Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et stort problem med min Samsung flad TV model UE40C8705XSXXE, hvor CA modulet/kortlæser er fastlåst til kun at se Canal Digital TV kanaler fra de Nordiske lande !:(

Fik oplyst fra Samung Support at et TV købt i Danmark eller en af de andre Nordiske lande kun kan anvende Canal Digital CA modul + kort fra Danmark, Sverige, Norge eller Finland, således jeg ikke kan anvende denne CA funktion og TV'et når jeg flytter tilbage til Holland.

Med andere ord skal jeg købe et nyt Samsung TV i Holland for at kunne se Hollandske TV kanaler via Canal Digital, hvor jeg så kan vælge Holland som land og satelitten Astra 19.2 Øst.

Har meddelt Samsung at den aftale de har lavet med Canal Digital er simpelthen "Bondefangeri" og for dårligt at men som bruger/kunde ikke frit kan vælge det land og den sattelit fra Canal Digital vha. CA modulet + tilhørende kort fra et andet land idet den er fastlåst og programmeret til udelukkende at kunne modtage TV kanaler via satelitten THOR.

Er der nogle herinde som ved hvordan jeg kan deaktivere den faslåste CA funktion, således jeg også kan vælge Holland som land og den pågældende satellit ASTRA 19.2?

Håber at høre fra jer og takker.