Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Loucios
Hej.

Jeg sidder her og tænker lidt over nogle ting med digitalt TV, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Vi har hjemme hos mig YouSee - fuldpakken. Dog har mit tv på mit værelse ikke nogen DVB-C modtager, men er derimod HD-Ready. For at være specifik, så har jeg et Sony Bravia TV.
Vil jeg med denne boks kunne se digitalt TV på mit værelse så? (dvs. Canal 9 osv):
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ager-dvb-c

Jeg ved, at vi kan se digitalt TV inde i stuen på vores andet Sony Bravia TV, som dog er af en nyere model, og dermed også har indbygget DVB-C modtager.

Jeg håber i kan hjælpe.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af edinger
Yes, det bør du kunne. Uden et kort fra YouSee tror jeg dog ikke, at du kan få hul igennem.
Af Peter Schrøder
edinger skrev:Yes, det bør du kunne. Uden et kort fra YouSee tror jeg dog ikke, at du kan få hul igennem.
Fuldpakken uden ekstrakanaler kræver ikke kort fra Yousee.
Den viste boks har dog kun scart udgang og dermed (sandsynligvis) ikke optimal billedkvalitet. Den lidt større boks Clint DC-3 har HDMI udgang, hvorved det er tv'et der bearbejder det digitale signal. Det burde give en bedre billedkvalitet.
Af Peter Schrøder
mortenkn skrev:Min Clint DC1 har HDMI
Det står der faktisk også i specifikationerne. Der var jeg lidt for hurtig. :(
"Tilsluttes vha Scart" i overskriften ledte mig på afveje.
Af vinbli
har du fået købt den.venter spændt at høre om den virker