrekt - DAB senderen sidder på Mejerup senderen, og den giver kraftig indstråling overalt i området. YouSee kabel-TV er soecielt hård ramt med indstråling på DR 1 (HD) og de svenske kanaler i HD.
Af piopakk
Hej alle

Jeg oplever nu problemet igen. Så fjernelsen af WiFi donglen er ikke løsningen.

Jeg har nu haft en tekniker ude fra Dansk kabel TV, som kontrollerede antennestikdåsen i væggen. Den fejler intet og leverer lige præcis det den skal. Her er værdierne: 60.3dB, MER=35.8dB, BER<1.00e-8

Han testede også mit antennekabel og stik og de fejler heller intet.

Teknikeren pegede på at tv'et kunne have fejl i motherboardet/bundkortet, da han åbenbart har erfaring med det, og at jeg bør få sendt en Samsung tekniker ud og kigge det.

Samsung DK vil dog ikke hjælpe mig, da tv'et ikke er skandinavisk.

Jeg har så forsøgt at nulstille tv'et ved at holde EXIT knappen inde i 20 sekunder. Herefter har jeg genindlæst tv-kanalerne.

Nogen der har et nyt bud?

OBS! Jeg har angivet et forkert modelnr. på tv'et. Her er det korrekte: UE55C8780XSXZG. Det er dog stadig købt Østrig.

Vh
Piopakk
Af Andyboy
Jeg ville alligevel give antenneforstærkeren et forsøg hvis du har mulighed for at låne en - ellers må du have tv'et til rep eller købe en mpeg4 boks.